Soda streamer, ni som har, ge tips på vilken man ska köpa

Inaktiv
Soda streamer, ni som har, ge tips på vilken man ska köpa

Har länge tänkt skaffa en soda streamer, men har noll koll på vilka som är bra, dåliga och mest prisvärd,
om du har en relativt ny soda streamer, och du tycker den funkar jäkligt bra,
tipsa gärna mig då om den, vilket märke, och vad den kostade och så.

Medlem

Jag har ingen heller men är lite sugen... Jag kommer dock låta priset bestämma vilken modell jag väljer för dels får man garanti, går den sönder får jag en nys så skit i att köpa en brandname där du ändå bara betalar extra för namnet "sodasstream" - sedan, om jag lärt mig något av alla saker, maskiner, leksaker jag köpt till köket är att de är roliga första veckorna, sedan står de bara ivägen.

Kort sagt: Ta den billigaste.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

jo, alltför dyr får den ju inte vara, och jo nya köksprylar blir ibland dammsamlare, men en soda streamer lär nog användas flitigt,

speciellt som i mitt fall när man försöker undvika att gå upp i vikt, men ändå ha nåt läskeblask som är gott att dricka, för vissa av soda sorterna är riktigt goda och samtidigt fria från skräpet som vanlig läsk innehåller.

Medlem

Jag(familjen) har en och jag(vi) är väldigt nöjda!
Jag rekommenderar dock inte smakerna Orange eller Cola, fy på dem.
Men Red berries och strawberry är väldigt goda, dem rekommenderar jag starkt!

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

...för vissa av soda sorterna är riktigt goda och samtidigt fria från skräpet som vanlig läsk innehåller.

Jasså, är du säker på det? Can I get a witness!?

Personligen skall jag endast använda streamern till att kolsyra mitt vatten, jag dricker nästan uteslutande bubbelvatten. Det är ju salt, flour och annan skit i det också dock... I mitt kranvatten är det bara råttavföring och legionella. mums.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Det hela får en smak av drivgas (kolsyran?) som jag verkligen inte klarar av. Usch fy! Varken cola, fanta, sprite, eller ens vanligt vatten smakar gott! Fyfabian!

Youtube-proffs

Det är sant, är inte samma bubbelvatten som man köper i affären, den smakar.. speciellt, typ, drivgas som Alcr säger.

Det är inte bra, förstör väldigt mycket. hade dock gärna velat kolsyra coka cola och se vad som händer osv. Tänk om man kolsyrar det så mycket att hela drycken blir en stor bubbla?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Min farsa hade en apparat som kolsyrade vatten redan i början av 90-talet och nu hör man lite här och var om soda streamer.
Har det blivit poppis igen, försöker man nylansera något som redan finns eller är det ny teknik bakom det?

Youtube-proffs
Skrivet av ostmjuk hamster:

Min farsa hade en apparat som kolsyrade vatten redan i början av 90-talet och nu hör man lite här och var om soda streamer.
Har det blivit poppis igen, försöker man nylansera något som redan finns eller är det ny teknik bakom det?

Nej, det har blivit poppis igen, detta fanns för längesedan och min mor talade även om det för längesedan. Detta är något som har kommit tillbaka. Varför det försvann från första början har jag dock ingen aning om varför.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Min farsa hade en apparat som kolsyrade vatten redan i början av 90-talet och nu hör man lite här och var om soda streamer.
Har det blivit poppis igen, försöker man nylansera något som redan finns eller är det ny teknik bakom det?

Det där är gammalt, har en väldigt gammal sodastreamer i sommarstugan, tror den återkommer lite då och då


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

soda streamer var poppis på 80 talet har kvar min hehe sen kom det igen på 90talet o sen nu igen.

Imo så är doseringen a och o om det kommer smaka bra eller inte oftast smakar det saft med kolsyra typ ble


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har en Soda Streamer och har haft den i ett år snart.
Funkar hur bra som helst, har väl bytt kolsyre patron 4 ggr.
Den kostade väl runt 700 kr.
jag rekommenderar cola smaken, den kanske inte blir som riktig Coca Cola men nästan

Bild : HÄR

ursäkta mej att länken är till aftonblaskan men hittade ingen annan bild.. ;P


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

Jag har en Soda Streamer och har haft den i ett år snart.
Funkar hur bra som helst, har väl bytt kolsyre patron 4 ggr.
Den kostade väl runt 700 kr.
jag rekommenderar cola smaken, den kanske inte blir som riktig Coca Cola men nästan

Bild : HÄR

ursäkta mej att länken är till aftonblaskan men hittade ingen annan bild.. ;P

Thou art forgiven.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Sodastreamer ftw

Jag har en sådan sodastreamer som Donqen länkade men jag tycker inte att mitt vatten smakar drivgas.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

Sodastreamer ftw

Jag har en sådan sodastreamer som Donqen länkade men jag tycker inte att mitt vatten smakar drivgas.

Inte jag heller.

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av Sipmo:

Sodastreamer ftw

Jag har en sådan sodastreamer som Donqen länkade men jag tycker inte att mitt vatten smakar drivgas.

Inte jag heller.

De kanske dricker direkt ur maskinen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag har en wasser max, design modellen.
Tycker den funkar utmärkt.
Jag är väldigt tveksam till att det skiljer något mellan modellerna pga att det är en väldigt enkel konstruktion. Det handlar ju bara om att låta kolsyran från patronen sprutas ner i vattnet, så hela maskinen är ju bara en kork typ.
Så köp den du tycker är snyggast / passar din plånbok bäst.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar