Bättre fartygsbalans i Empire
De borde fokusera på att fixa bättre kampanj AI och diplomati. Som det är nu så har de ökat svårighetsgraden genom att göra AI:n totalt vansinnig. Den kan förklara krig trots att de är "very friendly", har handelsavtal, samtidigt som de ligger i krig med alla andra nationer runt sig och bara kan förlora på att gå i krig med mig också.
Spelet är dock bättre nu än det var vid release, men det är fortfarande inte så bra som många recensenter gjorde sken av. Speciellt IGN:s recension, som är ett skämt.
De borde fokusera på att fixa bättre kampanj AI och diplomati. Som det är nu så har de ökat svårighetsgraden genom att göra AI:n totalt vansinnig. Den kan förklara krig trots att de är "very friendly", har handelsavtal, samtidigt som de ligger i krig med alla andra nationer runt sig och bara kan förlora på att gå i krig med mig också.
Spelet är dock bättre nu än det var vid release, men det är fortfarande inte så bra som många recensenter gjorde sken av. Speciellt IGN:s recension, som är ett skämt.
Håller med till 90%, kampanjkartans relation med battlekartan måste också förbättras.
IGN's recension var jag inte förvånad över, för när jag först spelade ETW så såg jag inte buggarna och allting var perfekt och vackert och det var typ det bästa spelet jag spelat någonsin. Men nu..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
Nu har de en väldigt bra grafikmotor, och de har lyckats göra den multithreaded (v1.3) så prestandan är bra också. Hoppas verkligen att de lägger betydligt mer resurser på AI, diplomati och kampanjspelet till deras nästa release. Det kommer säkert en expansion, men jag tänkte på nästa spel.
Ett problem är att de lagt till avancerade båtslag vilket gör det svårt att tänka sig att de skippar sjöslag i nästa produkt. Det begränsar epok rejält (dvs de måste använda en epok med intressanta sjöslag).
Själv skulle jag gärna se en remake av Shogun t.ex. Mindre omfattning, men mer detaljerat (familjer, klan etc) och framförallt fokuserat på spelet och inte grafik etc.