Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar
Här har vi då lite respons från IW..
http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/20/modern-warf...
Mycket BS. "Mycket klaga mål från PC spelare som inte kunde hitta en server utan cheaters etc.." Hahah man kan inte letat längre än 2min om man inte hittar en bra server.. finns gott om dom i cod4 tex.
Dom säger att det inte har nått med pengar att göra, ajja smaka på det ni mister efter att många inte köper spelet på grund av det här.
Är ingen som drar "OMG INFINIFY WARD NO MORE LOLZ". Ska avvakta och se vad som händer men ingen förhandsbokning blir det. Räcker med att 50.000 pers som tänkte aldrig köper spelet för att dom ska tappa mkt pengar.
Tråkigt. Hoppades på en ändring från IW. Är dock inte förvånad. CoD började lysande men har blivit allt mer arkadbetonat. Skulle inte förvåna mig om de slänger in 1 miljard meningslösa trophy's istället. Detta är iof bra. Sparar pengar. Kommer så jäkla mkt andra spel också. Här ska avbokas.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Läste det här på sweclockers forum:
av ulath666
En rolig grej.
Mw2 droppade från top5 på amazons förbokningslista (för alla plattformar) till 74 under de senaste två dagarna
här är ett svar från 402 ang petition osv:
http://a2kclan.com/blog.htm?a=&...32-B162A0A3049E
De 2 som svarade på frågorna verkade ju hel dumma! Den ene en aning mindre dum..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Ja, de struntar i "hardcore gamers" och förbättrar för "casual players", enligt dem själva.
Hur nu förmågan att modda spelet samt sätta upp dedicated servers är dåligt för casual gamers förstår jag inte.
Vad är nästa steg? Låsa möjligheten att ändra grafikinställningar samt avaktivera mus så alla måste använda joystick?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Helt sjukt... Det är ju de hardcore spelarna som håller scenen vid liv, gör det känt och skapar topspelare/moddare/mapmakers.
Tänk dig att lira cs med match-making och bara listens. Hade aldrig blivit det spelet det är idag.
Helt fel sätt att bredda publiken på, man kan fortfarande köra dedicateds bredvid, då hade ju alla fått som dem ville.
Black Saturday...
Helt sjukt... Det är ju de hardcore spelarna som håller scenen vid liv, gör det känt och skapar topspelare/moddare/mapmakers.
Tänk dig att lira cs med match-making och bara listens. Hade aldrig blivit det spelet det är idag.
Helt fel sätt att bredda publiken på, man kan fortfarande köra dedicateds bredvid, då hade ju alla fått som dem ville.
Black Saturday...
Samt att CS är en mod till Half Life. Utan modmöjligheter skulle du inte kunna spela CS alls.
Jag förstår inte varför "match making" är så viktigt? Läste på IW:s forum om vad IWNET är för något och de lägger fram att man kommer bli matchad med människor med samma "SKILL" och tycker det är viktigt och förmodligen jättebra. I min erfarenhet är stort motstånd något som gör mig bättre. Jag vill kunna välja en server där de allra bästa håller till, bara för att lära mig deras spelsätt och utveckla mitt eget spelande. IW tänker tydligen inte som mig, utan jag ska "matchas" efter min skill och fastna där för att motståndet aldrig blir större?
Har jag helt fel i mina påståenden? Ni som gejmat konsoll (om detta nu redan finns där) kanske har andra erfarenheter?
Black Saturday...
Samt att CS är en mod till Half Life. Utan modmöjligheter skulle du inte kunna spela CS alls.
You made my edit
Tyvärr kommer denna bojkott inte hjälpa. Det är inte som förr att man lyssnade på sina fans, idag är det pengar och inget annat som gäller. Eftersom Cod serien säljer väldigt bra till konsol kommer knappast några få tusen eller hundratusen (beroende på hur många som verkligen skiter i att köpa spelet) att göra någon skillnad.
Ravenshield var på alla sätt och vis ett mycket bättre spel än de spel som följde efter det. Fansen var inte nöjda när spelen blev anpassade till konsol men vad spelade det för roll när dessa var en minoritet. Tyvärr är den bistra sanningen att tiden då bolagen brydde sig om sina spel och sina fans snart bara ett minne blott.
Att de inte har med dedikerade servrar beror nog med stor säkerhet på att de tror att detta kommer få en viss effekt på piratkopieringen eftersom det krävs att man blivit "validerad" av deras Steam server för att få tillgång till deras nät. Detta är framtiden, en framtid där de vi konsumenter kommer ha mycket litet att säga till om. En framtid många här och på andra forum försökt upplysa om men allt för få förstått de oerhörda konsekvenser som detta kan leda till.
