TV eller Data?
Ni har nog fått frågan någon gång ( åtminstånde har jag det) om ni föredrar TV eller data.
Så jag tänkte bara fråga FZ medlemar om det.
Ps. Tv spel hör till Tv.;)
Jag ser på TV i min datOR
Vad menar du ???
Jag menar att jag laddar ner det jag vill se
Allergisk mot denna vanliga förekomst av att kalla 'dator' för 'data'. Det är slött och allmänt oriktigt ordval. Det som näst intill skrämmer mig mest är att det är så pass vanligt att det säkerligen är vedertaget vid det här laget som korrekt användning. Usch och fy. (Nåväl, inte så att jag får utslag eller andningssvårigheter, men min poäng är väl igenom hoppas jag.)
OnT. PC är min vän, om än en trubbelmakare stundvis. Oändligt mer personligt och ofattbar skillnad i användingsområden.
Begränsar du ämnet till spel, så har egentligen skalet ingen betydelse. Ett bra spel är alltid ett bra spel.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Jag menade att jag undrade vad trådskaparen menade. Jag förstod mycket väl vad du menade priZma.
Jaha hehe ;]
Datorn helt klart. Har ingen TV då jag anser att det är för dyrt (för mig i.a.f.) och är samtidigt en tidstjuv. Naturligtvis är det också skönt att slippa all reklam.
Det händer ibland att man surfar in på någon TV kanal för att se vad som är aktuellt men oftast blir det bara film på dator eller sidor med filmklipp.
Datorn ger dig möjligheten att ha nästintill full kontroll över vad du exponeras för, vilket är riktigt schyst
Ska man se något så är det ju bekvämare att sitta framför en tv men nu har jag ingen tv så det blir datorn i alla fall.
Gräv inte upp gamla trådar är du snäll.
Det intressanta med gamla trådar är att darthZ alltid finns där. Undrar vart han tog vägen föresten. Jag har inte sätt honom på ett tag. Kan han blivit bannad?
Han kanske tröttnade? Gick vidare?
Som folk redan påpekat: _DATOR_
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/