Mass Effect PC Hjälp.

Medlem
Mass Effect PC Hjälp.

Jag skaffade precis Mass Effect till PC och förväntningarna var helt klart skyhöga. Spelet är än sålänge skitbra men det är en sak jag behöver hjälp med, vi all "lysen" ser texturerna förjävliga ut, jag kör med maxat på allt och ändå set lysena ut som om jag kör på 640 x 380 (något sånt) upplösningen. Vad jag undrar är om ni vet hur man fixar det, tacksam för svar.

Medlem

Kan du specifiera lite mer exakt vad som ser förjävligt ut samt hur det ser ut? Är det texturer som ser pixliga ut eller är det själva ljuset som är pixligt? Ett konkret exempel eller en skärmdump skulle underlätta.

Bioware har för övrigt ett supportforum där många problem redan tagits upp och i vissa fall även fått lösningar. Adressen dit är: http://masseffect.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=127

Medlem

Jag har samma sak. Det händer under dialoger när det sätter focus på vissa ansikten. Tex man kan se att det blir grynigt bakom din karaktär när man pratar och när spelet i övrigt under vissa stunder byter focus tex när man springer. (typ bloom)

Jag har ännu inte hittat något sätt att stäna av dessa filter men jag misstänker att de är i spelet för att skapa en filmkänsla som ytterligare förstärks om man sätter på alla saker som finns under grafik inställningarna.

Kanske kan man trixa lite i någon form av cfg fil?
Jag upplevde det inte som så störande så jag har inte brytt mig så mycket.

Medlem
Medlem

När jag läser det Kendak skriver så börjar jag tänka på deras "film-effektfilter" ;P

Om det är det ni menar så går det att stänga av inne i options..
Filtret gör så att det ser ut som att man har en risig gammal tv-apparat och som om man tittar på en analog sändning..

Inte säker på om det är det ni menar men.. vem vet ;3

Gen
Medlem

Håller med Ramblemoe där. Finns ett "filmeffekt filter" som gör bilden lite grynigare. Det kan stängas av i options som Ramble sa.

Medlem

Oj... ursäkta jag tror inte mitt inlägg blev helt där. Ja man kan stända av filmeffecken så att det inte blir grynigt. Men blurr och bloom finns kvar under sekvenser och går inte stänga at atm. Det var något sådant jag ville få sagt.

Tack för svaren btw

Medlem

Upplever också detdär och jag tycker det är grymt störande... Jag ser dock inte detta enbart under filmsekvenser, utan i andra lägen också.
Där fokus ligger ser det bra ut, men der andra blir pixligt/lågupplöst...

Medlem

Har ni stängt av blur och filmfiltret eller vad det kallas.


signatur

Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!

1
Skriv svar