Nya Xbox-upplevelsen

Medlem
Skrivet av swyzak:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av swyzak:
Skrivet av Eottt:

Nån som vet ngt om nya upplösningar kommer att stödjas?? Typ 1680*1050, 1440*900.

Jepp jag kan välja dem ifrån menyn så det finns

Vadå har du det?

Jepp jag är en utav de lyckliga som fick det lite tidigare än alla andra genom Majornelson.com

Jisses, fan va najs.:up:

signatur

B lup

Medlem
Skrivet av shmutt:

Jag tror det kommer bli riktigt skönt, det jag ser mest fram emot är att man kommer ha en "Party"-funktion i dashboarden. Private Chats kommer stödja 8(?, kanske är mer/mindre) personer. Sen är ju den nuvarande dashboarden inte särskillt snygg men själv tycker jag den är praktisk.

Jo precis, det där med "party" funktionerna verkar lite roligt om man nu har några andra med NXE det vill säga, Känner mig väldigt ensam då jag inte känner en kotte i min bekantskapskrets som fick det. Bara att vänta tills den 19:de för att prova allt det där.

Att förra dashboarden var väldigt praktisk kan jag inte säga något annat om. Nya är nog lite mindre praktisk men mycket roligare att titta på.

Vad jag väntar på nu är att xbox.com ska uppdatera sin sida så att man kan fippla loss lite där med när man är på jobbet och sätta nedladdningar i kö osv sen när man slänger igång krysslådan så ska det laddas ner om jag förstod det hela rätt. Får la vänta och se hur det var med den biten.

Hoppas det gick bra på provet då :]

Medlem

det som är sjukt att på alla sidor jag kollat på verkar alla tycka att den nya interfacen och dashboardet är en jävla rip-off. avatarer och liknande har ju microsoft bara snott av alla andra. vilket jag kan hålla med om. den kommer dock bli skönare än originalinterfacen vilket är ett plus. egentligen så bryr jag mig bara om upplösningen, eftersom jag spelar på en dataskärm.

Medlem

Såhär ser det ut efter att man knåpat ihop en liten avatar med NXE

http://avatar.xboxlive.com/avatar/swyzak/avatar-body.png

Fick inte bildkoden att funka så jag använde mailkoden istället

Inaktiv

Tycker verkligen att det är skit bra att vi får en ny look. JAg har typ 15 pers bara från min skola och vi lirar halo 3, GTA IV, Gow.

Så det ska bli skit grymt och det blir såklart lättare.

Medlem

Det där med spel på hårddiske, nån som har nån aning hur stort ett spel är?

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Det där med spel på hårddiske, nån som har nån aning hur stort ett spel är?

6-8GB skulle jag tro.

signatur

B lup

Medlem

fable 2 är runt 13 tror jag:)

signatur

Wai

Medlem

Jo en och annan GB får man räkna med, så med en 20Gb hdd kommer man inte långt om man vill installera alla sina spel. Blir nog så att, Iaf jag kommer att ha de spel jag spelar mest på hdd och de andra får snurra på som vanligt

Medlem
Skrivet av Noken8:

Omöjligt, DVD-9-skivor kan inte vara större än 9GB.

EDIT: Var inte större än 7.95GB till och med.

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Kommer kännas bra med NXE även om jag inte riktigt gillar avatarerna men man får väl vänja sig.

signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av PiLp:

Kommer kännas bra med NXE även om jag inte riktigt gillar avatarerna men man får väl vänja sig.

Tro mig du kommer att gilla dem så fort du sätter igång och fipplar lite i menyerna

Inaktiv

Ska bli skoj å testa den 19e..

Inaktiv

Kommer blir fett naaajs

Medlem
Skrivet av swyzak:

Jo en och annan GB får man räkna med, så med en 20Gb hdd kommer man inte långt om man vill installera alla sina spel. Blir nog så att, Iaf jag kommer att ha de spel jag spelar mest på hdd och de andra får snurra på som vanligt

Ne, man kommer typ kunna installera ett spel, pga man inte ofta inte ens får ut 20GB av hårdisken.

signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av swyzak:

Ne, man kommer typ kunna installera ett spel, pga man inte ofta inte ens får ut 20GB av hårdisken.

En 20gigs disk är i praktiken c:a 10% mindre än 20 gig, det är bara så det är, alla diskar är så. (har nått med omvandlingen av MB till GB och sånt att göra + att filstrukturen tar upp litegrann såfort man formaterar en disk).

Sedan så kommer Xboxarna förladdad
med massa skit, musik o lite annat som de flesta inte ens vet om att dom har på disken, tar man bort det så kan man nog squeeeesa ut nån gig till.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av swyzak:

En 20gigs disk är i praktiken c:a 10% mindre än 20 gig, det är bara så det är, alla diskar är så. (har nått med omvandlingen av MB till GB och sånt att göra + att filstrukturen tar upp litegrann såfort man formaterar en disk).