Bojkotten kommer i alla fall hjälpa oss som bojkotter spelet
Vi spar pengar och blir mindre frustrerade.
Så det går inte att sälja sitt spel (eller köpa) om man inte levererar ett steamkonto också? Eller har det bara med ingame anticheat att göra?
Det där med att matchas beroende på 'skill'... undrar hur de kommer att lyckas med en sådan värdering? Någon ELO-variant tro?
Så det går inte att sälja sitt spel (eller köpa) om man inte levererar ett steamkonto också? Eller har det bara med ingame anticheat att göra?
Det där med att matchas beroende på 'skill'... undrar hur de kommer att lyckas med en sådan värdering? Någon ELO-variant tro?
I nuläget måste du ifall du ska sälja ditt spel även ge bort steam kontot. Vet inte ifall man kan kontakta steam och avregistrera det, aldrig sett eller hört om någon sådan funktion iaf.
Angående Rating har jag ingen aning kan ju bli en K/D+Vunna matcher% variant.
Läste lite nyss på fourzerotwo's blogg där han säger att IW.net kommer stå för de dedikerade servrarna något som blev lite suddigt i podcasten.
Läs själva.
http://www.fourzerotwo.com/
en av 2009 bästa spel kommer släppas snart och ni sitter och gråter..sorry men kan inte säga nått positivt om ert beteende.
Nä, jag gråter inte. Har redan insett att det kommer vara såhär.
Fine, spelet kommer vara glömt om 3-5 månader. MP kommer suga på PC och det är där replayabillityn finns.
Att sälja spelet begagnat kommer inte heller gå, det är låst till din steam konto..
SP kommer säkert vara ett av 2009s bästa spel, men MP har dom redan dödat.
Bryr mig inte om vad du tycker om vårat beteende heller
en av 2009 bästa spel kommer släppas snart och ni sitter och gråter..sorry men kan inte säga nått positivt om ert beteende.
Och du fortsätter!? Haha herregud, nöta på du oförstående fanboy!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Läste lite nyss på fourzerotwo's blogg där han säger att IW.net kommer stå för de dedikerade servrarna något som blev lite suddigt i podcasten.
Läs själva.
Kollade just och det kan jag inte hitta... så vitt jag ser så blir det Listen servrar som connecter via IW.net...
rökt alltså.
Läs själva.
Kollade just och det kan jag inte hitta... så vitt jag ser så blir det Listen servrar som connecter via IW.net...
rökt alltså.
"IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own."
Eller tolkar jag det helt fel?
Fortfarande inte samma sak som att ha egen...
Fine, spelet kommer vara glömt om 3-5 månader. MP kommer suga på PC och det är där replayabillityn finns.
Att sälja spelet begagnat kommer inte heller gå, det är låst till din steam konto..
hmm förstörd multiplayer det är ju konstigt..varför sitter inte vi konsol folk och klagar på dedicated server?? konstigt att vi kan acceptera tillvaron och göra det bästa av situation medans ni pc-folk så fort det händer nånting så lipar ni ..som Infinite ward säger så är ni minoritet t.o.m för PC..dem kommer säkert sälja mer än modern warfare 1 som sålde 13 miljoner exemplar och jag hoppas verkligen att andra spel gör tar efter och visar att "Casuals" inte behöver stå ut med fuskare och experter när dem joinar nån server.
hmm förstörd multiplayer det är ju konstigt..varför sitter inte vi konsol folk och klagar på dedicated server?? konstigt att vi kan acceptera tillvaron och göra det bästa av situation medans ni pc-folk så fort det händer nånting så lipar ni ..som Infinite ward säger så är ni minoritet t.o.m för PC..dem kommer säkert sälja mer än modern warfare 1 som sålde 13 miljoner exemplar och jag hoppas verkligen att andra spel gör tar efter och visar att "Casuals" inte behöver stå ut med fuskare och experter när dem joinar nån server.
Med tanke på att du är en sån konsol fanboy äre ju inte konstigt att du har låga krav heller för den delen, du vet ju inte ens vad du går miste om för tusan!
Spelvärlden hade aldrig varit där den är idag om det inte vore för moddande, och dedicated servers ligger bakom mycket av det hela!
Läs själva.
rökt alltså.
"IWNET takes the benefits of dedicated servers and allows them to be utilized and accessed by every player, out of the box, while removing the barrier to entry for players unaware of how to maintain a server on their own."
Eller tolkar jag det helt fel?
Fortfarande inte samma sak som att ha egen...
