Grafiklagg eller nåt annat cp (spoiler kanske)

Inaktiv
Grafiklagg eller nåt annat cp (spoiler kanske)

Det började på mapen "Highcliff Ruins". Ni som kommit dit vet att det är liksom vacker natur, sjöar, ilskna vargar osv.
Jag har camen i "free mode", rör den som jag själv vill eller ja.
Helt plötsligt när jag skulle rotera den i sidled, blev allt bara svart. Spelet fortsätter, men skärmen blir svart. Dock är hud'en kvar osv. jag kan inte röra muspekaren. Det enda som hjälper är att starta om spelet. Har jag inte sparat på länge så kan jag spara när jag är i det där läget och starta om spelet och starta den saven, då är allt som vanligt. Men jag kan inte ladda direkt från en tidigare save, då blir skärmen plötsligt himmelsblå med lite molntussar. Jag måste alltså starta om spelet helt.
Har spelat i en o en halv h idag och startat om det 5 gånger. Börjar bli jobbigt.
Nån mer som upplevt samma?
Det kan även bli så inne i själva stan i Nwn. Den enda gemensamma nämnare för dessa "situationer" är att jag försökt rotera kameran i sidled, men nu sist även när jag bara klickade på porträttet av Neeshka. Inomhus eller utomhus spelar ingen roll. Jag undrar vad det kan vara bara...
Sen kraschar det då och då, antingen får jag upp ett felmeddelande ("neverwinternights.exe har stött på ett problem och måste avslutas blabla") eller så går spelet bara ner och jag hamnar i windows.
ofta när man quicksavear.
Är det jag som haft otur och fått ett riktigt måndagsexemplar eller är det någon mer som haft liknande problem undrar jag nu?
Datårr:

Athlon64 X2 Dual-Core 4200+
Connect3D Radeon X1900GT

Har patchat nwn tills det inte fanns mer att patcha. Ska kolla om det finns någon drivrutin till grafik-kortet också, men jag uppdaterade allt där när jag satte det i mb för drygt en vecka sen, så jag betvivlar att det kommit något nytt. Fast man vet ju aldrig.

ed: Jag försöker nu uppdatera till 1.03 från 1.01. Det står att den laddar ner uppdateringarna och att det inte finns mer att hämta, men spelet har fortf 1.01, det står inne i spelet i menyer osv?

Hm låter väldigt skumt, kör själv med ett Radeon ( 1950XTX ) och en Duo Core prolle...
Tycker du ska bege dig till http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=116

och leta efter svar..


signatur

Jobbdatorn och dess tillhörande uppkoppling tycker inte så mycket om nya FZ ; /

Inaktiv

jag ahr läst att fler har haft detta problemet, men ge dig av mit ataris forum så bör du säkert hitta något där

1
Skriv svar