Serive Pack 3 säkert att installera?

Medlem
Serive Pack 3 säkert att installera?

Shänare.
Lite old school fråga måhända, men jag undrar om det är säkert att installera Serive Pack 3 nu. Läste mycket om folk som fick problem med datorer som inte startade etc. efter installationen precis när det släppts.
Ett litet "Ja det är säkert" är allt ja behöver

Medlem

Min dator fungerar bra med SP3.

nj
Medlem

Saker som är bra att göra innan man uppgraderar till senaste SP för den Windows-version man kör (om det inte handlar om en ren Windows-installation) är att köra virus- och malware-scan av datorn för att försäkra sig om att den är fri från sådan skit.
I många fall så är det sådant som kan ställa till med problem ifall tex systemfiler som ska ersättas är infekterade eller liknande.

Jag uppgraderade iaf min gamla WinXP-installation med SP3 från winupdate utan minsta problem (då var installationen över ett halvår gammal), men numera så har jag en installationsskiva med SP3 integrerad för att slippa hålla på att installera den separat.

Inaktiv

Det funkade felfritt för mig. Men gör alltid som nj säger för o vara på den säkra sidan.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Fungerade perfekt och jag la in den svenska samma dag den kom.
Dock fanns det folk som hade problem med installationen.
Har nu kört den sedan dess och datorn är pansarstabil.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Har installerat nu och det gick finfint förutom att den visuella stilen fakkade upp sig lite, men det ska jag nog fixa med en liten patch Tack för alla svar!

1
Skriv svar