WTC - Röstning

Inaktiv
WTC - Röstning

För att argumentera något alls i den här tråden måste du ha citat för det du säger. Länkar du t.ex. ett filmklipp så måste du säga sekunden där det sägs.

Vad var det egentligen som hände den 11/9/2001?
Vilket alternativ tror du på?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

How it REALLY happened!

Nej men jag vet inte riktigt vad jag ska tro, det finns för mycket som inte stämmer med att det skulle vara ett inside-jobb, men chansen finns ju alltid även om det verkar ytterst irrationellt och ologiskt.

Tills vidare bevis kommer så tror jag på Godzilla VS Megalon


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vet inte riktigt jag heller, med alla konspirationer hit o dit, och fakta om smältpunkten för stål och värmen för förbränning av jet bränsle och så. Men det är alldeles för stort och för mycket folk inblandat för att kunna vara en konspiration känns det som

Medlem

Varför är det irrationellt och ologiskt? Titta på situationen i usa då och tänk efter lite... pengar, makt och masspsykos är starka skäl. Det är mycket som inte stämmer med 9/11, men oxå en hel del som stämmer, så det är svårt att avgöra. Dock har jag inget tvivel om att makthavarna skulle kunna göra nåt sånt utan att blinka. Godzilla vs Megalon med jätte cover up det vore något det!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

röstar på det som verkligen hände.

Medlem

tror ni på zion vises protokoll också?

Medlem

Den 'officiella sanningen' - Terrorister.

Definitivt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag tror på den "officiella sanningen" tills något annat bevisas. Jag tvivlar lite på sanningen ibland jag med, men jag är väl för naiv för att tro på konspirationen...

Inaktiv

Jag anser att det är naivt och framförallt korkat att tro att det är något annat än ett terrordåd...

Medlem

När dessa experter slutar vara kritiska ska jag börja tro på den officiella förklaringen. Än så länge håller den inte för fem öre.

Medlem
Skrivet av dArp:

Jag anser att det är naivt och framförallt korkat att tro att det är något annat än ett terrordåd...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

terrordåd. Men intressant om Building 7.

Medlem

Terrorister.

Konspirationsteorierna kräver så extremt många inblande personer och så mycket för- och efterarbete att det blir totalt osannolikt.

Medlem

Terroristerna. De har ju t.om. erkännt detta själva.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

du är helt underbar lillhenke!

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Terroristerna. De har ju t.om. erkännt detta själva.

Vem skulle inte vilja ta åt sig äran för det största slaget mot ens fiende någonsin?

Själv är jag skeptiskt emot båda teorierna. Den officiella har allt för många fel för att stämma. Dock verkar "inside job" teorin lite för osannolik och långsökt för att man ska vara säker.

Det dröjer väl 60 år till (eller vad det är) innan vi får reda på det hela med säkerhet. Är det inte 75år innan saker blir "declassified"?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av dArp:

Jag anser att det är naivt och framförallt korkat att tro att det är något annat än ett terrordåd...

Naturligtvis är det ett terrordåd. Frågan är bara vilka terrorister är som ligger bakom dådet.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Vem skulle inte vilja ta åt sig äran för det största slaget mot ens fiende någonsin?

Att USA är Al-queida största fiende är ännu ett skäl till att de gjorde det.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av boneless:

du är helt underbar lillhenke!

Tack det var kul att höra...

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Terroristerna. De har ju t.om. erkännt detta själva.

Vad baserar du det på? Inte de filmerkännande som har gjorts genom åren hoppas jag?

Medlem
Skrivet av erge:

När dessa experter slutar vara kritiska ska jag börja tro på den officiella förklaringen. Än så länge håller den inte för fem öre.

heh, jasså?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ärligt talat, tror fan att det var ett Insider Job. Många bevis pekar emot detta men jag har ingen riktig anledning till varför jag tycker som jag tycker


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Den 'officiella sanningen' - Terrorister.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Mr. G:

Terroristerna. De har ju t.om. erkännt detta själva.

Vad baserar du det på? Inte de filmerkännande som har gjorts genom åren hoppas jag?

Så du är av uppfattningen att även deras egna erkännanden är en del i en stor konspiration?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag saknar alternativet;

"Terrorister genomförde attentatet på egen hand, Bush-administrationen hade vetskap om det i förväg och lät det bara ske för att få fria tyglar i kriget mot terrorn som front för olje-korståg."

Medlem

Nu råkar det ju vara som så att Afghanistan inte är ett speciellt oljerikt land.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Inte heller har USA fått särskilt mycket olja (om ens något) från Irak.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Och just därför har man i stort sett övergett landet och sitter och häckar i Irak just nu. Du kanske har hört att trots att det finns kvar några få "fredsbevarande" styrkor i Afghanistan så har Talibarner på flera håll kommit tillbaka och terrorismen har man ju förstås inte kunnat stoppa. För vem kan stoppa en idé? Vem kan slå ihjäl eller fängsla terrorism?

Usa åkte dit för att "jaga" bin laden. Sedan tog det inte lång till från att trupperna landat i Afghanistan till att man "hittade" massförstörelse-vapen i Irak som ju förstås var sååå kopplade till Al-qaida.

Så, skit i Afghanistan, här finns ju inga skoj, vi åker till Irak istället. Oj, inga massförstörelsevapen, inga direkta kopplingar till terrorister. Äh, vi stannar här istället för att åka tillbaka till det land som egentligen var målet från början.

Nä, Irak BEHÖVER demokrati så vi skiter i att jaga terrorister och stannar och borrar olja istället. Vi kan hyra in lite lego-knektar istället som jagar terrorister.

And they lived happily ever after...

Medlem

Terroristerna så klart


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av erge:
Skrivet av Mr. G:

Terroristerna. De har ju t.om. erkännt detta själva.

Vad baserar du det på? Inte de filmerkännande som har gjorts genom åren hoppas jag?

Så du är av uppfattningen att även deras egna erkännanden är en del i en stor konspiration?

Nej, min uppfattning baseras på det faktum att Bin Ladens samtliga erkännande på film (samt ljudinspelningar) anses av experter vara fake. Konspiration eller inte - det skiter jag högaktningsfull i - filmerna är inte genuina och bör således inte tas som ett definitivt erkännande.

Så återigen; är det dessa filmer du baserar det på? Om så är fallet så har vi ingenting att diskutera vidare om.

Källa? google ftw

12
Skriv svar