Söker spel utan massa text

Inaktiv
Söker spel utan massa text

Jag är ute efter ett spel där man går upp levels, har massa roliga skills och hittar/köper utrustning men som inte kräver att man måste läsa en massa text. Alltså utan massa avancerade dialoger.

Missförstå mig inte. Jag älskade Fallout 1 och 2 så tro inte jag är helt hjärndöd. Anledningen till att jag söker ett sånt här spel är för att jag inte längre har en massa fritid. Jag vill kunna slöspela 30 minuter då och då.

Exempel på spel jag menar är Diablo och Titan Quest men det behöver INTE vara ett hack'n'slash för det. Vad som helst funkar. Vill ha en karaktär att pyssla med helt enkelt.

Medlem

* Fable (bra spel kanske inte så stor skillsystem men är endå en rollspel med bra story)
* Kotor (knigths of the old republic samma som fable fast man blir jedi)
* Ufo (Kanske mer ett strategispel men har ett skillsystem, kan bli enformigt)
* Lego star wars ( inget rollspel riktigt fast du får fler karaktärer med tiden och är perfekt spel för den som vill bränna 30 min då och då)
* köp dig en spelkonsoll (har många rollspel som inte kräver alldeles för mycket av din fritid, själv har jag wii med zelda, Det tog säkert 2-3 månader att spela igenom zelda för jag spelar själv oxo bara runt 30 min om dagen.)

Medlem

Icewind Dale 1 o 2? (Inte så mycket dialoger... i början kanske men sen när du tagit de första stegen in i den dungeon / hemsökta skog som du knallar igenom är det en massa slakta / levels och mycket lite dialoger och knappt några följeslagare alls att hålla reda på.

Sacred (diablo typ etc etc)

(Tillägg)

Arx Fatalis. Enbart single player FPS/Rollspel typ ultima underworld. Man springer runt i en stor grottvärld i olika nivåer.

Medlem

Kotor och Fable är bra tips. Väldigt bra spel båda två. Zelda är att rekommendera också. Helt klart ett av de bästa spel jag lirat.

1
Skriv svar