Kan inte installera Internet Explorer

Medlem
Kan inte installera Internet Explorer

Jag formaterade om min EEE PC och kan inte inte installera varken IE7 eller IE8, varken via Microsoft update eller via egen nedladdning. Jag har försökt googla efter problemet med de lösningar som jag hittat hjälper mig inte.

Vad är det som händer när jag försöker installera IE?
Det står bara: Följande uppdateringar installerades inte: Windows Internet Explorer 7 för Windows XP

Därefter så får jag en fil på skrivbordet "Felsök Internet Explorer" som hjälper mig lika mycket som siffran 0.

PS: Ja, jag har installerat alla uppdateringar från Windows update.


signatur

*Io Sono Interista*

Internet Explorer? Det kommer väl med OS? Vad använder du just nu för att komma in på internet?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Internet Explorer? Det kommer väl med OS? Vad använder du just nu för att komma in på internet?

Jag använder Firefox och skulle då vilja uppdatera mitt Internet Explorer.


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv

Fortsätt med Firefox, det är way better Använder du dessutom Outlook Express så tankar du Thunderbird gratis och använder tillsammans med Firefox.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av unix:

Fortsätt med Firefox, det är way better Använder du dessutom Outlook Express så tankar du Thunderbird gratis och använder tillsammans med Firefox.

Jag använder Firefox. Problemet ligger inte i vad jag använder utan i att jag inte kan installera skräpet IE. Jag vill att allt ska fungera på min dator och vill helst lösa detta "problem".


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Prövat tanka via [http://www.microsoft.com/windows/downloads/ie/getitnow.mspx]? Installera i felsäkert läge kanske?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Prövat tanka via [http://www.microsoft.com/windows/downloads/ie/getitnow.mspx]? Installera i felsäkert läge kanske?

Japp, jag har laddat ner IE ifrån microsofts hemsida fast ifrån den svenska sidan. Jag har även testat att installera i felsäkert läge, det är ett utav de punkterna som står i "Felsök Internet Explorer" dokumentet. Det sjuka är att min polare nu säger att han har samma problem.

Nej, vi har inte installerat Windows ifrån samma skiva. Min skiva är originalskivan som jag fått med EEE PC, vad polaren har för skiva vet jag inte.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Lösning hittad:

- Gå in på START - Kör, skriv regedit och tryck OK
- Gå till: HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\
- Leta upp {34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D} och högerklicka på denna och välj Behörigheter..
Ändra till full behörighet på Administratören!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

japp, det där brukar hända lite då och då efter att man har nyinstallerat. på något vis så tappar windows rättigheterna till delar utav registret. så man måste gå in manuellt och återställa.

Inaktiv

om du har eee modellen med linux ubuntu operativsystemet så stödjer inte internet explorer det operativet.

Medlem
Skrivet av naxxus:

om du har eee modellen med linux ubuntu operativsystemet så stödjer inte internet explorer det operativet.

Det hade ju varit en logisk förklaring. Visst så anger jag inte tydligt att min eeepc har XP men i mitt första inlägg så står det faktiskt "PS: Ja, jag har installerat alla uppdateringar från Windows update." Rätt dumt att köra windows update i ubuntu isf hehe.

Men som sagt, problemet är nu löst... som jag även beskrev i ovanstående inlägg.


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar