Playstation Network blir betaltjänst?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Det som är gratis nu kommer förbli gratis, men betaltjänsten kommer antagligen få en massa förhandstittar, extramaterial före andra och något av "det lilla extra".

Jo så blir det nog,
och folk kommer väl fortsätta skrika gratis,
men folk verkar inte förstå att allting kostar pengar för företaget,
och ett företag har egentligen bara ett mål,
att gå med vinst,
och det är ju förståeligt,
alla här som ropar vill ha gratis hade knappast jobbat gratis på det företag dom är anställda.

Medlem
Skrivet av spoj4n:

Sjukt många som uppfattat detta helt galet ta en extra titt på -> "utöver den nuvarande fria servicen."

Jupp folk kan antingen inte läsa eller så läser dom bara rubriken,

Grejer som Home är ju redan på sätt och vis avgiftsbelagd,
vissa kläder är gratis, andra kan man köpa,

köpte kläder för 100 kr igår på Home för att man ville det,
dom som inte vill betala för kläder på Home tar det som är gratis.

Medlem

Visste detta skule komma för eller senare , xbox live är ju bästa onlinetjänsten jämfört med ps3 idag utan tvekan när iaf jag har jämfört dom 2 , har själv en ps3 , betaltjänst kan ju förhoppningsvis förbättra detta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

PS Network suger ju redan så hårt det kan göra, men sålänge icke-betalande folk har möjligheten att tanka ner patches/demos samt ny firmware så är det ju inget problem.
Om vissa sedan vill betala för att kanske få extrapris på allt material, alternativt möjligheten att tanka ner hela spel så är det deras val enligt mig.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Nae .. dåligt om man moste betala ... men det är bättre om dem gör mera saker gratis! räcker det inte med att betala för Uppkolpingen man redan har? O.o

Skrivet av BlackZam:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av redmac:

Hirai " Current PSN service to remain free, subs for "premium content and service"

FZ borde ändra titel, väldigt missledande!

Nuvarande service från PSN med bland annat gratis online spel kommer inte kosta.

God dag, Redmac!

Vi har en underrubrik som komplement till överrubriken. Läs den, vetja!

Titeln är ändå väldigt vilseledande, och det ser man på många kommentarer i tråden.
Folk läser inte underrubriker.
Nuvarande PSN kommer inte bli en betaltjänst.
Men SCE funderar på tilläggstjänster som kommer kosta.
Alltså så är titeln vilseledande.

Tänk efter nu. Om folk läser överrubrik och sedan struntar i att både läsa underrubrik samt själva nyheten så är det faktiskt deras problem, det är inget vi på FZ ska lastas för.

Medlem
Skrivet av Aquilalore:

..jaha? Det är väl inte en nyhet att PSN ska börja hyra ut film och musik tillsammans med tjänster som "VidZone®, Catch Up TV services och PlayTV?"
Har aldrig sett på maken.. att insuinera såna dumheter som att PSN ska börja kosta

"SCE [Sony Computer Entertainment] skulle ytterligare kunna öka försäljningen genom att erbjuda användarna ny underhållning genom kombinationen hårdvara, mjukvara, tillbehör och [b]Playstation Network[/b]. Speciellt inom [b]online[/b]-området så undersöker vi möjligheten att introducera en [b]prenumerationsmodell[/b] som erbjuder innehåll och service av högsta kvalité, utöver den [b]nuvarande fria servicen[/b]."

Var är felet att säga att delar av PSN kommmer bli avgiftbelagt men även ha kvar en fri del? Strök under och fetmarkerade för lata själar.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Lightweight:

PS Network suger ju redan så hårt det kan göra, men sålänge icke-betalande folk har möjligheten att tanka ner patches/demos samt ny firmware så är det ju inget problem.
Om vissa sedan vill betala för att kanske få extrapris på allt material, alternativt möjligheten att tanka ner hela spel så är det deras val enligt mig.

Det går redan att tanka ner hela ps3 spel på psn, så sånt blir ju inte det nån avgift på,
spelavdelningen överhuvudtaget berörs nog inte nämnvärt,
det kommer ju möjlighet att köpa/ hyra film, serier och möjligtvis se på tvkanaler , facebook medmera.

sånt blir väl mer troligt avgiftsbelagt.

Vet inte om du har ps3 eftersom du säger att psn suger, vilket det definitivt inte gör.

Har noterat också för ett tag sen att det går att köpa kartor över länder via psn,
det blir nog en del sånt och annat också som kommer krängas över psn.

Det säljs ju böcker via Xbox live.

