Command & Conquer 4 kräver internet
Vad är problemet nu ?
Hur ofta går ert internet ner egentligen!?
Mitt har gjort de 1-2 gånger på 5-8 år!
Snälla är ni sådana nördar som inte klarar att göra något annat OM internet skulle gå ner i 5 min eller 1 timme.......herregud..eller är ni pirater och de bryr jag mig inte om
O de här med Lan så fixa en internet access. De är ju inte direkt svårt
fan varför gnälla? Är ju rätt schysst idé. Och jag antar att ALLA gamers sitter med bredband, vilket isåfall inte spelar någon som helst roll ifall man måste vara online hela tiden.
Det spelar ingen roll om man sitter på det fetaste bredbandet i världen. Det jag oroar mig för är som vanligt framtiden när spelet inte längre stöds och det därför kanske inte går att spela. Men det är ett problem som spelföretagen aldrig tar upp.
Men de kommer antagligen med en patch innan de lägger ner spelet för att ni ska kunna forsätta lira (som de skrevs om)
Detta är ju antagligen för att minska piratandet en hel del (de första månaderna är ju rätt kritiska för ett spelföretag när de släpper spel)
Så ta de lugnt snälla. Ni har betalat och har er rätt.
Ja jag är pirat. 98% av alla spel jag äger har jag piratkopierat innan köpet. Visst är jag inte storkonsument men fortfarande är det 98%.
SÅ! Nu har även jag kommit ur garderoben.
Men! Varje slag mot piraten får mig att sluta konsumera spel.
Så fortsätt gnälla och bekämpa potentiella konsumenter... jag kan lägga mina pengar på annat...
edit: full som ett svin
Online-only gaming är framtiden, tror det lär vara standard om nåt år. Hoppas bara företagen tänker på en gemensam platform, skulle hata behöva komma ihåg 50 olika konton för 50 olika spel. Visst, lösenord kan man ofta få hur man vill (finns en del som kräver hög säkerhet på lösenord dock) men det är långt ifrån säkert man kan man få kontonamnet man vill ha.
Kanonbra, ett slag i magen för pirater iaf
Sedan lär dom säkerligen komma runt det på något sätt, men det bådar gott att dom kommer på nya lösningar
Tack vare sig såna som du kan dessa företag göra vad de vill och sedan skratta åt hur dumma deras kunder egentligen är som accepterar sånt skit. Vad fan ska de försvåra för de betalande när folk som kör med warez varken behöver idiotskivan i eller koppla upp sig samt skydd som ställer till mm..
Det här hade varit bra om man kunnat se matcher live på nätet tex när folk spelar mot varandra men knappast nåt för singelplayer.
Jag har också ComHem skitet som lägger av flera gånger per dag...vad gör spelet om modemet startar om och spelet försöker koppla upp sig i den stunden?
Nej de kan stoppa upp såna grejer i en mörk plats!
Det är precis likadant som Starcraft 2 kommer att fungera, där de kräver de connection mot battle.net för att spela. Så inget konstigt med detta.
Nej, där har du fel, du kommer att behöva uppkoppling för achivements på battle.net men att koppla upp sig för att spela sp är fel. Du måste inte alls connecta till battle.net för sp delen.
Lite research nästa nång tack.
fan varför gnälla? Är ju rätt schysst idé. Och jag antar att ALLA gamers sitter med bredband, vilket isåfall inte spelar någon som helst roll ifall man måste vara online hela tiden.
Det spelar ingen roll om man sitter på det fetaste bredbandet i världen. Det jag oroar mig för är som vanligt framtiden när spelet inte längre stöds och det därför kanske inte går att spela. Men det är ett problem som spelföretagen aldrig tar upp.
Nej, för sådant löses DÅ, inte när det är över ett år innan det presenteras på marknaden. Då det behövs, patchas det bara. Problem löst.
Tycker för övrigt det är skitbra idé att dom stoppar pirater på det här sättet. Hurivida det ska crackas som en fake'ad DNS server eller inte, det återstår att se.
Sen får vi se om C&C4 blir det som C&C3 skulle blivit...för det sög ju k*k.
Nej, för sådant löses DÅ, inte när det är över ett år innan det presenteras på marknaden. Då det behövs, patchas det bara. Problem löst.
Tycker för övrigt det är skitbra idé att dom stoppar pirater på det här sättet. Hurivida det ska crackas som en fake'ad DNS server eller inte, det återstår att se.
Sen får vi se om C&C4 blir det som C&C3 skulle blivit...för det sög ju k*k.
Har hört att en del gillar ju saftig k*k så skall jag tolka det som dåligt eller?
kommer att bli crackat en vecka efter release
Grejen e ju den att det inte går att knäcka när de kör såhär... sålänge den checkar av via Master Server så blir det otroligt svårt, kommer säkert en lösning förr eller senare men var inte så säker.. det är precis därför de använder den här metoden.
Självklart går det att knäcka ändå. Sätt upp en proxy som sitter och leker master-server eller sålyckas de helt enkelt patcha bort hela eländet.
/ LordDaimos
kommer att bli crackat en vecka efter release
Grejen e ju den att det inte går att knäcka när de kör såhär... sålänge den checkar av via Master Server så blir det otroligt svårt, kommer säkert en lösning förr eller senare men var inte så säker.. det är precis därför de använder den här metoden.
Självklart går det att knäcka ändå. Sätt upp en proxy som sitter och leker master-server eller sålyckas de helt enkelt patcha bort hela eländet.
