Valve försöker stilla L4D 2-hatare

Medlem

Ja ALLT borde vara gratis... Men tyvärr vill ingen jobba gratis längre... (Tänk om de ändå haft datorer på slaveritiden... då kunde de gjort en gratis expansion till L4D)

Vad tänker folk med? De som säger att den ska vara gratis, kan ju utveckla den själva och ge ut den gratis. Oj, nu blev det tyst....

Om den är för dyr, köp den inte. Svårare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Du lyckades citera mitt inlägg men hur är det med läsförståelsen?

"BF2 är också kort, CS, CoD, Wc3 ja alla jävla ONLINE-spel är korta. :|"

Äpple smakar Päron och banan smakar kiwi.

En longshoot, men hoppas du fattar innebörden av det.

Lyckades snarare citera fel.

Överdriv gärna. Man vet vad man får när man köper spelet. (om man vill veta d.v.s.)

Mediaboxen blir inte sämre för att den inte får sin uppdatering.

"Det handlar inte om pengar men.." används ofta i samband med gnäll.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Inkompetent:

Gratis expansion? Vad fasen ska man få det gratis för? Sen kan det ju diskuteras om det är värt att kallas för uppföljare och vad det borde kosta.

Diverse utvecklare bland annat Valve har släppt uppdateringar gratis förut. Tanken med att fortsätta uppdatera sina spel efter release är väl att fler personer ska köpa spelet eftersom utvecklaren fortsätter att lägga till innehåll.

jo men det är ju ett jävla förvridet sätt att se det på.
var glad att valve (till skillnad från så många andra spelutvecklare) inte tar betalt för de mini-expansioner/patchar som kommit till TF2 t.ex.

Det lär ligga otroligt många arbetstimmar bakom L4D2 som valve självklart (!) vill ha betalt för.
Jag hoppas bara att de e smarta och ser till att spelen är på nåt sätt kompatibla med varandra så att de inte splittrar spelarbasen.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Vilken flottig tröja han hade.

Klart, han gillar ju hamburgare och istället för att köpa spelet, kan han köpa ca 50 hamburgare till på McDonalds. Klart han blir grinig.

Inaktiv

om jag skapar en bojkotta-hl3, bjuder mysfarbror-gabe in mej till valve för en provspelning då?

Medlem

Själv ser jag fram emot tvåan, och alla som inte gör det kan ju helt enkelt strunta i att köpa spelet. Problem solved.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

För att göra det enkelt för folk i denna tråd som inte verkar förstå var problem ligger hos många.

Jag köper en mediabox för att ha hemma till min tv, utvecklarna lovar att dom ska fortsätta utveckla mjukvaran i den tillsammans med att vissa uttag ska finnas på den.

Det visar sig sen att utvecklarna skiter i att utveckla mjukvaran vilket leder till att endast till att knappt dom vanliga formaten går att spela upp eller att HDMI uttag fattas helt. Man blir såklart irriterad och förbannad, man kommer med största säkerhet inte köpa av detta märke igen.

En ganska dum liknelse, men vi på FZ gillar ju sånt speciellt i trådar om piratkopiering så varför inte här.

Meh, nu har ju "din mediabox" slutat med utveckling av V1.
Valve fortsätter juh med DLC till 1:an.
Dåligt liknelse imho

True, men du tror inte att det är en tillfällighet att information om DLC kom en månad precis efter shitstormen hade varit angående tvåan? Många, inklusive mig själv, tror detta är damagecontrol och det börja brinna i helvete för att dom skulle påbörja något som dom kunde släppa för att stilla dom värsta fanboysen.

Men som sagt, jag tror på det nya DLC till ettan när jag får ner det på min dator. Inte en sekund tidigare.

Medlem

Kommer nog köpa spelet när det har gått ner i pris, känns så tråkigt att betala 450 spänn för något som kan klassa som en expansion! Finns ju många andra intressanta spela att lägga de pengarna på.

Köpte L4D innan det släpptes i butikerna och nog för att det var jävligt kul men det var fan inte mycket man fick för pengarna! Spelet känns väldigt tomt på vapen och frihet! Nu får man det det som borde funnits med från början och så får man betala full pris igen? Känns fel..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

ja gratis expansion var att ta i


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

gillar fläcken snubben i svart har på magen.

Medlem

Jag undrar om Warchild blev inbjuden...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Alltså 600 spänn kommer jag ALDRIG betala för ett spel som l4d2.

Inaktiv

Valve har skämt bort sina spelare så mycket nu att det enligt mej inte mer än rätt att dom börjar ta lite betalt för sej.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Längtar som fan till l4d2 !! Tycker också det borde släppas som expansion för ca 150-200kr, att man ska behöva betala fullt pris för ett i princip uppdaterat l4d är dåligt som f*n :/

Medlem

Gnäller folk lika mycket på EA när dom släpper FIFA2007, FIFA2008, FIFA2009, FIFA2010, FIFA2011?

Det kanske inte var det vassaste PR-beslutet att släppa 2:an efter 1:an, men det är lite väl tidigt att döma Valve kan man tycka då man får vänta och se om dom släpper 1:an helt och hållet eller fortsätter uppdatera den. Orka gnöla liksom, men det är väl som nån sa, det gnölas för att det är lätt att gnöla.