Sedan så kommer Xboxarna förladdad
med massa skit, musik o lite annat som de flesta inte ens vet om att dom har på disken, tar man bort det så kan man nog squeeeesa ut nån gig till.

För att inte tala om Emuleringen av vanilla Xbox som ligger på 7GB...

signatur

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Noken8:

Det är ej omöjligt... Hur går det då med det där spelet som var 25 gb?

signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Noken8:

Ehh... Som sagt innan så är det en dvd läsare i 360 och dvd skivor rymmer max ca 8,5gb. Så om det skall släppas nått spel på 25gb så är det på fler skivor i såna fall.

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Noken8:

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD#DVD_capacity Du kanske ska kolla upp _lite_ fakta innan du postar?

signatur

Medlem

Tjenare ! Har hittat en liten tråkig nyhet för er som väntar på NXE. För enligt CVG så har NXE's innehåll kapats med nästan hälften. . Om detta nu skulle vara något utav en lögn eller finslipad sanning vet jag inget om. Det jag har sett utav min NXE preview så verkar det inte bättre än att det är helt sant. Om det kanske bara påverkar oss på andra sidan av den stora pölen i mitten vet jag inte heller dock så skiljer sig (-som vanligt) de olika regionernas dashboard åt något fruktansvärt.

Kan tycka att 1 helt år utav programmering och idé bollande så bör de (MS) ha kunnat klara av att lansera något utan att behöva kapa innehåll.

Vad säger du/ni om det här ? Var det väntat ?

En bitterljuv nyhet för er som skrev på undersökningen på majornelson.com men inte fick vara med i den första preview lanseringen så ska enligt hörsägen det släppas in några nya som ska få testa NXE före alla andra. Major Nelson pratar även om detta i hans podcast. Så håll ett öga på eran virtuella postlåda denna vecka.

Medlem

Mjä, eftersom jag inte vet vad jag inte skulle ha fått oroar jag mig inte. Så länge det som blir släppt är bra och buggfitt är det väl bra, och hur som helst lär det ju inte bli färre funktioner än vi har nu.

Så länge jag får installera mina spel och får en snyggare interface är jag nöjd iaf.

signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Inaktiv

Ni alla som verkar se fram emot funktionen att lägga in spel på hårddisken borde ta en titt här: länk. Knappt nån skillnad på ladd tider osv. Ända är väl att man slipper lite ljud från dvdn, men man måste ju ändå ha i skivan för att kunna starta spelet tydligen.

Medlem
Skrivet av wankstah:

Ni alla som verkar se fram emot funktionen att lägga in spel på hårddisken borde ta en titt här: länk. Knappt nån skillnad på ladd tider osv. Ända är väl att man slipper lite ljud från dvdn, men man måste ju ändå ha i skivan för att kunna starta spelet tydligen.

Tycker att spelet jag har provat GTA IV laddar, kanske inte mycket men det laddar iaf fortare på hårddisk än när det var på skiva. Det är inte så att det går utav bara den men det är lite skillnad.

Att du måste ha skivan i för att kunna spela är en ganska självklar grej då den kollar skivan en gång när du startar spelet så att du verkligen äger det. Det är väl ändå inte så lite ljud du slipper ifrån Dvd'n heller ? Det låter mycket mindre skulle jag vilja påstå.

Om du försöker ta ut skivan när du spelar spelet du har installerat på hårddisken så kommer du snart tillbaka till dashboardet. Tror det kommer att fixas så att du kommer att få frågan om du verkligen vill ta ut skivan eller sätt i skivan igen för att fortsätt spela. Precis som när du drar ur den icke trådlösa handkontrollen.

Medlem

Yay, fick just ett mail från Microsoft, verkar som om jag kom med i extravågen, så imorrn (tjaa ikväll tekniskt sett då) så får jag NXE

Edit: Jericho, Kolla in Majornelson.com

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Yay, fick just ett mail från Microsoft, verkar som om jag kom med i extravågen, så imorrn (tjaa ikväll tekniskt sett då) så får jag NXE

Nu har jag missat något, vad är det?

signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Zymac:

Nämen grattis då :). Har du några frågor så säg till. Ska besvara dem så gott jag kan.

Undrar om det även kommer en uppdatering till oss som redan har haft det ett tag.

Inaktiv

Fick också NXE idag, riktigt nice ny dash..
http://spelbloggen.epun.se/?p=310

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Medlem
Skrivet av wankstah:
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Noken8:

Ehh... Som sagt innan så är det en dvd läsare i 360 och dvd skivor rymmer max ca 8,5gb. Så om det skall släppas nått spel på 25gb så är det på fler skivor i såna fall.

Till ps3 så skulle det komma ut med bara en skiva..

signatur

Wai

Skriv svar