Lucas håller koll på The Old Republic

Medlem
Skrivet av Combalex:

episode 3 var fan den bästa filmen av alla 6

Du skojar va?
Snälla, säg att du skojar...
Det var väl den bästa av ep 1-3, men 4-6 var bra mycket bättre.

Nu återstår det väl egentligen bara att vänta på release och läsa en recension på fz.se

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

De nya filmerna har jar jar, comic relief

De äldre filmerna hade c3p0 och R2D2, dom är också komiska karaktärer och finns i filmerna av den anledningen. Dom fungerar visserligen bättre än jarjar, men jag menar han har så sjukt lite speltid i filmerna att man knappast kan störa sig på honom.

De äldre filmerna hade Ewoks om man måste gnälla på "barnslighet" i filmerna (vilket imo är helt fel att göra då målgruppen är både barn och vuxna vilket man helt enkelt får smälta eller hålla sig till andra filmer). SW har alltid varit "familjefilm". Dessutom gjorde man 3 (om jag inte mins fel) filmer där Ewokerna var huvudtemat, dvs rena barnfilmer. Så det borde inte vara en nyhet för något fans att barn är en målgrupp som alltid funnits med Star Wars.

Jag tycker de nya filmerna är fantastiskt bra, gillar clone wars också. Helt perfekt popcornunderhållning helt enkelt. Felet du och många andra "fans" gör är ni antagligen tar filmerna (och Lucas) på alldeles för stort allvar.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Felet du och många andra "fans" gör är ni antagligen tar filmerna (och Lucas) på alldeles för stort allvar.

Tror du har rätt i det.
Dessutom vill jag gärna framhäva att Ep. I-III faktiskt känns så kliché därför att vi har vant oss vid Star Wars, det är helt enkelt inte lika nyskapande längre. Skulle det varit tvärt om, att Ep. IV-VI kom som en Extended Edition för Ep. I-III, då hade vi nog haft helt annan syn på denna diskussion.
Jag skulle även vilja poängtera att jag delvis håller med om Hollywoodiseringen av Ep. I-III, men på andra sätt känner mycket mer för Ep. II och Ep. III (som faktiskt hade kunnat slutat där för att få tre öppföljare 16 år senare) än vad jag känner för Ep. IV-VI.
För övrigt ser jag ironin i att SW-världen är mycket mer teknologiskt avancerad när Vader är ung (Ep. II-III) än när han är äldre (Ep. IV-VI). Det, om något, tar bort mycket av det fina ur Ep. IV-VI.
Att serien skulle vara riktad delvis till barn är väl självklart. Vem har inte gått omkring och svingat mer eller mindre imaginära ljussablar som barn? Hur många vuxna har ni sett göra det? Point proven.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

AW8
Medlem

Kan delvis hålla med om att de nya filmerna är riktade till barn. När jag var mindre tyckte jag att de nya filmerna var hur bra som helst. När jag blev större började jag att tycka att de ibland var överlag fåniga. Nästan alla droider och rymdskepp måste göra fåniga ljud ifrån sig och bete sig töntigt. Clone wars (både det tecknade, det animerade och animerade filmen) visar ju vilken målgrupp Clone Wars-eran riktar sig till. Hur ofta har jag inte tänkt den denaste tiden: varför kan dom inte bara SKITA i allt vad Clone Wars heter, och lämna den tiden i Star Wars-tidslinjen. I Episode II och Episode III tycker jag att "Klon-krigen" har visats upp på ett godkänt sätt. Men i det tecknade och animerade, - Ja, man får lust att spy. Om några år ska TV-serien som utspelar sig mellan Episode III och Episode IV vara klar. Man får hoppas att det blir lite bra iallafall, den får redan en poäng av mig eftersom den har RIKTIGA skådespelare, och inte några stela "ler-monster".


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Dialog från episode 3:

ANAKIN: You are so beautiful!
PADME: It's only because I'm so in love . . .
ANAKIN: No, it's because I'm so in love with you.
PADME: So love has blinded you?
ANAKIN: Well, that's not exactly what I meant . . .
PADME: But it's probably true!


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem
Skrivet av Thanatos84:

Dialog från episode 3:

Tycker dialogen är helt okej. Finns inget annat som gör människor säga så töntiga grejer som kärlek.