Medlem

Fubar.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Så länge Sony inte tar lika mycket betalt som MS så är jag villig och betala, dock är det synd. Men också om de saker som finns på PS-Store som är gratis nu, fortfarande är gratis sen hoppas jag på. För på Markerplace så kostar ju allt, det minsta lilla.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Ska iaf bli grymt intressant att se hur det kommer bli,
Sony lär ha rätt så stora planer med tanke på att vissa delar blir avgiftsbelagda,
och jag välkommnar det iaf, för som sagt det är ju valfritt vad man vill göra med sin ps3'a.

Dom som enbart vill spela gör det utan problem gratis,
vi som vill ha lite annat kul också betalar för det,
hur hemskt kan det vara ?

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Visste detta skule komma för eller senare , xbox live är ju bästa onlinetjänsten jämfört med ps3 idag utan tvekan när iaf jag har jämfört dom 2 , har själv en ps3 , betaltjänst kan ju förhoppningsvis förbättra detta.

På vilket sätt, det blir ändå inga dedikerade servar även om det blir betaltjänst.. bättre ping får man ändå inte.

Medlem
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Hubbe:

Kvalitén och nivån på många av kommentarerna här är ta mig fan helt bedrövlig. FZ har blivit nya lunarstorm för "gejjjmars".

Så du menar att alla som ska få yttra sig måste vara djupt insatta i ämnet och kan skriva rent och korrekt som genierna som sitter i religion och politiktrådarna ?

Det ska väl inte vara så svårt att undvika dom trådar som inte är fina nog väl ?

Det jag menar är att den större delen kommentarer verkar komma från infantila rabiata apor som just lärt sig skriva. Folk läser en rubrik och, utan att läsa innehållet av artikeln för att få förståelse om hur och i vilket sammanhang rubriken är tagen ur, börjar skrika och gapa som de små tolvåringar de är. Detta mönster upprepar sig tyvärr utöver hela denna sajt, vilket gravt drar ner FZ:as anseende. Frågor på det?

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Hubbe:

Kvalitén och nivån på många av kommentarerna här är ta mig fan helt bedrövlig. FZ har blivit nya lunarstorm för "gejjjmars".

Så du menar att alla som ska få yttra sig måste vara djupt insatta i ämnet och kan skriva rent och korrekt som genierna som sitter i religion och politiktrådarna ?

Det ska väl inte vara så svårt att undvika dom trådar som inte är fina nog väl ?

Det jag menar är att den större delen kommentarer verkar komma från infantila rabiata apor som just lärt sig skriva. Folk läser en rubrik och, utan att läsa innehållet av artikeln för att få förståelse om hur och i vilket sammanhang rubriken är tagen ur, börjar skrika och gapa som de små tolvåringar de är. Detta mönster upprepar sig tyvärr utöver hela denna sajt, vilket gravt drar ner FZ:as anseende. Frågor på det?

ok ok, av ditt korta inlägg så bedömnde jag det som så att du
du enbart retade dig på vissa personers dåliga/ slarviga sätt att utrycka sig på,

men nu när du har förtydligat dig så håller jag ju med dig om det är jobbigt med folk som bara läser en rubrik och inte läser artikeln, och då bara utgår från rubriken.

Medlem

Visst dem kan ta betalt för att kunna köpa/tanka DLC paket o sånt, bara dem inte tar betalt för att spela online

Inaktiv

Så öänge jag fortfarande kan spela online och ladda demos, fine

Medlem

Neeeeej ! fy farao va dåligt ! om det skulle hända !

Inaktiv
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Mack3:

Betaltjänst = Hejdå mitt ps3...................

Om du ska fortsätta lira konsol då kan du glömma Xbox 360 också då,
ps3 kommer fortsätta vara gratis för onlinespelande,
360 är inte gratis för onlinespelande,
då får du lira på Wii eller pc då om det ska vara gratis.

En fråga bara, du köper spel till din konsoll förmodar jag för du är väl ingen pirat ?

Och du har tydligen råd att köpa spel om du inte är pirat ?

Vad gör då en eventuell avgift på några få hundralappar om året ?

Som i Xbox 360s fall så är avgiften för Guld live 1 eller 2 kronor om dagen,
på ps3 blir det samma eller lägre,

du har inte råd med 1 krona om dagen ?
Stackars dig.

När man har 1050:- månaden som student och inget jobb, ska pengarna gå till kläder och fritidsnöjen, då har man inte råd o slänga 2-300:-/mån..... ledsen kompis men jag är inte miljonär:down:

Medlem

Så länge jag får spela gratis när jag vill och allt som existerar idag forsätter vara gratis så får dem gärna ta betalt för något jag kanske inte kommer använda ändå.

