Ny info om problem med CE key

Inaktiv
Ny info om problem med CE key

Ni som inte kunnat skapa ett konto med nyckeln från Collector's Edition kan prova igen nu, och då få ett nytt meddelande.

Sen kan man maila e-post adressen och förhoppningsvis få en ny key.

Citat:

You have recieved a broken cdkey

We apologise that due to a manufacturing error your key was incorrectly printed on the box.

We are endeavouring to help all users affected by this, and we will replace your key as soon as possible.

To request a replacement key please contact ...

Please be sure to include your CDKey as well as the type of box you purchased (for example German Collectors Edition, UK Collectors Edition) as well as your country of origin.

Inaktiv

kan du skriva länken också? vill läsa hela

Inaktiv

Det dyker upp när man försöker registrera sig, så inget att länka till.

Inaktiv

provat maila nu, får se vad som händer; tack !

Inaktiv

Jag maila runt 20-tiden, och har inte fått något svar, så antar att det lär dröja. Suck, nu när man är så laddad att köra Conan hela helgen.

Inaktiv

Samma problem här, mailade ungefär samma tid som dig.
Vore trevligt om man fick spela spelet man betalat för snart...

Medlem

Helvete va less man blir... mejlade också kring 20-tiden och väntar fortfarande på svar.

Man undrar ju hur utbrett detta problem är. Det som är chockande är ju att dom ber en skriva ett enkelt mejl. Dom borde ha en egen sida där man får fylla i alla uppgifter. Man behöver ju inte vara ngn Einstein för att inse att hela handhavande tiden med mejlen kommer att ta hur lång tid som helst.

Inaktiv

Innan jag visste om detta, så mailade jag också support tidigt.

Fick ett formsvar som inte hade någonting alls att göra med mitt problem. Skrattretande dåligt. Svaret pekade inte ens på problemen med CE som de själva gav senare på loginsidan. Om det hade gjort det så hade det varit fullt ok svar, men nu .

Suck...

Inaktiv

Kan säga att problemet är ganska så utbrett när det gäller CE nyckeln... min fru och en av mina polare har samma problem.. jag hade turen att få en fungerande nyckel.. så jag har följt forumet på jakt efter någon form av respons... 15 sidor med folk som det inte funkar för och Funcom är mer tillknäppta än rumpan på en mussla... dåligt skött i mina ögon... men kan säga att tja... enligt mig så är spelet värt sin väntan...

Inaktiv

Mmm... är tydligen en hel del av de som köpt CE som har det här problemet, surt är det.

Medlem

Äntligen fick jag en ny som fungerade! Så håll ut alla!

Medlem

Lite tragiskt att detta skall hända :/
sitter fortfarande och väntar på min nya key från funcom ..

Börjar bli lite segt nu. GIVF ny key! vill spela


signatur

42

Medlem

Jag hade samma problem jag med min CE-nyckel, men mailade på fredagskvällen och hade en ny nyckel inom en timme. Så det skötte dom rätt bra iaf.

Medlem
Skrivet av bran:

Jag hade samma problem jag med min CE-nyckel, men mailade på fredagskvällen och hade en ny nyckel inom en timme. Så det skötte dom rätt bra iaf.

Illa för mig vet inte hur många timmar jag har väntat nu börjar jag snart att bli ledsen i ögat ...


signatur

42

Inaktiv

Tja, ni har ju iaf fått RÄTT nyckel verkar det som...

Efter 7 timmars väntan... så får jag en TYSK collectors edition nyckel, trots att jag skrivit att jag har en Engelsk CE, köpt i sverige, i webhallen.

Helt oacceptabelt dåligt.

Medlem
Skrivet av mumin:

Tja, ni har ju iaf fått RÄTT nyckel verkar det som...

Efter 7 timmars väntan... så får jag en TYSK collectors edition nyckel, trots att jag skrivit att jag har en Engelsk CE, köpt i sverige, i webhallen.

Helt oacceptabelt dåligt.

Haha fy fan va tragiskt ...


signatur

42

Inaktiv
Skrivet av wobbla:
Skrivet av mumin:

Tja, ni har ju iaf fått RÄTT nyckel verkar det som...

Efter 7 timmars väntan... så får jag en TYSK collectors edition nyckel, trots att jag skrivit att jag har en Engelsk CE, köpt i sverige, i webhallen.

Helt oacceptabelt dåligt.

Haha fy fan va tragiskt ...

Kan man lungt säga. Har mailat in igen till dom, samt reply'at på tyska utskicket och vänligen beskrivit att Engelska (uk) CE =/= Tyska.

Schysst med en förstörd helg när man vart ute och rest i jobb i över en vecka och sett fram emot att få spela ikapp kompisarna som kört early access.

Epic Fail från funcoms sida.

Medlem
Skrivet av mumin:
Skrivet av wobbla:
Skrivet av mumin:

Tja, ni har ju iaf fått RÄTT nyckel verkar det som...

Efter 7 timmars väntan... så får jag en TYSK collectors edition nyckel, trots att jag skrivit att jag har en Engelsk CE, köpt i sverige, i webhallen.

Helt oacceptabelt dåligt.

Haha fy fan va tragiskt ...

Kan man lungt säga. Har mailat in igen till dom, samt reply'at på tyska utskicket och vänligen beskrivit att Engelska (uk) CE =/= Tyska.

Schysst med en förstörd helg när man vart ute och rest i jobb i över en vecka och sett fram emot att få spela ikapp kompisarna som kört early access.

Epic Fail från funcoms sida.