Medlem

L4D2? Nej tack, OFP Dragon Rising och CoD MW2 tack!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

ni som nu vill ha spelet gratis ladda ner spelet från piratebay när det kommer så då behöver ni inte gnälla mer om det här eller så köper ni spelet enklare en så blir det inte.

Medlem

Va kul, då kanske man ska skapa en EP3 bojkott och bli inbjuden? vilken jävla dubbelmoral. ge dom två töntarna ännu mera uppmärksamhet.

Inaktiv

40.000 bara? Hur många köper Left 4 Dead 2 ändå? 40.000 personer x 449 kronor = 17,9 miljoner kronor. En piss i en sjö för valve.

Varför ska man bry sig om dom bojkottar det? Folk vill bara ha uppmärksamhet.

Medlem

Vem bryr sig om någon bojkottar spelet när det ändå blir ett hit... samt när kompisar till den som protesterar köper spelet så blir den övertalad också....

Jag själv kommer skaffa L4D2.... L4D var kul typ under typ en vecka, sedan spelade man för att vara social med kompisar...blir nog samma sak med den andra också...

Inaktiv

Dom borde ju bli glada tycker man då ettan har ett helt värdelöst vapen sortiment imo ..

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att det inte blev en expansion. För många likheter och för få nyheter.

Med tanke på hur många spel det finns som är oerhört lika varandra så... ja är de verkligen rätt eller fel ifall man ser det så?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, alla bilder som kommer från Valves kontor är så udda, vad har Gaben på tröjan, är det typ sås eller svett, dessutom har han inte alltid den där polon på sig?? Och vad är det för Internet-Hero som står till vänster där, skall han sno den där crowbaren eller... är han från pakistan?

hahaha Hipshot

On topic: För mig är det helt okay att det blir fullpris på detta, MEN det borde ha integrerats 100% i "ettan" istället. När jag köpte L4D så var jag övertygad om att man lite investerade i en plattform som skulle vidareutvecklas. Nu, oavsett vad de säger, så kommer ju communityn att splittras delvis.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hur vore det om dom kunde få till ett slut på HalfLife 2 istället tycker då jag!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Jag tackar gud att jag fick spela l4d på min polares konsol men det kanske är annat än huvudfrågan. Jag skulle inte betala för det.

WC3 är inte kort om du nu inte menar enbart online, vilket exluderar den välberarbetade kampanjen som skapa all lore och shit till wow (mesta kom efter wc3 i alla fall). wc3 är inte ett onlinespel i samma klass som cs och l4d som näst inpå kräver att man kan lita på medspelare (wc3 är inte arena fights, även om l4d är pve)

Klart folk blir sura när de behöver köpa ett nytt spel, var det inte samma snack om hl när de började dela upp "spelet" samt starcraft 2 som kommer i tre delar, alla lär kosta lika mycket. Är det bra är det värt pengarna, är det bara ny förpackning är det en dålig investering. Utvecklarna har faktiskt rätt att göra vad de vill (nåja det finns en lag) och det ligger helt på spelare om de vill spela spelet (och då på utvecklarnas villkor) heller inte. Det är bara att det ofta är smart (både för försäljning och rykte) för utvecklarna att lyssna på folket. Det är INTE en nödvändighet (på gott och ont).

Read it and weep. Båda sidorna.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av frunk:

om jag skapar en bojkotta-hl3, bjuder mysfarbror-gabe in mej till valve för en provspelning då?

Vore inte helt dumt.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag tackar gud att jag fick spela l4d på min polares konsol men det kanske är annat än huvudfrågan.

Så du tackar inte din kompis då?

Medlem
Skrivet av chewiee:

Men väx upp, vadå bojkott? Vem bryr sig om det är för likt eller för tidigt efter första, visst kan dom allt sänka priset ganska mycket det håller jag med om. Men bojkott? Lägg av, L4D är hur kul som helst och av det jag sett från tvåan så är det minst lika roligt om inte roligare med yxa och stekpanna i hand.. Om folk betalar för varje jäkla tråkig och rent av dålig expansion till wow(som förövrigt suger, flame on) så kan man väl ändå lägga en slant på ett bra spel som inte kräver lappar ur plånboken varje månad? Sluta snåla och köp spel för en gångs skull...

Vadå väx upp? Är väl snarar omoget och acceptera allt skräp spelutvecklarna slänger mot en.

Medlem

Jag antar att alla L4D2 haters här har spelat igenom spelet eftersom dom verkar veta så mycket om hur dåligt det är. Nej, vänta nu! Det är ju inte ute än! Hur vet ni då att det är så dåligt?

Medlem
Skrivet av Puddy:

Alltså alla ni DLC-whiners... tycker ni att det är RIMLIGT att L4D2 ska vara DLC? Hur pantade är ni?

Det ni kan säga är att de skulle gjort mer DLC istället för att göra 2an. Eller att det är fult att de inte gjorde mer DLC till ettan; men att kräva att L4D2, ett fullfjädrat spel som säkerligen har snarlik eller högre budget än ettan, ska bli ett DLC för 5 dollar... driver ni?

Dagens ungdomar som vill ha allt gratis. Från musik, film till tidningar.

Skriv svar