Simpson vs Family guy

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av mosoloa1:

Simpsons är så barnsligt, Family Guy är mer humor.

Tvärtom!
I family guy mest "gay" och "bajs" skämt

Don't forget trakasserier av nazister, muslimer och andra folkgrupper. Ingen jävla Fox suger skämt i varjefall fan vad jag är tröt på dem.

Själv föredrar jag nog Family Guy
+ Snygare tecknat
+ Repeterar inte skämten lika ofta
+ Härligare atityd. Vågar säga mer
- Ingen Abraham Simpson


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av mosoloa1:

Simpsons är så barnsligt, Family Guy är mer humor.

Tvärtom!
I family guy mest "gay" och "bajs" skämt

Don't forget trakasserier av nazister, muslimer och andra folkgrupper. Ingen jävla Fox suger skämt i varjefall fan vad jag är tröt på dem.

Själv föredrar jag nog Family Guy
+ Snygare tecknat
+ Repeterar inte skämten lika ofta
+ Härligare atityd. Vågar säga mer
- Ingen Abraham Simpson

Hahahahahahahaha!!!

Medlem

Till skillnad från southpark och family guy så har simpsons försökt behålla sin familj image men ändå hålla materialet fräscht.

Family guy kom så sent att om dom skulle haft en snällare form av komedi så hade det inte varit något nytt, deras nisch är ju att stå ut genom att vara lite extrema, precis som southpark(men utan några budskap).

Medlem

gamle go´e Abe e ju as skön:P

"Homer, you're dumb as a mule and twice as ugly. If a strange man offers you a ride, I say take it!" fint och ha en sån farsa:D


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Inget slår Family Guy.

Medlem

Nuförtiden (de senaste säsongerna) så känns Simpsons mer som propaganda än komedi.

Family guy är väl ok i små doser, men inget som är värt besväret att följa.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Simpsons är helt klart bäst, även om Family Guy var riktigt bra i början. Nu för tiden är Family Guy bara skräp och jag tittar hellre på en svensk skräpsåpa (och jag hatar skräpsåpor) än det. Nu för tiden är det bara skit. Från början hade de ju en del bra idéer, men de är tydligt slut sedan länge. Dessutom är det lite väl plagierat av Simpsons.

Inaktiv
Skrivet av SidPao:

.

, precis som southpark(men utan några budskap).

Ja tycker också det. south Park får en ibland att tänka om.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Simpsons lätt!!!


signatur

B lup

Inaktiv
Skrivet av BULP:

Nuförtiden (de senaste säsongerna) så känns Simpsons mer som propaganda än komedi.

Family guy är väl ok i små doser, men inget som är värt besväret att följa.

Propaganda för vad?

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av BULP:

Nuförtiden (de senaste säsongerna) så känns Simpsons mer som propaganda än komedi.

Family guy är väl ok i små doser, men inget som är värt besväret att följa.

Propaganda för vad?

flumm

Edit: Länk


signatur

hejsanhejsanhejsan

Youtube-proffs

Simpsons var kul när jag var 8-16 år typ. Family guy fanns inte när jag var 16 men från den åldern de kom och uppåt så gillar jg family guy.

Kan lova att en 14 åring inte fattar alla skämt riktigt i family guy, just därför att simpsons är riktad mot en yngre Å grupp medans Family guy e riktad mot en äldre Å grupp.

Fast vet dock inte hur de senate simpsonssäsongerna är, om dem också har sjuk humor..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Family Guy är mer moget än Simpson imo. Fast dom nyare avsnitten av Simpson är sämre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag fattar inte alla skämt i family guy, långt ifrån. tyckte seriens första säsonger var bra sen tröttnade jag. Simpsons är inte för en yngre målgrupp utan en bredare. gillar den senare bättre, framför allt säsongerna 4-9 nånstans.

Inaktiv

Family guy innhåller mer skämt och humor än vad simsons gör


signatur

Jonas

Medlem

Helt klart Family Guy


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av jws:

Family guy innhåller mer skämt och humor än vad simsons gör

kvalitet > kvantitet

Båda är faktiskt bra, och ena dagen kan jag känna för att se på simpsons, och andra family guy. Men oftast är south park vassast och smartast i sin satir. Dessutom så är det hysteriskt jävla kul!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Avstängd

Något jag hatar i Family Guy är alla pinsama referenser till något de har gjort eller varit med om. Det är väl rätt kul ibland och det märks att gänget bakom är kreativa och vill kunna göra klipp som är lite random, men det låter så dumt när de säger: "Oj, det här var ju ännu hemskare än det där avsnittet av Star Trek!" Finns det någon som säger något sådant i verkligen livet överhuvudtaget? Manuset måste vara skrivet av femåringar. De kan väl ändå försöka få det att passa in?

Medlem
Skrivet av EliasN:

Något jag hatar i Family Guy är alla pinsama referenser till något de har gjort eller varit med om. Det är väl rätt kul ibland och det märks att gänget bakom är kreativa och vill kunna göra klipp som är lite random, men det låter så dumt när de säger: "Oj, det här var ju ännu hemskare än det där avsnittet av Star Trek!" Finns det någon som säger något sådant i verkligen livet överhuvudtaget? Manuset måste vara skrivet av femåringar. De kan väl ändå försöka få det att passa in?

Såg det idag också, det var inte särskilt kul...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Family guy diggar jag hårt
och att dom tar allt och skämntar om, jag älskar det! det får moral-tanter att gå i taket, underbart!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

japp jag med

Meg!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Family Guy är kul som fasen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Best of Family guy

Best of South Park

Jag kom inte på i Simpsons, det finns så mycket. Men dessa är de tillfällen som jag har skrattat mest när jag har kollat på dessa serier.

Denna kommer inte långt efter.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Röstade på Family Guy. Det jag älskar med serien är att de verkligen vågar skämta om vad som helst.

[http://www.familyguynow.com/watch.php?id=414]

00a
Medlem
Skrivet av Smexy:

Röstade på Family Guy. Det jag älskar med serien är att de verkligen vågar skämta om vad som helst.

[http://www.familyguynow.com/watch.php?id=414]

så sant, har vikt mig av skratt flera gånger när jag sett family guy:)

Medlem

Family Guy skulle nog vara ännu bättre om dom inte hade 'The Freakin' FCC' på sig ständigt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

South Park > Simpsons och Family Guy.
Politisk inkorrekthet ftw.

Medlem
Medlem
Skrivet av EliasN:

Något jag hatar i Family Guy är alla pinsama referenser till något de har gjort eller varit med om. Det är väl rätt kul ibland och det märks att gänget bakom är kreativa och vill kunna göra klipp som är lite random, men det låter så dumt när de säger: "Oj, det här var ju ännu hemskare än det där avsnittet av Star Trek!" Finns det någon som säger något sådant i verkligen livet överhuvudtaget? Manuset måste vara skrivet av femåringar. De kan väl ändå försöka få det att passa in?

Nej det är inte skrivet av femåringar,det är skrivet av sköldpaddor. Åtminstonde om man ska tro på southpark där dom i ett avsnitt visade det själv tycker jag att family guy är bäst

Avstängd

Hehe, just ja! Det minns jag att jag har sett. Det känns faktiskt troligt.

Nä, inget program får mig att skratta som Simpsons. Det var faktiskt det första som fick mig att skratta överhuvudtaget till en serie (vilket jag sedermera gör åt det mesta som är kul ).

123
Skriv svar