Bionic Commando

Robot
Bionic Commando

Jag vet vilket nästa licensspel Grin ska göra. Det innehåller inte skruvade kulbanor eller robotar med österrikisk accent utan en helt vanlig New York-bo. Tills han blev biten av en radioaktiv spindel det vill säga, för de har skapat det ultimata spindelmannenspelet.

#mirrors-edge, #mario-kart-wii


Medlem
Så bra är nya Bionic Commando

OMG jag blev helt paff över betyget, så bra trodde jag inte skulle vara. Då blir det att kuta till Game i det närmaste för så klart litar jag på er fz!

Medlem

Trevligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har alltid tyckt att detta sett lovande ut, kul


signatur
Medlem

Oväntat högt. Kritikerna verkar gå isär angående detta spel, Gamereactor gav det bara 6/10. Har redan förhandsbokat det, så det ska bli spännande att se vilka jag håller med

Medlem

Wow, förvånadsvärt högt betyg! Det här blir till att testa...

Medlem

Okej, 5/5, det var värst. Trodde jag absolut inte. Detta ska man titta närmare på. Detta är kommer det bli rekord i suveräna spel känns det som! Dock septisk då eurogamer gav spelet 7/10 och IGN 8/10, men men, ska testat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Perfekt?
Spelet verkar skoj men trodde det inte var så bra, måste skaffa!

Medlem

Hmm, kanske blir detta istället för ett nytt headset eller Killing floor men det skulle vara bra med nytt headset. Men man får se vad man köper

Inaktiv

Spelade snabbt på DH, det var svårt att komma in i det och jag har problem med konsoler så mina intryck var inte alltför positiva så tänkte nog spara det här till priset sänkts men nu tror jag måste tänka om och iallafall se om jag kan prova det en längre tid

Inaktiv
Medlem

Betyget blev riktigt högt men eftersom FZ var de enda som vågade såga Far Cry 2 så tror jag på FZ. Men det är inte första gången spel har fått överdriva betyg på FZ jag menar Fable 2 fick ju också 5/5 och det är max ett 4/5 spel personligen skulle jag ge Fable 2 3.5/5. Men det här spelet verkar ju riktigt nice!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Förbli skeptiska ni, den här recensionen var inte i enlighet med min uppfattning alls. Mycket pga att min upplevelse kretsade kring irritationen med ett repetativt upplägg och en linjär bandesign. (Kanske blir det bättre än de två timmarna jag har spelat dock)

Gläds dock åt att lilla sverige verkar blidka delar av spelvärlden, kul att FZ gillade spelet och att IGN ger det 8/10 är ändå bra. Tycker GRIN borde vara lite försiktigare dock, varken Wanted eller kommande Terminator verkar speciellt bra.... vill inte se att de grusar sin potential med överdrivet titeljagande i filmlicensgenren.

Medlem

Låter lovande, synd att man inte har en krysslåda :(. Vill inte spela ett sådant här lir på PC'n. inte riktigt samma sak.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

JB
Medlem

Tack för recensionen. Trevligt med ordval inte är så strikt och stelt, utan istället ett naturligt kompis-till-kompis rekommendation / recension. Tumme upp för recensionen.

Edit: Står det systemkrav någonstans i recensionen?
Hade varit roligt att få se hur Multiplayer såg ut & MP spellägen.

Inaktiv

Asså spelet är nice men röstskådespelarna är skitfåniga. Speciellt protagonisten som låter som batman.

Medlem

Swinging utan otrohet... haha.

Jag ägde föregångaren till detta spel på NES så det är klart att man kastat nostalgiögon på det. Dock inte något jag kommer införskaffa, men det är ju alltid roligt om förhoppningar infrias eller överskrids.

Medlem

Efter att Grin bland annat gjort reklam för spelet här på FZ (genom bloggen) så känns ju betyget väldigt oväntat.. "Speltidning X ger BC 4/5! Vad FZ ger det för betyg läser ni på måndag." Diskret värre.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Betyget blev riktigt högt men eftersom FZ var de enda som vågade såga Far Cry 2 så tror jag på FZ. Men det är inte första gången spel har fått överdriva betyg på FZ jag menar Fable 2 fick ju också 5/5 och det är max ett 4/5 spel personligen skulle jag ge Fable 2 3.5/5. Men det här spelet verkar ju riktigt nice!

Samtidigt tycks FZ ha en god och nära relation till GRIN - bl.a. tävlingar, besök för forumiter och liknande - alla faktorer som _kan_ påverka betyget.

Medlem

Mmm bettyg efter don och person ska se lite mer om jag ska köpa detta spel

Medlem

Precis vad jag trodde om spelet. Här har vi ett bevis på att hype inte är lika med framgång (fast det visste vi nog redan...)

Aja, tror jag har lite pengar någonstans... *letar*

Medlem

Jag höll inte så mycket koll på dethär tills fören en månad sedan typ då det kom en ingame trailer, då tyckte jag det faktiskt såg rätt nice ut, och när releasetrailern kom så såg det ännu roligare ut så jag blir glad av att se att betyget också det blev bra, kanske får bli ett köp då

Medlem

Jag vill ha detta!

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Efter att Grin bland annat gjort reklam för spelet här på FZ (genom bloggen) så känns ju betyget väldigt oväntat.. "Speltidning X ger BC 4/5! Vad FZ ger det för betyg läser ni på måndag." Diskret värre.

Produktreklam i samma publikation som bedömer produkten i fråga väcker förstås alltid frågetecken. Men tänk såhär: vi är de vi är för att vi byggt upp ett förtroende hos våra läsare. Ett sånt förtroende kan omöjligt köpas och det har tagit oss mer än tolv år att få. Det vore vansinnigt korkat att riskera en sån sak för en enskild reklamkampanj.

Vidare, om du tänker tillbaka vet du nog att vi flera gånger satt låga betyg på prylar som det samtidigt rullat reklam för (på rak arm minns jag Wheelman och Far Cry 2).


signatur
Medlem

oj vilket overkill betyg.

Medlem

SP gav det 8/10, med det här verkar awesome


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

Är det någon mer än jag som lagt märke till reklamen på screenshot 2?

Tricell från Resident Evil 5, kul att Capcom slänger in reklam

http://projectumbrella.net/articles/Tricell


signatur

/ Lixom

Medlem

Hoppas jag vinner det, haha!


signatur

ROCKSTAR ÄR BÄST!

Medlem
Skrivet av Boomer:

Detta är säkert ett jättebra spel, men jag tycker att FZ borde ha flera personer som testar ett spel och skriver recensioner på det, så att man kan få olika personers åsikter. Finns visserligen andra sidor man kan läsa på också, men jag liter inte på dom för fem öre.

Det tycker vi med men är i regel svårt att genomföra då vi på redaktionen får in ett exemplar av varje spel som ska recenseras. Det innebär att om flera personer ska skriva en recension så måste en person i taget spela igenom spelet för att sedan skicka det till nästa person. Ibland går detta att lösa bra om de som recenserar bor i samma stad och kanske kan spela tillsammans (Guitar Hero, Singstar och liknande spel tänker jag på nu) men ofta är vi utspridda i hela Sverige.

Vi tycker det är trevligare att få ut recensioner någorlunda snabbt än att behöva vänta längre för att flera personer ska spela igenom det.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Skriv svar