Bok tråden
Båtsman skulle du kunna fixa din lista med max 8 böcker som man bör ha läst?
Ja du, det blir inte lätt, men jag ska försöka. Får dock bli senare i kväll.
Boken jag läser just nu är Legion av Dan Abnett ur The Horus Heresy, utspelar sig i Warhammer 40k universumet.
När jag är klar med det så har jag ett par stycket som jag är halvvägs igenom.
På kudde av gräs, av Liam Hearn.
Mikael Hakim, av Mika Waltari.
Munken som sålde sin Ferrari, av Robin Sharma.
Stora döden, av Dick Harrison.
Mammutjägarna, av Jean M Auel.
Det var bara det, tänka sig.:|
Sedan har jag fler som jag vill börja på.:\
Hur skall detta gå...
Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.
Dessa 2 är de ända jag kommer ihåg att jag läst
Snabba Cash och aldrig Fucka upp av Jens Lapidus. Helt värt att läsa.
Handlar om Maffian i Stockholm. Är väldigt bra skriven och nyskapande med att man följer 3 personer och varje person har ett kapitel så det blir bra cliffhangers var 3 kapitel
Boken jag läser just nu är Legion av Dan Abnett ur The Horus Heresy, utspelar sig i Warhammer 40k universumet.
När jag är klar med det så har jag ett par stycket som jag är halvvägs igenom.
På kudde av gräs, av Liam Hearn.
Mikael Hakim, av Mika Waltari.
Munken som sålde sin Ferrari, av Robin Sharma.
Stora döden, av Dick Harrison.
Mammutjägarna, av Jean M Auel.
Det var bara det, tänka sig.:|
Sedan har jag fler som jag vill börja på.:\
Hur skall detta gå...
hearn är bra jag har läst dom första 3 böckerna om klanen Otori (tror jag de heter)
#Post 666!!!
Rawr
för er som har tillgång till det utnyttja biblioteket. finns skit mycket böcker av gammalt och nytt o det är är gratis o då gör det inget om man lånar en bok som är kass och man kan prova på lite udda böcker.
Min största utmaning var att läsa en bok som man hävdade var skriven av en korsriddare på 1000-1100talet sanning vet ej.
Men det var en gammal upplaga så det var skrivet på gammal svenska shit det var inte lätt o fatta orden
quod similis saporem blandeque coruscant
Just nu läser jag The Gods Themselves av Isaac Asimov, innan dess har jag läst alla hans empire-, foundation- och robot-verk samt en massa short stories han har skrivit. Asimov är enligt mig den bästa Sci fi-författaren !
Mm, Isaac Asimov var en höjdare på att skriva.
Annars så är David Brin också en ljus stjärna på Science Fiction himlen. Särskilt hans Uplift trilogier (finns två) rekommenderas skarpt.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Drar upp en gamal tråd nu jag vet men jag gillar verkligen vår lilla bokklubb.
Har läst färdigt Min Le Clezio bok, en dag i Ivan's liv och 1632. Vad ska jag läsa nu? Har kommit fram till 3 alternativ
*Frankenstein; or, The Modern Prometheus av Mary Shelly
*Halo, the Fall of Reach av Eric Nylund
* Den här boken skriven av en fransk soldat i WW1 vad den nu heter.
en dag i Ivan's liv och 1632.
En dag i Ivan Denisovitjs liv?
Vad tyckte du om den?
På västfronten inget nytt?
en dag i Ivan's liv och 1632.
En dag i Ivan Denisovitjs liv?
Vad tyckte du om den?
På västfronten inget nytt?
Den var än av de bästa jag läst. Minst lika bra som 1984 alltså.
2. Ja så hette den ja. Borde jag läsa den?
Ja, den är väldigt bra.
Jag tror inte jag har läst den, så jag vet inte. Men det är väl en bok man kanske borde ha läst. Du har ju tre alternativ, ta dem i tur och ordning så slipper du välja.
Ja, den är väldigt bra.
Jag tror inte jag har läst den, så jag vet inte. Men det är väl en bok man kanske borde ha läst. Du har ju tre alternativ, ta dem i tur och ordning så slipper du välja.
Du har alltså inget varnings finger att sträcka upp för någon av böckerna?
Nope. Dock har jag inte hört talas om Halo, the fall of reach tidigare, så den kan jag inte säga något om.
Nope. Dock har jag inte hört talas om Halo, the fall of reach tidigare, så den kan jag inte säga något om.
Kan säga att jag gillade den iaf, trevlig back-story till Halo-serien.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Idag "hörde jag ut" talboken Fången från Azkaban. Funkar. Rowling är en bra författare, men Potter-världen är så ologisk och löjlig att jag knappt tog mig igenom den andra boken tidigare.
Edit: Läste ut Två tornen i förrgår också (minns ni min första post?).
Det jag irriterar mig på är hur allting i hennes värld tycks vare av skumma färger så som silver- vit, smaragd blå, kristal brun osv.
Som jag kommer ihåg det var den första delen om klanen Otori bra, sen tog serien en vändning jag inte riktigt tyckte om. Var dock flera år sen jag läste dem.
Idag "hörde jag ut" talboken Fången från Azkaban. Funkar. Rowling är en bra författare, men Potter-världen är så ologisk och löjlig att jag knappt tog mig igenom den andra boken tidigare.
Edit: Läste ut Två tornen i förrgår också (minns ni min första post?).
Det jag irriterar mig på är hur allting i hennes värld tycks vare av skumma färger så som silver- vit, smaragd blå, kristal brun osv.
Haha!:D
Läste nyligen Oryx and Crake. Lätt den bästa "framtiden kommer suga och vi förstör världen" boken jag läst. Väldigt välskriven, intressant plot, bra upplägg, underbara karaktärer och perfekt slut. Är nog den bästa boken jag läst på väldigt länge.
Just nu somnar jag till "Otherland" bok ett varje kväll. Jävla lång och väldigt intressant bok. Kommit halvvägs och kommer nog ta ett par månader till innan jag är helt klar.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Som jag kommer ihåg det var den första delen om klanen Otori bra, sen tog serien en vändning jag inte riktigt tyckte om. Var dock flera år sen jag läste dem.
jo, det stämmer nog bra. Första och andra boken tyckte jag var bra. men sen blev det väldigt segt.
Rawr
Förutom lite "faktaböcker" (om träning, poker och finans) så finns det lite skönlitteratur jag också läser.
Senast är Jens Lapidus böcker "Snabba Cash" och "Aldrig Fucka Upp" - helt underbart realistiska och riktigt grova om Stockholms undre värld.
En kommande bok att läsa är "Svensk Maffia"
sådär, läste klart Svensk Maffia för ett (bra) tag sedan (tog bara 2-3 dagar).
Bra bok, mer blir lite halvtråkig efter ett tag, lite intetsägande på något skumt sätt. Men helt klart intressant och något alla borde läsa, få en insyn i den störda undre världen som tjänar på att försämra för alla andra.
Sen har jag även hunnit läsa "El Choco"
Tycker samtliga borde iallfall provläsa den på adlibris, helt sjukt att människan överlevde det hela och samtidigt rättade till sig liv under dom omständigheterna.
(finns även som pocket för bara 39 kr, dessutom fri frakt från adlibris)
Go for it - ALL or Nothing!
Favoritboken är måste väl, klyschigt nog, vara liftarens guide till galaxen.
Fruktansvärt bra bok! Ska man rekommendera en bok (nu består den iofs av flera delar) man måste läsa, så skulle jag nog rekommendera den.