/ LordDaimos
Visst, att knäcka det för singleplayer är nog ingen svårighet. Saken är väl om man ska spela via nätverk eller internet(som med Starcraft). Att spela på piratservrar kommer säkert, men hur jävla kul är det? Är ju som att spela på piratservrar när man spelar CS, i stället för att spela med alla andra.
Sålänge de kräver ett login mot någon server samtidigt som du kollas mot masterserver för att köra SP kan det bli svårt, kör de bara automatisk autentisering vid startup går det nog att cracka rätt snabbt. (Mass Effect)
Folk här underskattar nog metoden.
Sen är de ju löjligt när folk snackar om privat, herre gud visste ni inte ändå att all statiskt som händer tex i MP matcher i alla spel kan utvecklarna kolla i princip, det ä ju dem som utvecklat skiten.. bara för dem inte har public stats betyder inte att dem inte kan se vad folk gör *OM* dem vill.
Folk är så rädda så att det är löjligt..
Hoppas verkligen de ändrar på detta och bara till för multiplayer. Gör som i Splinter Cell serien att dom delar upp det i ett offline läge och ett online läge. Offline kanske kan va för singelplayer och annat skit så kan Online läget va för att spela online och så. Sen läste ja nu att nån sa det kommer bli svårt att cracka om det blir så om dom har lyckas knäckt saker förr så tror ja dom lyckas med detta.
Bara kolla på Darkcoder eller vad han nu hette han knäckte ju DRM skyddet till Bioshock på några veckor han brukar oftast va snabb på sånt här. Men aja hoppas det blir en Crack till detta.
Och till Lowblowz inte säkert? Vi säger såhär du sitter i en viktig match online eller sista uppdraget så lägger ditt internet av skulle du inte bli fly förbannad då om du är nära på att vinna? Det tror jag nog.
Måste man vara uppkopplad hela tiden så blir detta det första C&C spelet jag inte köper. Men det är väl så EA vill ha det.:\
Nej, där har du fel, du kommer att behöva uppkoppling för achivements på battle.net men att koppla upp sig för att spela sp är fel. Du måste inte alls connecta till battle.net för sp delen.
Lite research nästa nång tack.
Det stämmer att Blizzard inte sagt att det krävs battle.net för att registrera och spela spelet, men de har inte heller skrivit något som motsäger det. Så min tidigare kommentar ska ses som en gissning, borde skrivit lite bättre.
Men ditt svar är lite lustigt eftersom det låter som du vet hur det ligger till när det inte finns något svar på det än. Om det gör det så var vänlig länka officiell fakta från Blizzard.
[quote="Tikki"Offline kanske kan va för singelplayer och annat skit så kan Online läget va för att spela online och så. Sen läste ja nu att nån sa det kommer bli svårt att cracka om det blir så om dom har lyckas knäckt saker förr så tror ja dom lyckas med detta.
[/quote]
Hur dum tror du dom är? Självklart laddar den ner progressivt småsnuttar du behöver för att kunna klara spelet. Att bara ha en "masterserver" som sitter och säger "OK!" hela tiden har ju testats och failat förut. De gör nog annorlunda denna gång ska du se. Inte direkt oväntat heller, skulle nog gjort samma sak om jag pysslade med utveckling och distribution av spel
Steam nämde någon som exempel ovan, vilket är ett löjligt dåligt exempel. Tog 2 timmar så var Monkey Island söndertrasat och släppt. Man vill bara slå någon hårt över huvudet när sådant händer.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Vettig idé om det nu ger något extra, till exempel att det är GDI mot NOD som slåss om territorier på en stor karta som folk kan påverka. Om det bara är för "statistik" och kopieringsskydd för singelplayerdelen är det bara korkat.
Alla som helt blint litar på att företagen kommer släppa patchar till spelen när de lägger ner autentiserings-servrarna: vart får ni det ifrån ? Av vilken anledning skulle de göra det ? De har inget att tjäna på det (snarare förlorar de pengar på det eftersom bandbredd kostar) förutom möjligtvis lite goodwill mot de som köpt spelet. Det verkar som de allra flesta glömmer av de dåliga sakerna företagen gör från det ena spelet till det nästa så de är nog inte särskilt rädda för att strunta i sådant för en gammal produkt de inte kommer sälja mycket mer av.
Hoppas de gör något vettigt av detta nu.
Varför vänta med något som man redan nu vet kan bli ett problem. Och vad gör man om företaget i fråga går omkull innan man hinner släppa en patch, eller helt enkelt struntar i det? Hur många företag är det egentligen som patchar äldre spel? Jag tänker mer allmänt nu, inte enbart på just C&C4. Att EA plötsligt skulle gå i konkurs kanske inte är så troligt men de är inte de enda som håller på med sådant här.
Plötsligt har alla svårt med sitt internet. det krånglar och har sig. Men att spela wow och vara på forum fungerar hur bra som helst. Om man nu har så otroligt dåligt internet, skaffa ny leverantör eller 3G modem som fungerar hur bra som helst. Känns som onödigt gnäll eller griniga pirater.
Om man inte vill dela med sig av sin statestik då? varför måste man bli tvingad till det?
Du delar med dig av statistik här på FZ. Fly, någon kanske är intresserad av vem du är. Kasta datorn ut ur fönstret snarast! Calle på FZ kanske är superintresserad av dig!
Med människor som dig är det kanske inte så mycket man missar.
Så beter sig en äkta pirat...oh wait, you are.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
fan så synd om alla jävla pirat ungar
Med människor som dig är det kanske inte så mycket man missar.
klipp dig o skaffa dig ett jobb, betalar för dig för helvete...jävla anarkist fasoner..
"på slutet brinner vi som vackrast"