Gameplay från Bayonetta
Alltså, det skulle vara så uppfriskande med ett japanskt spel som någon gång INTE har figurer med 2m långa anime-ben, överdrivna animationer och jättesvärd som ritar färgglada spår i luften.
Nå, skjutjärn på fötterna är i alla tämligen uppfriskande.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Den absolut sexigaste digitala rumpan detta året, i ett spel vill säga.
Det enda som är segt är mellansekvenserna och alla bossarna som dyker upp gång på gång, dvs det blir väldigt monotont.
Men klart ett utav dem roligaste spelen detta året, väldigt likt Devil may cry 4
fyra digital rumpor helt klart!
Denon / Pioneer
Rätt lustigt hur olika man kan tycka om spel... har nu inte lirat Bayonetta öht men med tanke på att det har fått extremt höga betyg och omdömen från spelpressen så är det intressant att se vad folk skriver här. Samma sak om man tittar på andra sajter/forum där väldigt många av de som gillar genren tycker att det är det bästa sedan skivat bröd...
Tror nog jag kommer digga det. Att det är en snygg tjej och en design som är mycket "over the top" är inget som jag stör mig på. Varesig man vill det eller inte så hör det nästan till i den här genren och sen är det verkligen spelmekaniken dvs fightingsystemet som avgör om det är bra eller inte. Och det är ju just i de bitarna som Bayonetta ska vara så otroligt bra...
Men men, får se när det släpps helt enkelt
Jag spelade demot på PS3, alla combos kändes slumpmässiga och förvirrande. Det gick helt enkelt för fort, om man jämför med t.ex. Ninja Gaiden där har iaf varje combo lite substans och även om det svischar förbi rätt fort där med har man ofta koll på vad man håller på med. Som "windowmaker" nämnde så tycker jag att karaktärsdesignen var väldigt tråkig också. Färgglatt men ondskefullt, och väldigt, väldigt överdrivet.
Detta DEMO får en tvåa av fem möjliga av mig. Pluset var att det i varje fall fanns slumpmässiga combos som var tillfredställande, fast absolut inte på samma sätt som Ninja Gaiden där man verkligen känner att man gjort rätt attacker/blockeringar i rätt tillfälle. Det är belönande.