MGS: Peace Walker-demo snart

Medlem
MGS: Peace Walker-demo snart

Blir sugen på ett psp endast för detta.

Medlem

Spelade japanska demot. Grymt snyggt för att vara PSP, och mycket bra spel både gameplaymässigt och storymässigt.

Tyvärr styr man kameran med fyrkant, triangel, kryss och cirkel. Det känns mycket stelt när man dessutom är så beroende av kameran i ett spel som involverar smygande.

EDIT: Bör tillägga att man även styr siktet på samma vis..

Inaktiv

De borde ha gjort Metal Gear Solid : Peace Walker till PS3, Xbox 360 och PC istället och Metal Gear Solid : Rising till PSP tycker jag så tvärt om då alltså ifrån vad det är nu för Raiden ger jag blanka fan i. Har PSP förövrigt så bashar inte.

Medlem

Hade räckt med att ha det till PS3. Multiplattform är sällan lyckat. MGS har ju alltid varit till PlayStation, det är en genomgående trend. Rising får de gärna släppa till vad de vill, det är ju inte ens ett Tactical Espionage Action-spel

Medlem

Utspelar sig 10 år efter Snake Eater, 4 år efter Portable Ops och 2 år efter "Les Enfants Terribles". Det är när Naked Snake, eller "Big Boss", har etablerat sin armé(någonstans i Syd Amerika) som inte tillhör något land.

Skrivet av über_alles:

Hade räckt med att ha det till PS3. Multiplattform är sällan lyckat. MGS har ju alltid varit till PlayStation, det är en genomgående trend. Rising får de gärna släppa till vad de vill, det är ju inte ens ett Tactical Espionage Action-spel

Hur kan du vara så säker på det? Lär väl vara ganska mycket gameplay "pre-cyborgninja" skulle jag tro. Sons of Liberty var ju stealth, så varför skulle inte Rising också kunna vara det? Jag menar, båda har ju samma huvudperson.

1
Skriv svar