Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Medlem

nahepp funka inte heller. då ere inte skivan det e fel på...har läst i forum att flera råkat ut för samma sak =/ får väl ladda client då.

Inaktiv

För er som inte har testat spelet än så har jag 5st 4 dagars trial keys om ni vill ha

Key 1: N08JD-BF68N-63AY6-J4R90-GUKCD
Key 2: G98VM-QX43E-06DC0-6ANKM-Q73EC
Key 3: QDTWB-08CGF-116B5-T2KKX-VPGU6
Key 4: BYAJN-BK3L0-0J3C5-DB8CW-7VEB2
Key 5: LVU6U-T45KV-JGLW1-4DWJ4-TKV4E

klienten kan ni ladda ner från följande länk: http://www.gamershell.com/download_20063.shtml

Ni måste också regga er här https://cogaccounts.codemasters.com/

Medlem

men nu börjar jag bli riktigt sur....laddat skit clienten i 4 timar och filen är skadad?!½ skiter snart i det här spelet......

Medlem

Beskriv mer av problemet, kommer det en dialogruta när su startar filen? Vilka filer finns som du laddat ned? etc


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

as skumt zip filen vart bara 99%!!! cp firefox :@....men men 96% nu....får hoppas att det blir komplett fil....vad gäller skivan vetifan varför det inte funkar....visst datorn e ca 2 år gammal men man kan väl fortfarande spela upp duallayer etc på en dvd brännare?...=/ ska testa farsans externa brännare imorrn se om det funkar då..i sånna fall ringer jag dell och ber dem komma och byta dvdn

Medlem

nepp funkade inte heller samma skit fel filen är bara 99% bra av gamerhell att ha en fil som e korrupt på 5gig dessutom! fan alltså inte meningen att jag ska spela det här

hmm kunde inte vänta mer åkte till farsan hämta extern dvd...funka direkt...kankse blir lite lir inatt ändå

Medlem

Sitter och laddar från Gamershell nu. Men fungerar inte den filen eller vad säger du? Använder Firefox nu också, men blir lite orolig.

Vart ska man dra ned det ifrån då? Vill inte slösa min trial på att sitta och ladda ned..

Medlem

nae testade två gånger,,,,vetifan men filen saknar typ 200mb båda gångerna....sen när man högerklickar och kollar arkiv så står det 99% om det har något med saken att göra vet jag ej.

finns på andra sidor bara att googla.....men gamerhell har jäkla bra servrar och bandbredd därför jag tankade därifrån..=/

Medlem

Med provat att ladda ner det 2 gånger nu från olika servra från gamershell, filen har varit skadad båda gångerna.

Filen finns här också :
Fileplanet
http://www.fileplanet.com/178897/170000/fileinfo/The-Lord-of-...

BitTorrent - Advanced Users Only!
http://cogtracker.codemasters.com/torrents/LOTRO_EU_Trial_Lo....

Inte provat nått av dom andra dock, då jag av prencip vägra bli medlem på sidor som tvingar en till det, gratis eller ej

Och får bara 2 kb/sec på torrenten.

Medlem

Torrent filen funkar då jag själv tankade därifrån, gick i 400 kb/s iaf (det tar 5-10 min innan den kommer igång)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Här kommer ett dussin tre dagars nycklar

Key 1: EM3RC-F44WY-WRYGT-AY1N5-VLT0F
Key 2: P20BN-VRJDW-6R7K6-VR2JF-A06DC
Key 3: WLKTW-CJ7WV-HTRX8-EJF4Y-3QX8H
Key 4: EG26M-41P6N-BKJNL-RYCD3-RP2R1
Key 5: PD3G9-PD3WA-VG115-8CMFR-75V7F

Key 1: L9J2B-U7DQX-FFPXF-6DY9D-WE3K4
Key 2: YFVHH-T8VMU-URGKY-2PK98-CPRY3
Key 3: 8UVLK-TU9T3-559TX-T19MF-DNWTD
Key 4: 33K5U-VQC9N-RETBD-06VY3-FJFY3
Key 5: UQ9R0-F2EYQ-ELACU-23GX2-3CNVB

ha så kul

*uppdaterat* dök upp ett par till i lnkastet.

Medlem

Nice, bra Snatte, kanske fler kommer att upptäcka detta underbara lir


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta e ju det "fettaste" spelet ja kört inom mmorpg genren


signatur

Haaf life

Medlem

Key 3: BP1QG-X5ETC-MBTXB-Q6VH1-N6U75
Key 4: CJRNK-1G2GG-WTJJL-L4WB9-5XN91
Key 5: P816G-KHAM5-PWE5V-9RT42-9XG86


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Testade detta spel och måste helt ärligt säga att det är ett av dom stelaste, tråkigaste MMORPG:n jag någonsin testat.