Men tittar man på SW för att man förväntar sig fantastisk dialog så bör man göra om, göra rätt, dvs; kolla på något annat.


signatur
Medlem

Ska vi snacka om skådespelarinsats och dialog så får ni nog se om 4-6, såg 5:an igår och det var ganska skrattretande. Man kunde se nästan hur de inte riktigt ville vara på inspelningsplatsen.

1-3:an är bättre p.g.a. av effekterna, men de är inte bra filmer. Jag såg på transformers för jag ville se läckra robotfighter med transformation, såg på Jump och hoppas på teleportfighting och slutligen så kollar jag på Star Wars för lasersvärdsdueller så 93% av filmerna är bara en alldeles för lång väntan.

Kortfattat så är den mesta sci-fi bara coolt. Därmed är det ypperligt spelmaterial.

Däremot så läser jag böcker för att verkligen få ett djup på tillvaron(även en del fantasy och sci-fi), det finns ytterst få filmer som fångat mig lika mycket som en väldigt bra bok.

Annars kan ni ju prova drama om ni vill ha en film som inte är en "barnfilm".
Crash är en film som är spot on i min värld om målet är att "fånga in tittaren" med bra handling, skådespelare och dialog.

PS. Star Trek var ju ganska ok, men för få lasersvärd - såg den för att det var enda filmen som visades på Imax-biografen i Chicago. DS.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Haha. Grabbar, vad fan håller ni på med. De nya Star Wars filmerna och de äldre innehåller egentligen exakt samma saker.

De som försvarar dom äldre är de som existerade när dom var på bio, och de som försvarar dom nya är de som växte upp med just dom nya.

Det enda som har förändrats är effekterna. Annars är allt där.
Det är inte precis som att de äldre är filmer för vuxna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Varken Star Wars eller Indiana Jones är "bra" filmer (dvs Oscar-material), men det är förbannat bra filmer för vad det är, dvs lättsam popcornunderhållning. Samt såg väl många 4-6 när dom var barn och ens nostalgi inför dessa går ju aldrig att jämföra med de nya, så av helt logiska orsaker kommer dessa äldre filmer ligga en varmare om hjärtat.

Att säga att 4-6 är bättre håller inte för fem öre, för det är dom verkligen inte, vare sig vad gäller handling, skådespeleri eller effekter. Effekter, makeup/kläder och ofta ganska fantastisk design har ju alltid varit filmernas största behållning. Handlingen är ju snodd/hårt inspirerad av delvis Flash Gordon och från 7th Samurai bl.a). Bl.a snodde han ju den scrollande texten på en stjärnhimmel helt från Flash Gordon som också alltid inleddes på det sättet.


signatur
Medlem

tänk på att ep 1-3 var redan skrivna när 4-6 gjordes, jar jar fanns med från början men det utvecklades lite mer mot en "färggladare" film än ursprunget tyvär. ep 3-6 är dom bästa. Modeller o dräckter/masker slår oftast datoranimeringar.

Konstigt att ni tycker det mer djup i 1-3an... kanske för att det handlar om början av historien, men 4-6 är mörkare.

Men som alla andra tycker, jar jar förstör hela ettan o halva 2an.

Men star wars the saga är med på min top 5 lista av "boxar"

Star wars
Alien
rocky
dirty harry
lord of the rings.

Medlem

Fattar fortfarande inte hur man kan hänga upp sig på Jarjar så mycket. Han har ju inte många minutes speltid. Han är mest med i ettan och inte ens där tyckte jag han var med så pass mycket att man hann störa sig på honom. Det mest störande med ettan är snarare pod-racet som pågår i en halv evighet.

Jag tycker datoranimeringar klår Yoda and the Muppetshow any day Dräkter och riktiga masker finns det gott om i de nya filmerna dessutom, kostymer och makeup är ju to.m mer spektakulärt i dom nya filmerna. Kommer inte ihåg vad dräkterna/kostymerna kostade men det var en sjukt stor del av budgeten iaf.


signatur
Inaktiv

Han gjorde ju Episode 1 till 3 helt fel, jag tror han enbart kan sabotera spelet - men det är ju redan förstört tillräckligt ändå att det spelar ingen roll.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

har vi tur så ger lucas fan i spelet


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av MKultra:

Det mest störande med ettan är snarare pod-racet som pågår i en halv evighet.

True. Men Jar-Jar är också lite störande i Ep. I, men inte alls så störande som det otroligt utdragna pod-racet - som du säger.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

12
Skriv svar