Vilket OS till nya burken ?

Inaktiv
Vilket OS till nya burken ?

Har beställt ny burk och nu undrar jag bara vilket OS som passar bäst till den , http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=326294 .
Ska ha den å spela på , så vilket OS passar bäst ? Ge gärna en förklaring till varför ni tycker det OS:et ni tycker.
Tacksam för seriösa svar

Medlem

Vista är det som finns nu, det är bra, det har bra 64bit stöd.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=33158


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Vadå " vista är det som finns nu " ?
Men ska de vara 64-bitars vista pga 4gb ram minne ?
Å förresten , vad är OEM ?

Skrivet av Cippe:

Vadå " vista är det som finns nu " ?
Men ska de vara 64-bitars vista pga 4gb ram minne ?
Å förresten , vad är OEM ?

"Vista är det som finns nu", det betyder att Vista är det som finns på marknaden. Win7 kommer nästa år och XP har inte stöd för 4GB.

Vista 32bitar använder 3.5GB RAM-minne. 64Bitars kan använda MYCKET(!) mer. så, ifall du ska köpa en dator och dom sätter i 5GB RAM och 32bits Vista då ska du be dom att installera Vista 64bitars istället för att annars sitter du där med 1.5GB RAM-minne för mycket. Annars kan du ta ut 1.5GB.

För att svara lite bättre på din fråga, så skulle jag ta 64bitars där, för annars som sagt var, så sitter du med för mycket. 64bitars är lite svårare att använda ibland, för att allting stödjer inte det.

Och för att svara på OEM: OEM-Wikipedia


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Köpte 32-bitars vista igår , förlorar dock cirka 700mb ram , men skit samma. Burken ihopsatt hem å lira sönder nu efter skolan

Skrivet av master_chrille:
Skrivet av Cippe:

Vadå " vista är det som finns nu " ?
Men ska de vara 64-bitars vista pga 4gb ram minne ?
Å förresten , vad är OEM ?

"Vista är det som finns nu", det betyder att Vista är det som finns på marknaden. Win7 kommer nästa år och XP har inte stöd för 4GB.

Vista 32bitar använder 3.5GB RAM-minne. 64Bitars kan använda MYCKET(!) mer. så, ifall du ska köpa en dator och dom sätter i 5GB RAM och 32bits Vista då ska du be dom att installera Vista 64bitars istället för att annars sitter du där med 1.5GB RAM-minne för mycket. Annars kan du ta ut 1.5GB.

För att svara lite bättre på din fråga, så skulle jag ta 64bitars där, för annars som sagt var, så sitter du med för mycket. 64bitars är lite svårare att använda ibland, för att allting stödjer inte det.

Och för att svara på OEM: OEM-Wikipedia

64Bit har stöd för 128GB. Finns till XP också.

1
Skriv svar