Turbine:s tidigare titel Asheron's Call däremot är riktigt bra, inte för att jag lirar det längre..


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

trååkigt?...helt sjukt bra
storyn äger. grafiken flyter på riktigt bra...sjukt snyggt och bra flyt...vikket inte är så vanligt inom mmorpg av de jag testat iaf.

Medlem

trial-key:

C0YN3-6WYLD-XCM86-E8U2C-8RD44

Inaktiv

Ni som är upplysta. Har några frågor och jag kör på Eldar servern.

Är stämningen otrevlig i Lotr eller är det bara för att man är ny och grön.

Körde pvp och var naturligtvis ond, ingen ville bjuda in till raid, de i raiden surade över att vi var flera som ville ha grupp, utan de sa att vi skulle pringa till XXX. När man väl hittade dit trots att de i raiden inte ville ge vägbeskrivning(de skrek bara att gå till XXX som man inte hittar till utan karta) så möter man folk som springer runt runt runt och köttar med någon yxa. Är så trist att spela mot dessa "bunnyjumpers" kan inte tro att tolkien ville ha fjantar som springer runt så. Kanske hober springer runt så men inga andra...

Körde alv hunter då jag läste att det var en dps klass, är L11 men jag stötte knappt på någon annan mänsklig spelare. Är det så folktomt i Lotr?

Måste man köpa spelet boxat, är helt absurt att behöva köpa en box när man redan har spelet och spelat flera dagar mha trialkey och lagligt nedladdad spelklient.

Edit: Läste precis på officiella forumet att folk flyr Lotr som råttor från ett sjunkande skepp(tom nämner de min server). De skriver att för det tar två månader att göra allt i spelet och endgame existerar inte. Reabacken nästa antar jag...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Är det värt att köpa, tröttnar man på det snabbt lr ??

Inaktiv
Skrivet av freddzz:

Är det värt att köpa, tröttnar man på det snabbt lr ??

Är la bara å prova och installera finns ju trial koder här att tillgå.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Ni som är upplysta. Har några frågor och jag kör på Eldar servern. [...]

Har inte spelar PvsP än, så det kan jag inte säga ngt om.

Trist att höra om det andra du skriver om, jag har inte upplevt att folk håller på att fly spelet, finns för det mesta gott om folk, iaf där jag huserar.

Sedan att det är få låglevels (på servern Eldar) är ganska självklart, då de brukar annonsera ut och rekommendera andra servers för nya spelar allt eftersom serverna blir belastade. Om man vill starta en ny karaktär och vill vara säker på att man har fler spelare bland sig med samma lvl, så kolla upp vad de rekommenderar.

// edit

Skrivet av freddzz:

Är det värt att köpa, tröttnar man på det snabbt lr ??

Läs denna tråden, ut över det så har jag bara en sak att säga: jag är lvl 43 och har spelat det över 3 månader, i genomsnitt flera timmar per dag. Otroligt mkt att göra och att utforska och se. Hur mkt man gillar spelet kanske också beror på hur mkt man gillar böckerna/filmerna, testa och se.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Finns det typ något demo eller så som man kan ladda ner ?

Inaktiv

va kostar det i månaden ??

Inaktiv

Vore Skiit skyst om någon snäll själ kuna offra en budd key

Medlem

Det kostar ca 125 / mån, såvida man inte köper en life time subscription (som kostar drygt 2000 kr), för då slipper man månadskostnaden och kan spela hur mkt som helt.

( Var föressten snäll och redigera ditt inlägg, med knappen "Redigera" till höger om inlägget, istället för att skriva nya inlägg efter varandra. )


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:
Skrivet av freddzz:

Är det värt att köpa, tröttnar man på det snabbt lr ??

Läs denna tråden, ut över det så har jag bara en sak att säga: jag är lvl 43 och har spelat det över 3 månader, i genomsnitt flera timmar per dag. Otroligt mkt att göra och att utforska och se. Hur mkt man gillar spelet kanske också beror på hur mkt man gillar böckerna/filmerna, testa och se.

Här verkar gruppen av LOTR spelare vara delat i två läger. Jag och många med mig tröttna och tappa intresset när vi blev lvl50, vårat Kinship rasade ihop som ett korthus allteftersom vi dunka in kaklet. Finns enl. oss oerhört lite att pyssla med på High Lvls:

- Endast ett par raid-grottor, som tar 3-4 timmar styck att riva ner på i princip första försöket.

- Du har fixat din page-grinding, om man nu tillhör den kategori spelare som tycker det är kul och döda X tusen mobs för att erhålla sin reward.

- Du har maxat ut din craft-skill, och inser att det finns inte mycket att bygga värt namnet. Då skall det tilläggas att det bland det bästa sakerna i spelet är craftade items. (Bara det att alla springer med samma gear i princip, cut and paste copies)

- Det är måttligt spännande att göra om samma quests igen när man kör alt's. Känns lagom episkt...

