The Witcher-patchen daterad

Robot
Medlem
The Witcher-patchen daterad

Säg hej till piraterna ;0

Iofs, DRM & Skiv skydd räcker inte på långa vägar.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Säg hej till piraterna ;0

Iofs, DRM & Skiv skydd räcker inte på långa vägar.

Skönt för dem som verkligen inte vill spela med CD'n in.
Men jisses, detta är bara gott för min del.
Först Enhanced Edition (som var t.om. gratis får jag tillägga) och nu detta. Ja, de är några härliga devs.

Medlem

måste väl endå mena skeppas? ^^


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nice, äger Enhanced Edition som jag köpte för ett tag sedan men inte än spelat då jag äger fler spel än jag har tid att spela. Jag köpte spelet mest för att stödja Stardocks som förstår vad vi konsumenter INTE vill ha, "drakoniska" skydd. När bolag per automatik anklagar mig som köpare så får det motsatt effekt, jag bojkottar dom helt. Att The Witcher nu inte kräver skiva är bara att applådera, fler borde lära sig hur man behandlar sina köpare.

Medlem

Trevligt detta. Köpte spelet för 139kr för en vecka sedan. Otroligt mycket spel för pengarna, men jag har inte haft för mycket tid över för det senaste tiden.

Uhm, vore det idé att läsa böckerna (boken?) först?


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Hmm tipsade om detta för några dagar sedan och om att utvecklingen av The Witcher: Rise Of The White Wolf pausas tills vidare.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Mooe:

Först Enhanced Edition (som var t.om. gratis får jag tillägga) och nu detta. Ja, de är några härliga devs.

Ja det är så här man gör för att få fler att köpa ens produkter, man ger dom en anledning till det i form av gratis tillbehör. Jag kunde ha köpt Witcher som det var när det kom och sedan dra ner nästan exakt samma innehåll som de som köpt Enhanced Edition har och tjänat några hundringar på det. Jag valde däremot att satsa på Enhanced Edition för att visa mitt stöd till företag som behandlar sina kunder på det här sättet. Tidigare var det Epic som gav sina köpare gratis add ons men efter att de mer eller mindre ägs av Microsoft så är den tiden nog helt förbi (tyvärr) så jag hoppas att allt fler utvecklare/utgivare följer CD Projekt i detta, det är sådant här som säljer inte en massa sabla "drakoniska" skydd som ändå inte funkar.

Skrivet av Saben:

Uhm, vore det idé att läsa böckerna (boken?) först?

Har inte läst böckerna själv men jag har blivit sugen på att göra det. Tyvärr så verkar en hel del försvinna i översättningen från böckerna enligt de recensioner av dom som jag läst. Spelet är baserat på världen som sådan men jag tror inte det behövs att man läser böckerna för att komma in i spelet, däremot får man nog ut mer av spelet om man gjort det.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Har inte läst böckerna själv men jag har blivit sugen på att göra det. Tyvärr så verkar en hel del försvinna i översättningen från böckerna enligt de recensioner av dom som jag läst. Spelet är baserat på världen som sådan men jag tror inte det behövs att man läser böckerna för att komma in i spelet, däremot får man nog ut mer av spelet om man gjort det.

Ärligt talat tror jag att fick ut mer av böckerna efter att ha spelat spelet. Är det en sak spelet har fångat och gjort rättvisa är det, ja jag hatar uttrycket men, "flavour:n" i världen. Jag tror att det täckte mycket av det som förlorades i översättningen, för mig i.a.f..

Den stora frågan är ju om mina gamla sparfiler fungerar? :\

Medlem

Tipstack till whom månne?

Mycket skall man tåla.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

För mig är det klassikern som gäller: köpte spelet, ledsnade, märkte jag behövde den förbannade cd-keyn i manualen som jag nu inte hittar för att få installera med enhanced edition och har inte orkat fixa hem någon crack.

Medlem
Skrivet av Schimpans:

För mig är det klassikern som gäller: köpte spelet, ledsnade, märkte jag behövde den förbannade cd-keyn i manualen som jag nu inte hittar för att få installera med enhanced edition och har inte orkat fixa hem någon crack.

Om du har spelet installerat och med samma key som i manualen så kanske du kan se denna i registret men det är inte alls säkert att det är så, kan dock vara värt att prova om du vill ha enhanced Edition (som bland annat innehåller en mer korrekt översättning av den polska utgåvan enligt en del samt annat som gör ett bra spel betydligt mer användarvänligt).

Medlem

Förstår inte varför de ska envisas med o använda någon form av kopieringsskydd... när det ändå saknar funktion. ;P

Men man ska väl inte klaga ändå, eftersom man inte har några problem med det.

1
Skriv svar