Såå... när IW stänger sina servrar så kan vi kassera spelet för det går inte att spela längre?
Pc folket bryr sig betydligt mer om äganderätt och integritet än vad konsolägarna gör. Att ett spel ska ha tillgång till root access kanske inte är något som får en konsolspelare att börja undra, däremot får det en van pc användare att börja tänka i helt andra banor. Sedan så är det tack vare just dessa "lipande" människor du överhuvudtaget kan spela den typ av spel som kom iom Xbox. Så gillar du dessa spel tycker jag du ska visa lite mer respekt till dessa. Jag äger själv konsol och har spelat konsol sedan jag första gången fick testa på en NES och själv varit med och sett i vilket steg utvecklingen gått åt. Faktum är att konsoler som PS3 och Xbox 360 aldrig gjorts om det inte fanns en marknad för det, denna marknad startade iom Microsofts intåg på konsolvärlden. Sony hade knappast lagt ner så mycket pengar och tid på en ny konsol om det inte varit för detta. Fram till Xbox kom var de mer eller mindre ohotade på marknaden.
Pc folket bryr sig betydligt mer om äganderätt och integritet än vad konsolägarna gör. Att ett spel ska ha tillgång till root access kanske inte är något som får en konsolspelare att börja undra, däremot får det en van pc användare att börja tänka i helt andra banor. Sedan så är det tack vare just dessa "lipande" människor du överhuvudtaget kan spela den typ av spel som kom iom Xbox. Så gillar du dessa spel tycker jag du ska visa lite mer respekt till dessa. Jag äger själv konsol och har spelat konsol sedan jag första gången fick testa på en NES och själv varit med och sett i vilket steg utvecklingen gått åt. Faktum är att konsoler som PS3 och Xbox 360 aldrig gjorts om det inte fanns en marknad för det, denna marknad startade iom Microsofts intåg på konsolvärlden. Sony hade knappast lagt ner så mycket pengar och tid på en ny konsol om det inte varit för detta. Fram till Xbox kom var de mer eller mindre ohotade på marknaden.
och med det vill du komma fram till vad?? vad har det här med sony lr xbox att göra??..jag säger det är tack vare fuskare och att det är obalanserad svårighet på dedicated servrar som Infinite Ward fick lyssna till MAJORITETEN av spelarna och SKITA i MINORITETEN..så om ni från början inte hade iaf FUSKAT på dedicated servern så kanske domen hade varit mildare.
Kolla stats för MW och se hur många crackade servrar det finns. En bråkdel. Dom flesta dessutom tomma.
En bra administrerad dedikerat server kickar dessutom fuskare.
Det du säger är att vi alla är fuskare, där har du fel, dom som ropar högst är nog dom som i dag streamer till PBBans och Punksbusted.
Dom flesta hade inget strul med fuskare i MW.
Kolla stats för MW och se hur många crackade servrar det finns. En bråkdel. Dom flesta dessutom tomma.
Det du säger är att vi alla är fuskare, där har du fel, dom som ropar högst är nog dom som i dag streamer till PBBans och Punksbusted.
okey så du menar att Infinite ward ljuger hela världen i ansiktet då för det var dem punkterna som gjorde att det inte blev nån dedicated server där mycket mer PENGAR finns.
okey så du menar att Infinite ward ljuger hela världen i ansiktet då för det var dem punkterna som gjorde att det inte blev nån dedicated server där mycket mer PENGAR finns.
Skulle president Bush verkligen ljuga oss (hela världen) i ansiktet? Han är ju president! Tänk på barnen! Freedom and democracy!
IW påstod även att anledningen till protesterna för dedikerade servers var att människor gör pengar på det. Tror du verkligen att det är anledningen till att gemene man klagar?
Påståendet om att man inte kan hitta servers utan fuskare... har man spelat deras spel så vet man att detta inte stämmer.
Vad gäller att slippa möta "experter" i spelet. Det är bara att byta server om det finns något man ogillar hos någon medspelare.
Om man kan implementera ett "matchmaking"-system förstår jag inte varför det skulle vara så svårt att även inkludera en serverbrowser. Det borde vara ett fritt val för spelaren.
och med det vill du komma fram till vad?? vad har det här med sony lr xbox att göra??..jag säger det är tack vare fuskare och att det är obalanserad svårighet på dedicated servrar som Infinite Ward fick lyssna till MAJORITETEN av spelarna och SKITA i MINORITETEN..så om ni från början inte hade iaf FUSKAT på dedicated servern så kanske domen hade varit mildare.
Vad fan vet du om det? Du spelar ju på konsoll ffs.
Welcome to the Manglerdome