- Tyvärr är quest rewards, bra mycket bättre än drop loot och low/medium craft items, så det är inte mycket till AH att tala om. AH är bra för potions, mat och regents...på High Lvls, köper du och alla andra beroende på klass, i princip samma craftade items.

- Drop Loot, vendor trash, finns inte mycket loot i överhuvudtaget i detta spel, så gillar du att hitta prylar är detta verkligen inte ett spel för dig. Då talar jag om loot i form av gears till gubben inte sell loot. (Björntänder o kaninöron o annat tjafs)

- Gillar du och "varva" med solospel? Tveksamt om LOTR är en höjdare för detta, du kan alltid grinda mobs, men allteftersom du levlar tenderar quests bli FS quests, dvs du behöver en mindre eller full grupp för att lösa dessa.

- Karaktärsutvecklingen, förvånad att man 2007 släpper ett spel som är så strikt lvl baserat och uppstyrt. Du har inga som helst möjligheter att påverka din char i större utsträckning. Du får dina förutbestämda skills per lvl. Thats it! (Och mindre att plocka med än sina föregångar tex. EQ)
Istället kan du plocka på dig Traits som boostar dina färdigheter och stats beroende på vilken nivå av traits du erhåller. Håll i dig dessa får du om du grindar olika typer av Mobs, fiffigt va! (Timesink) Sedan har du ett antal slots o massa olika traits du kan plocka med, men variationen känslan av en större förändring av din chars utväxling, uteblir.

- Världen känns "tokliten", man springer varandra på tårna på higher levels, väldigt dåligt utbud på var man kan questa etc. Vågar påstå att 99% av alla 42-43+ befinner sig i samma zone, Angmar.

- Grafiskt, tycker iaf jag det är bra med mer realistik grafik, gillar Turbines grafikmotor, gillar hur de lyckats kupera terräng och omgivning. En del moves kan kännas "styltiga" men inget jag iaf störde mig på.

Förvånad över hur man med en sådan kanon licens i min mening, misslyckas att hålla spelarnas intresse uppe mer än i ett par månader. Är du en Fanboy av denna värld och nöjer dig med vetenskapen av att du rider runt i Angmar, då kan detta spel vara något för dig. Eller har du aldrig spelat ett MMORPG så har du inget att jämföra med, kanske du tycker detta är kanon.

Får betyget:

Är som en bra bok, men när man kommer till sista sidan är det slut, hur mycket man gärna hoppats på en fortsättning.

/P - Åsikter om LOTR, kom ihåg smaken är som baken, två delad.


signatur

Here's to alcohol, the cause of—and solution to—all life's problems.

Medlem

Får börja med att säga att det var ett bra inlägg, nu för tiden brukar folk blaja utan argument, men du har lagt ned tid på det.

Jag har inte så mkt att säga mer än att:

När du skriver att det är lite att göra på högre levels, så kommer det mer innehåll senare. Plus då att man kan köra om allt med en ny snubbe - men som du skrev, så kanske inte allt tycker att det är lika kul.

Sedan brukar jag jämföra spel med andra former av nöjen som man betalar för, t ex bio. Den speltid som LotR Online har gett mig har mer än väl kommit över summan för biobesök för samma kostnad som spelet har kostat. Så "spelar man upp" kostnaden för spelet och inte tycker om det längre, så kan man sluta, precis som med andra spel.

// edit

En del av det bekräftade nya innehållet:

Skrivet av DazzeL:

- No new raids for Book 10. We are a bunch of work horses but even we need a break once in a while.
- 3 new 6-man instances similar in scale to Barad Gularan
- Book 10 quest line, including 1 new small fellowship instance

Reputation system for solo/casual players
Hunter and Captain class "overhauls"
Session play, chickens!
Trolls and Rangers in PVMP


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har testat typ varje klass å ras under min trail och visst var spelet trevligt.. men de kändes inte färdigt... sen PVMP var en rätt så stor besvikelse.. gillade upplägget med att man fick poäng som man sen kunde uppgradera sin char med men det var ingen känsla i PVP delen... naä... det var inte en färdig produkt och blir inget köp.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Personligen är jag helt såld på spelet, precis vad jag har letat efter
Har maxade toons på wow, galaxies och daoc men lotro är nog det spel som jag kommer att fortsätta med, speciellt med deras vision om endgame.
Om man inte diggar lotr lore så ska man nog hålla sig borta dock.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Jag tycker det här spelet verkar grymt, vill dock helst inte köpa det om inte datan pallar det (ofc ), tror ni jag kan lira det på min data? ( AMD Athlon XP 2600+ 2.08GHz, 512 MB RAM, Geforce 5500 FX ) inte den nyaste direkt, tror den e närmare 3-4 år gammal =/.

Skriv svar