Spore-Expansion?

Inaktiv
Spore-Expansion?

Hej,

Som många av er andra så har väl säkert några timmar av helgen gått åt att spela Spore.

Själv tyckte jag att spelet var riktigt kul, lite för enkelt fram till Civilisation, och lite för svårt när man kommit till rymdfasen. Har inte klarat rymdfasen ännu, men denna delen var riktigt rolig tycker jag.

Har det varit något snack om expansioner till Spore? Vad finns att vänta i en expansion?

Vill gärna veta lite mer

Medlem

Du får nog vänta några dagar till innan en expansion kommer

Har inte hört nått om någon expansion, men jag misstänker att det kommer kläckas expansion på expansion precis som för The Sims.

Inaktiv
Skrivet av lillhenke:

Du får nog vänta några dagar till innan en expansion kommer

Har inte hört nått om någon expansion, men jag misstänker att det kommer kläckas expansion på expansion precis som för The Sims.

Hehe jag misstänker detsamma, det är ju därför jag undrar hur expansionerna kommer se ut. Jag tror inte att någon vill betala för ett antal byggnader och liknande, vad finns det att expandera nu?

Medlem

Flera utveklingsmöjligheter på alla nivåer.

Medlem

Är spore värt att spela? Tar det lång tid?

(citara mig så jag hittar tillbaka till tråden)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

klart det kommer en expansion, det är EA vi pratar om :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Personligen tycker jag Spore är kul just på grund av att det är väldigt annorlunda, jag tycker det är ganska kul att skapa nått från grunden.

Beror på vad man ser som lång tid... jämfört med Morrowind så tar det kort tid

Medlem

Det var lite för lite att göra för min smak... allt gick för fort också. Enkelspårigt.

Jag gillade verkligen inte att "mata" mina bybor i stamfasten - Hur kul är det att skicka hem folk vartannan minut för att de måste äta? Sedan fattade de trögt också och tog goooooood tid på sig innan de åt. grrrrr....


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Är spore värt att spela? Tar det lång tid?

(citara mig så jag hittar tillbaka till tråden)

Det tog mig cirka 4-7 timmar att ta mig från Cellfasen (nivå 1) till Rymdfasen (spelets sista och 5:e nivå).

Är nu kvar på rymdfasen och denna del skall tydligen ta väldigt lång tid, man gör små framsteg hela tiden.

Besvikelsen var att det inte fungerade som Fable, där ens handlingar förändrar spelets gång, detta är inte alls lika starkt inbitet i Spore.

Medlem

Huu, kan se det framför mig nu:

Spore: semesterkul - Vad gör dina varelser då dom inte slåss för överlevnad?
-Går till stranden såklart, innehåller solstolar, badbollar och parasoller till dina varelser

Spore: husdjur - Kan livet kännas ensamt som sporevarelse ibland? Här finns lösningen, 5 nya husdjur att leka med och hålla dina varelser sällskap.

Spore: Partajpack - Det nalkas kalas i Sporevälden, utrusta dina varelser med partyhattar, ballonger och girlanger.

Spore: IKEA - Utrusta dina varelsers hem med klassiker som Bokhyllan Billy och Kontorsstol Patrik från IKEA.

+otaliga fler..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Huu, kan se det framför mig nu:

Spore: semesterkul - Vad gör dina varelser då dom inte slåss för överlevnad?
-Går till stranden såklart, innehåller solstolar, badbollar och parasoller till dina varelser

Spore: husdjur - Kan livet kännas ensamt som sporevarelse ibland? Här finns lösningen, 5 nya husdjur att leka med och hålla dina varelser sällskap.

Spore: Partajpack - Det nalkas kalas i Sporevälden, utrusta dina varelser med partyhattar, ballonger och girlanger.

Spore: IKEA - Utrusta dina varelsers hem med klassiker som Bokhyllan Billy och Kontorsstol Patrik från IKEA.

+otaliga fler..

Jag hoppas innerligt att du har fel

Medlem

det finns ju snack om en undervattensdel, växt-editor och planet-editor.

de finns även snack om(om inte så seriösa) fler delar till alla editors och allmänt mer saker till dom flesta faser.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

En expasion kommer det nog till Spore!! Fick mitt Spore igår är på varelsefasen!!:p

Medlem

Jag spelade klart det på en kväll, allt för enkelt och lite att göra...

jag väntar tills det kmr nå bra gore mod till det så man slipper barnprogrammet.

Inaktiv

Spore är inte menat för oss (16+) utan snarare för mindre barn som tycker det är kuwl att leka "gud".

SPore var tråkigt, det är THe sims fast istället för att välja ögonförg väljer du ögon osv.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

kan någon hjälpa mej här akut ? , ja har intstallerat spore men sedan går det ej att spela ja trycker på spore ikonen på den här datorn men det kommer inget :S hjälp snälla

Medlem

Tog bara några timmar från cell till rymden.

Menmen....

Will Wright -> expansioner.
EA -> mjölka.

Inaktiv
Skrivet av Vonyx:

Tog bara några timmar från cell till rymden.

Menmen....

Will Wright -> expansioner.
EA -> mjölka.

Jag antar väl att du valde lätt nivå, eller så brydde du dig inte om de gömda bonusarna som finns...

Du kanske inte kände till det men under alla faserna så finns det gömda bonusar eller vad man nu ska kalla dom.

Ett exempel på en sådan gömd bonus är att klara varelsefasen utan ben. Du får sedan belöning för alla dessa bonusar du har klarat när du kommer till rymdfasen. Jag tror bestämt att det finns totalt 50 sådana här gömda bonusar.

1
Skriv svar