Detta var väntat. Tror dock detta handlar mer om videotjänster m,m

Medlem
Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Aquilalore:

..jaha? Det är väl inte en nyhet att PSN ska börja hyra ut film och musik tillsammans med tjänster som "VidZone®, Catch Up TV services och PlayTV?"
Har aldrig sett på maken.. att insuinera såna dumheter som att PSN ska börja kosta

"SCE [Sony Computer Entertainment] skulle ytterligare kunna öka försäljningen genom att erbjuda användarna ny underhållning genom kombinationen hårdvara, mjukvara, tillbehör och [b]Playstation Network[/b]. Speciellt inom [b]online[/b]-området så undersöker vi möjligheten att introducera en [b]prenumerationsmodell[/b] som erbjuder innehåll och service av högsta kvalité, utöver den [b]nuvarande fria servicen[/b]."

Var är felet att säga att delar av PSN kommmer bli avgiftbelagt men även ha kvar en fri del? Strök under och fetmarkerade för lata själar.

Felet är att det tolkas exakt som du sa. Inget kommer att bli avgiftsbelagt. Bara tillägg av nya tjänster, stor skillnad. Att han (Robert Purchese) jämför med xbox live blir helt fel. Jag har läst pressen (18 nov. SCEE) och man kan verkligen inte tolka det som att PSN skulle börja kosta. Sen kan det finnas flera anledningar till att han har missuppfattat ev. intervju som han har hört. Så uttalandet var ett slag för... ja, hans ego?
Om du syftar till vad FZ publicerade, så har jag inte sagt något om det alls.

Medlem
Skrivet av Mack3:

När man har 1050:- månaden som student och inget jobb, ska pengarna gå till kläder och fritidsnöjen, då har man inte råd o slänga 2-300:-/mån..... ledsen kompis men jag är inte miljonär:down:

Så, du har alltså råd med live guld (1,23kr/dag eller 37kr/mån) men du har inte råd att köpa spel?

Jag tycker det är helt okej att börja ta betalt om de erbjudr mer, (nästan) alla Mmorpg kostar varje månad, "filmkanaler" och sportkanaler kostar till TV:n, varför inte till konsolen?

Musik kan de ta månadsavgift för, även snabbare tillgång till DLC/speldemon (som på 360), stabilare/Snabbare nätverk med fler servrar, dedikerade servrar, större utbud på onlinetjänsten, fler spel som blir multiformat istället för 360-exklusiva?
Finns mycket som det kan vara värt att betala för, om man vill. Fortfarande mycket möjligt att inte betala för spelandet (bara konsol+spel+tillbehör).

Medlem

Meh, irriterar mig på folk som bara läser rubriker.

Allt som redan finns som är gratis på/via psn kommer fortsätta vara gratis, är tillägg som kommer kosta. Detta betyder alltså att alla låginkomsttagare som börjat gråta i tråden kan fortsätta lira gratis online.

Medlem
Skrivet av Mack3:
Skrivet av Serious Sam:
Skrivet av Mack3:

Betaltjänst = Hejdå mitt ps3...................

Om du ska fortsätta lira konsol då kan du glömma Xbox 360 också då,
ps3 kommer fortsätta vara gratis för onlinespelande,
360 är inte gratis för onlinespelande,
då får du lira på Wii eller pc då om det ska vara gratis.

En fråga bara, du köper spel till din konsoll förmodar jag för du är väl ingen pirat ?

Och du har tydligen råd att köpa spel om du inte är pirat ?

Vad gör då en eventuell avgift på några få hundralappar om året ?

Som i Xbox 360s fall så är avgiften för Guld live 1 eller 2 kronor om dagen,
på ps3 blir det samma eller lägre,

du har inte råd med 1 krona om dagen ?
Stackars dig.

När man har 1050:- månaden som student och inget jobb, ska pengarna gå till kläder och fritidsnöjen, då har man inte råd o slänga 2-300:-/mån..... ledsen kompis men jag är inte miljonär:down:

Det kommer fortsätta vara gratis att vara online på ps3,
och det kommer fortsätta vara gratis att spela online på ps3,

så inget kommer förändras för dig,
det kommer inga extra kostnader för dig,
så du kan lugnt ha kvar din ps3.

Fast har du bara 1050 i månaden för nöjen och kläder, då kan man förstå att du knappt ha råd att köpa spel ?

Men då kan man alltid köpa begagnade spel billigt,
eller som jag, hitta fynd på ställen som Mediamarkt oc Siba medmera,
dom har ibland reabackar där spel säljes för 99 kronor ibland.

Och du kan ju behålla ps3an tills du får bättre ekonomi,
den är ju bra att ha som dvd spelare också.

Medlem

Varför klagar folk, det som är idag gratis kommer vara gratis i framtiden.
Dom tittar på att införa en prenumeration på extra grejor.
Kanske filmer, musikvideos, DLC till spel osv.

Jag tycker detta kan bli bra

Medlem

Nej! En utav anledningarna till att jag ska köpa PS3. Vad har jag nu för argument?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Skriv svar