Men kan du inte använda den tyska key'n till din engelska client? eller blir allt tyska automatiskt i spelet eller vad?


signatur

42

Inaktiv
Skrivet av wobbla:
Skrivet av mumin:
Skrivet av wobbla:
Skrivet av mumin:

Tja, ni har ju iaf fått RÄTT nyckel verkar det som...

Efter 7 timmars väntan... så får jag en TYSK collectors edition nyckel, trots att jag skrivit att jag har en Engelsk CE, köpt i sverige, i webhallen.

Helt oacceptabelt dåligt.

Haha fy fan va tragiskt ...

Kan man lungt säga. Har mailat in igen till dom, samt reply'at på tyska utskicket och vänligen beskrivit att Engelska (uk) CE =/= Tyska.

Schysst med en förstörd helg när man vart ute och rest i jobb i över en vecka och sett fram emot att få spela ikapp kompisarna som kört early access.

Epic Fail från funcoms sida.

Men kan du inte använda den tyska key'n till din engelska client? eller blir allt tyska automatiskt i spelet eller vad?

"Funcom have announced that their upcoming MMO Age of Conan: Hyborian Adventures will be censored for...wait for it...the German market. The German version won't feature excessive violence, such as dismemberment and copious amounts of gore. It will, however, be the only edited version: contrary to reports from earlier today, the US version of the game will ship uncensored, and that includes lady-nipples. As for classification, it's got an M rating in the US, while it'll carry an 18+ rating in Europe (including Germany)."

Det enda vettiga sätt som jag kan se det är att censuren styrs via vilken Key du aktiverar spelet med, annars måste dom göra en modifierad klient bara för tyskland.

Sen rent sakmässigt så ska jag ha vad jag betalt för.. står det English på min manual ovanför koden, ska jag tamejfan ha rätt key.

Medlem
Skrivet av mumin:
Skrivet av wobbla:
Skrivet av mumin:
Skrivet av wobbla:
Skrivet av mumin:

Tja, ni har ju iaf fått RÄTT nyckel verkar det som...

Efter 7 timmars väntan... så får jag en TYSK collectors edition nyckel, trots att jag skrivit att jag har en Engelsk CE, köpt i sverige, i webhallen.

Helt oacceptabelt dåligt.

Haha fy fan va tragiskt ...

Kan man lungt säga. Har mailat in igen till dom, samt reply'at på tyska utskicket och vänligen beskrivit att Engelska (uk) CE =/= Tyska.

Schysst med en förstörd helg när man vart ute och rest i jobb i över en vecka och sett fram emot att få spela ikapp kompisarna som kört early access.

Epic Fail från funcoms sida.

Men kan du inte använda den tyska key'n till din engelska client? eller blir allt tyska automatiskt i spelet eller vad?

"Funcom have announced that their upcoming MMO Age of Conan: Hyborian Adventures will be censored for...wait for it...the German market. The German version won't feature excessive violence, such as dismemberment and copious amounts of gore. It will, however, be the only edited version: contrary to reports from earlier today, the US version of the game will ship uncensored, and that includes lady-nipples. As for classification, it's got an M rating in the US, while it'll carry an 18+ rating in Europe (including Germany)."

Det enda vettiga sätt som jag kan se det är att censuren styrs via vilken Key du aktiverar spelet med, annars måste dom göra en modifierad klient bara för tyskland.

Sen rent sakmässigt så ska jag ha vad jag betalt för.. står det English på min manual ovanför koden, ska jag tamejfan ha rätt key.

Okay är det via key'n som de censorerar så ska man klart ha rätt key annars suger det ju..


signatur

42

Inaktiv

24 timmar sen man skickade mailet då...
Inväntar fortfarande svar...
Och nu ska man desutom hoppas på att man inte får en tysk skitnyckel...

Medlem

sigh ..försöker använda support funktionen hos funcom men tom med den är trasig!

varför är jag så korkat att jag köper spelet precis när det kommer ut!! vet ju hur funcom är..

Inaktiv

Man hade ju kunnat tro med 700.000+ sålda ex under en vecka, för runt 370 spänn i snitt på alla länder (oinräknat då collectors edition) så har dom ju bara bockat in en så där 260mille på en vecka.. då kan man ju tycka att dom skulle ha råd att ha mer än en hamster som springer i supporthjulet den här helgen...

Medlem

damn jag mejla key-replacement@rt3.ageofconan.com
och fick en ny key som funkar..tog bara 20 minuter..så det var ju bra

Inaktiv

key-replacement@rt3.ageofconan.com?
den jag fick var bara key-replacement@ageofconan.com.
wtf?
Någon som vet om det är ngn skillnad eller?

Inaktiv

Mitt svarsmail med tyska keyn kom från: key-replacement@rt3.ageofconan.com

rt3 är bara en host för deras ärendehanteringssystem eller dylikt.

Har f.ö inte fått någon ny nykel. Milu, fick du en engelsk eller tysk key?

Medlem

ja sorry key-replacement@ageofconan.com var det ju..

en engelsk fick jag.

jash skrev så här:

CD KEY:*nyckeln*

UK Collectors Edition

Country of origin: Sweden

Purchased from: Webhallen in Stockholm

Inaktiv

Yes! fick mitt nyligen.
Funkar nu utan problem... hadde lite problem med att logga in först dock.

Inaktiv

Fick min igår natt.. skit kul!
däremot skrämde du livet ur mig med snacket om tyska cd nycklar.. fick göra en tjej å börja strippa för att vara säker.

1
Skriv svar