Nytt Red Orchestra nästan tillkännagivet
Jag är inte så mycket britt även om jag rätt nyligen fått in skottar i släkten.
Faktum är att det bara är en person i hela teamet som är från storbrittanien
Jag har bara snackat med Alan, så det är väl därför jag har fått det intrycket
Några korta kommentarer till tillkännagivandet?
Den enligt mig fula motorn i 1an är det som fått mig att inte spela det mycket, har drömt om bättre grafik så tummen up.
Yep, samma här... Det blev för 4-kantigt till slut...
Jag ser gärna lite mer partickel-effekter, fler polygoner och bättre ljud på min: "att göra -lista".
Hoppas innerligt att de inte nerfar sönder vapnen som de gjorde i retailspelet, utan behåller dem realistiska som de var i UT2004-modden.
Ytterst fånigt att trum-kpistarna flyger till väders så fort man skjuter lite automateld. De är hur stabila som helst på riktigt, speciellt i vapenrem. Finnarna susade runt på skidor och fällde ryssar på långt håll med sina. Och de ryska varianterna var mycket eftertraktade av tyska soldater.
Detta var bra gjort i modden, men offrades såklart på balansens altare, såsom mycket annat.
Jag är inte så mycket britt även om jag rätt nyligen fått in skottar i släkten.
Faktum är att det bara är en person i hela teamet som är från storbrittanien
Jag har bara snackat med Alan, så det är väl därför jag har fått det intrycket
Några korta kommentarer till tillkännagivandet?
Detdär gamla journalistknepet biter inte på mig gamle gosse!
Alan och John får sköta snacket annars kan det hända att man vaknar upp en morgon med en pyrande artillerigranat i fotändan.
Äntligen. Har nött sönder RO tills ögonen blöder. Jag tycker iof att grafiken i RO är riktigt nra fortfarande men bättre grafik och ljud kan man aldrig få nog av. Blir köp så fort det kommer ut
Смерть решает вÑе проблемы. Ðет человека, нет проблем
Om-nom-nom...
Forcie: Måste ha missat något särskilt då jag bara spelat retail. Vad föreställer din avatar föresten? Undrat över den ett tag.
Det retail-RO lyckades bra med var stridsvagnssystemet, men infanteristriderna var överlägsna realism- och underhållningsmässigt i modden. Tyvärr har överbalanseringen gjort att spelet inte är så roligt längre, och jag har tappat intresset på samma sätt som jag tappade intresset för Day of Defeat när de balanserade sönder det i retailversionen.
OT: Min avatar är en bit av en poster till den japanska avantgardeteaterpjäsen "Shintokumaru" från 1978. Fritt översatt "Giftgossen". Framförd av den legendariske pjäsförfattaren och poeten Shuuji Terayamas teatergrupp Tenjou Sajiki med musik av J.A. Seazer. Tunga grejor.
"But the upcoming sequel to Red Orchestra - Heroes of Stalingrad - will let you do just that. Developers Tripwire say that this is the"first time ever in a first person shooter" that you'll be allowed to play as the Germans, as the game will feature an entire singleplayer campaign focusing on the Axis side of the famous battle."
Uppenbarligen står det i PC Gamer-artikeln... kul att någon äntligen "vågar"
Singleplayer i Red Orchestra-stuk är något jag längtat efter i såååå många år Mycket intressant!
Hoppas innerligt att de inte nerfar sönder vapnen som de gjorde i retailspelet, utan behåller dem realistiska som de var i UT2004-modden.
Ytterst fånigt att trum-kpistarna flyger till väders så fort man skjuter lite automateld. De är hur stabila som helst på riktigt, speciellt i vapenrem. Finnarna susade runt på skidor och fällde ryssar på långt håll med sina. Och de ryska varianterna var mycket eftertraktade av tyska soldater.
Detta var bra gjort i modden, men offrades såklart på balansens altare, såsom mycket annat.
Jag kan förstå om du upplever en förändring till det sämre, men jag skulle ändå inte vara alltför snabb med att döma ut det som ett offer på balansens altare.
MP40/41 och STG:n går ju alldeles utmärkt att fälla folk på längre håll med (STG:n framförallt). PPd:n funkar också med kortare skurar. PPSh:n är svårare, men det är enligt mig snarare på grund av spridningen än på rekylen.
Nu har jag bara skjutit AK, med bra dämpning, men stalltipset var fortfarande att bara använda automatläget på avstånd under 30 meter. Att PPSh:n var hett eftertraktad i bland annat Stalingrads skitiga närstrider kan jag förstå. 75 skott och hög eldhastighet med relativt låg rekyl är rätt trevligt att ha i handen när man rensar hus/kloaker, men det betyder inte att vapnet är lämpat för sammandrabbningar på avstånd bortom 100m. Då är gevärens längre pipor att föredra.
Mp40 är inte nämnbart förändrad från modden. STG:n är okej representerad i automatläge, men träffsäkerheten i patronvis eld är fortfarande tveksam.
Senast jag spelade RO så sparkade samtliga trumkpistar, i synnerhet PPSh-41, rakt upp i himlen vid någon som helst utdragen salva. Detta på vapen som i verkligheten har helt obefintlig muzzle lift.
Har du inte skjutit ett liknande vapen så är det bara att titta hur PPSh-41 uppför sig i videor på t.ex. YouTube. Höftskottsrekylen är särskilt kraftig i RO, vilket är mycket fånigt då en sådan kpist vid höften i utspänd vapenrem för ökad stabilitet knappt rör sig alls av eldgivning.
Ja, gevären är bättre på långa stridsavstånd men det betyder inte att man skall göra kpistarna sämre i spelet än vad de egentligen är.
Det är mycket tydligt en sönderbalansering av något som tidigare varit implementerat på ett realistiskt sätt, och märker du inte det har du inte spelat modden ordentligt.