TV eller Data?

Inaktiv
TV eller Data?

Ni har nog fått frågan någon gång ( åtminstånde har jag det) om ni föredrar TV eller data.
Så jag tänkte bara fråga FZ medlemar om det.
Ps. Tv spel hör till Tv.;)

Inaktiv
Inaktiv

Vad menar du ???

signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Vad menar du ???

Jag menar att jag laddar ner det jag vill se

Medlem

you are a pirate!

dessutom heter det datOR...

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tycker att det är mysigare framför TVn faktiskt.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det beror ju helt på vad tusan du menar med "tv eller data".

Medlem

Allergisk mot denna vanliga förekomst av att kalla 'dator' för 'data'. Det är slött och allmänt oriktigt ordval. Det som näst intill skrämmer mig mest är att det är så pass vanligt att det säkerligen är vedertaget vid det här laget som korrekt användning. Usch och fy. (Nåväl, inte så att jag får utslag eller andningssvårigheter, men min poäng är väl igenom hoppas jag.)

OnT. PC är min vän, om än en trubbelmakare stundvis. Oändligt mer personligt och ofattbar skillnad i användingsområden.
Begränsar du ämnet till spel, så har egentligen skalet ingen betydelse. Ett bra spel är alltid ett bra spel.

signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Jag menade att jag undrade vad trådskaparen menade. Jag förstod mycket väl vad du menade priZma.

signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Jag menade att jag undrade vad trådskaparen menade. Jag förstod mycket väl vad du menade priZma.

Jaha hehe ;]

Medlem

Datorn helt klart. Har ingen TV då jag anser att det är för dyrt (för mig i.a.f.) och är samtidigt en tidstjuv. Naturligtvis är det också skönt att slippa all reklam.
Det händer ibland att man surfar in på någon TV kanal för att se vad som är aktuellt men oftast blir det bara film på dator eller sidor med filmklipp.

Datorn ger dig möjligheten att ha nästintill full kontroll över vad du exponeras för, vilket är riktigt schyst

Inaktiv

Det som går på tvn ser jag genom datorn när det passar mig ändå. Befinner mig redan i framtiden med andra ord vad än andra kan tänkas tycka om det.

Inaktiv

Ska man se något så är det ju bekvämare att sitta framför en tv men nu har jag ingen tv så det blir datorn i alla fall.

Inaktiv

Data? tjaa..en god bok är ju aldrig fel.

signatur

War never changes.

Medlem

Min datorskärm är en tv (42" lcd). Kan nog inte svara

signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

^ amagad

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag gillar alla maskiner som behandlar data

signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Sjävklart data (man kan ju se webb tv på internett)

signatur

Jonas

Medlem

Gräv inte upp gamla trådar är du snäll.

signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Gräv inte upp gamla trådar är du snäll.

Det intressanta med gamla trådar är att darthZ alltid finns där. Undrar vart han tog vägen föresten. Jag har inte sätt honom på ett tag. Kan han blivit bannad?

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Medlem

datorn

signatur

Rawr

Medlem

Tv såklart:)

signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Som folk redan påpekat: _DATOR_

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Varför välja?
Det godaste i få-fyrkantiga-ögon-världen är ju helt klart Mac OS X på en 42" LCD

(tills vidare får jag dock överleva med en 17" laptop)

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

TV om det är folk hemma, alltid trevligare, dator om man är ensam.

signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Medlem

necroposter ftw!

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar