Intel döms till 11 miljarder i böter

Robot
Inaktiv
Intel döms till 11 miljarder i böter

Det är rätt, på dem bara! :evil:


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

De tycker jag att är rätt. palla fusk!


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

11....miljarder.... ouch

Inaktiv

Inte lite mkt pengar dom får böta då

Medlem

det är fickpengar för intel. .


signatur

// FeeAC

Medlem

Herrejävlar


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Då kanske man kan hoppas att få se en lite "jämnare" marknad. Eller något sånt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

EU verkar döma ut böter åt alla håll numera:(

Medlem

Gjorde MS samma sak eller?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Gjorde MS samma sak eller?

Brott mot konkurrenslagen i båda fallen var det iaf.

Medlem
Medlem

Kunde Intel bara inte satsa alla de pengar de har mutat med, på att utveckla sina processorer? Jag förstår det inte. Stackars AMD! Men nu kanske det blir bättre konkurrans än tidigare.

Inaktiv

Gott! tuffare konkurans, bättre produkter

Medlem

Intel: "Äsh vi tar veckans lunch pengar och betalar dom så dom blir nöjd"

Inaktiv

Ett US bolag bryter mot EU:s konkurenslag, känner på mig att de bryr sig jäääääääte mycket. De sa ju åt microsoft att de var tvungna att splitta företaget och börja konkurera mig sig själva. Jo det har vi ju sett mycket av. EU kan brinna, och om de fortsätter stämma amerikanska bolag så kommer de nog göra det också.

Medlem

11 miljader? holy shit!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nu är jag intel fanboy men detta var helt klart rätt.
Summan borde dock varit betydligt högre då de dels skadat marknaden samt tjänat betydligt mer på det än bötesbeloppet..

Medlem
Medlem

EU kan dra åt helve.... vi måste lyssna på deras lagar o regler...men de själva gör som de vill Sverige ut ur EU ok thx.

Medlem

Fyfan


signatur

Game long and prosper

Medlem

hmmm nu kommer mina eu-fonder att skjuta i höjden igen! niiiice

Medlem

Att erbjuda folk rabatt för att dom exklusivt använder deras produkter är väl ganska praxis inom affärsvärlden?

Medlem

Så när ett företag går för bra måste man sänka det? Jaha.

Förstår att alla skall spela på samma villkor men hur har man tänkt att rättvishet skall uppnås. Att intel slutar tänka på förtjänst och låter andra växa sig större och starkare för att till slut konkurrera ut intel?
Existerar ett solidaritetstänk. "Alla företag skall med"?

Jag begriper det inte (kanske någon som är ordentligt insatt kan förklara för mig hur industrin fungerar).

NIB
Medlem

USA kan dra åt helve... att dom ska klampa in och mobba svenska leverantörer att få svenska studenter avstängda från internet (Sunet), att dom ska få manipulera svensk polis till tveksamma beslagtaganden av datorer, skicka svenska medborgare till tortyrläger i u-länder osv.

USA och deras företag tror att världen är deras lekstuga och att dom kan få ha sina egna spelregler. J-vligt skönt att EU ger dom ett bryskt uppvaknande!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Att erbjuda folk rabatt för att dom exklusivt använder deras produkter är väl ganska praxis inom affärsvärlden?

Jo dock är det så att Intel har ca 90% av marknaden. Det ändrar situationen lite. Intel har tillräckligt med pengar för att erbjuda sina processorer gratis i några år om de ville för att helt döda AMD. Dock är de självklart inte så uppenbara.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Medlem

HAHAHA rätt åt intel...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Så när ett företag går för bra måste man sänka det? Jaha.

Förstår att alla skall spela på samma villkor men hur har man tänkt att rättvishet skall uppnås. Att intel slutar tänka på förtjänst och låter andra växa sig större och starkare för att till slut konkurrera ut intel?
Existerar ett solidaritetstänk. "Alla företag skall med"?

Jag begriper det inte (kanske någon som är ordentligt insatt kan förklara för mig hur industrin fungerar).

Då ett företag försöker bygga upp ett monopol kan konsumenten straffas och detta är väl ett preventivt ingrepp ur EU-kommissionens synvinkel.

Det de troligen yrkar på är att datortillverkare får köpa Intels produkter till under produktionspriset för att på så sätt konkurrera ut andra företag(AMD) pga det maktövertag Intel har.

Vi tänker oss att du är en nybliven korvgubbe och konkurrerar mot en annan korvgubbe mitt emot, det han då gör är att han sätter försäljningspriserna så att han går i back i några månader samtidigt som du måste få tillbaka på din investering kan inte du följa efter. Därmed så slutar du vara korvgubbe och han är ensam aktör och kan så åter höja priserna då han har ett monopol.

De enda monopol man tillåter är de statliga, se Svenska spel och Systembolaget. Men där använder man sig av att helt enkelt hålla all sådan verksamhet illegal och man kan ta överpriser.

Det kommissionen vill är att de ska hålla sig i en konkurrens situation så att konsumenterna gynnas av att kunna göra fria val. De behöver dock inte lägga ner.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

EU kan dra åt helve.... vi måste lyssna på deras lagar o regler...men de själva gör som de vill Sverige ut ur EU ok thx.

Idd. Vi betalar enorma pengar för att vara med. Får vi tillbaka den summan? Nej? Varför? För vi "behöver" inte allt? Ist tar vi med öststats länder som får de pengarna. PLUS att vi inte har någon vettig jordbrukspolitik och där blev vi ägda!
Nej som man skrev nyligen, en jävla tur vi inte har euro, då hade vi blivit skit ägda haha :).

Och återigen, hade jag varit intel hade jag bara skrattat. Om det är olagligt att stå på ett ben i ett land, kan jag då stämma en person i sverige för att min lag säger det? Intel = USA, EU = Idioter. De får väll helt enkelt bojkotta intel. 100spänn på att alla i EU har bärbara datorer med intel CPU:s.

123
Skriv svar