Robot
Battleforge

Brädspel i all ära, virtuella slagfält är för många mer underhållande. I Battleforge slås dessa två ihop till ett mytologiskt strategispel – inklusive virtuella spelkort. Sjunk in, samla de kraftfullaste krigarna och utkämpa slag i elementens tecken.


Medlem
Battleforge granskat

Upptäcka världar medans man tampas mot fiender med hjälp av spelkort. Helt plötsligt blir jag istället sugen på MTG: Shandalaar!

Medlem

Man kunde ju nämnt att enda sättet att köpa nya kort på förutom AH är att betala riktiga pengar för dom, 20 dollar för 3000 points = ett booster pack med 90 kort.

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Man kunde ju nämnt att enda sättet att köpa nya kort på förutom AH är att betala riktiga pengar för dom, 20 dollar för 3000 points = ett booster pack med 90 kort.

tack

Medlem

hur fan kan detta vara för svårt det enda svåra var ju att hitta personer att spela med.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Rätt balt men synd att det inte kommer till konsol

Medlem

Snälla, sluta klaga på att spel är för svåra. Det cirkulerar på tok för många spel där svårighetsgraden är ett skämt. Blir glad varje gång jag stöter på ett spel som faktiskt är en utmaning (pusselspel borträknade då jag är sämst på sånt )

Medlem

Ett av dom få spel på senare tid jag faktiskt haft riktigt roligt när jag spelat singelplayer

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:

Man kunde ju nämnt att enda sättet att köpa nya kort på förutom AH är att betala riktiga pengar för dom, 20 dollar för 3000 points = ett booster pack med 90 kort.

Huh? I Betan vann man nya kort när man klarade av maps...


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Skrivet av thordan:

Snälla, sluta klaga på att spel är för svåra. Det cirkulerar på tok för många spel där svårighetsgraden är ett skämt. Blir glad varje gång jag stöter på ett spel som faktiskt är en utmaning (pusselspel borträknade då jag är sämst på sånt )

Dagens sanning. Svårt är bra! Lätt är tråkigt!

Inaktiv

Betan var rätt schyst.
riktigt mycket lagg och långa loadingtimes dock. men det kanske är fixat.

Medlem

Spelet var riktigt kul under betan faktiskt, men att enda sättet att få nya units (kort) på är att betala förstör spelet helt imo.

Swe|Ogge, de kort du får genom att klara banor är bara upgrade cards, dvs kort du använder för att förbättra kort du redan har.

Så är du på jakt efter ett specifikt nature card får du glatt punga ut med 20 dollar, och då är det antagligen bara 1% chans att du får kortet du vill ha. Sen kan du ju alltid trada med andra men ändå.

Medlem

Man lär ju inte hålla på och whina som ett litet barn om att spelet blir uppdaterat.

Kontinuerliga förbättringar!? Fy fan! Där rök en poäng, minst ;_;

Inaktiv
Skrivet av Niotumsspik:

Man kunde ju nämnt att enda sättet att köpa nya kort på förutom AH är att betala riktiga pengar för dom, 20 dollar för 3000 points = ett booster pack med 90 kort.

Är detta konkret? Isåfall gick det här spelet från ett garanterat köp till ett garanterat bojkott.

Så jävla likt EA att suga ut pengar ur ALLT! Fan vad sur jag blir på sånt...

Medlem

Eeeh, det är ju inspirerat av CCG (Collectible card games) som Magic: The Gathering och liknande. Har väl inte så mycket med EA att göra.

Inaktiv

Du missade nog poängen. Se på alla Sims te.x. Hur många "expansioner" finns det? Se kortlekarna som expansioner i detta fallet.

Se gärna också hur en person utan alla extra kortlekar ska klara sig mot andra som kanske lagt ut massvis med pengar på sin armé av kort.

Att det inte alls nämns i recensionen är väldigt dåligt.

Hade utan tvekan köpt det om man inte va tvungen att köpa spelkort för MER pengar.

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:

Hade utan tvekan köpt det om man inte va tvungen att köpa spelkort för MER pengar.

Precis, samma här. Tur jag inte köpte det i förmiddags...hade nog blivit riktigt förbannad.

Medlem

verkar otroligt bra!

Medlem

Spelet i sig var riktigt kul. kört Betan bara dock, tyckte inte det var så svårt och rörigt, men det är en ganska stor learning curve därimot för du måste sätta dig in i dina enheter för kunna sätta ihop strategier.
Gillar inte heller att man bara kan få nya kort genom att köpa.
Men hur mycket tar wow för ett månads spel? lägger du ut 400 kr så för du 2 boster packs och med lite tur så behöver du egentligen inte mer. vet du vilka kort du tänkt köra med så kan du sälja dom du inte vill ha.
Är ändå ett spel som det är tänkt att man ska köra rätt länge, jag var själv med i betan i ett antal månader och det som satte stop för mig var väl att jag inte hade tiden att spela. det blev lite segt sen med att hitta folk att köra med på export kartor där det krävdes folk man kunde lita på. efter att lirat spelet ett tag hade man ett antal vänner över spelet, dock spelade vi alla på olika tider och vissa banor var andra inte sugna att köra på.

PvP hade problemet att var första attacken som kunde avgöra allt. men ingen regel utan undantag, Är en person som får övertaget inte uppmärksam på vad som händer omkring honom kan lika väl förlora.
Kan har förändrats en hel del sen jag lira, men jag har vänt många matcher där jag kommit i underläge vid första, Bluffa är rätt effektivt med.

Medlem

Vet inte hur EAs tankar går just nu... Dessa virituella spelkort införde de även i Fifa 09. Är de bara penga-hungriga eller blir det en annan dimension i spelet?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Man lär ju inte hålla på och whina som ett litet barn om att spelet blir uppdaterat.
Kontinuerliga förbättringar!? Fy fan! Där rök en poäng, minst ;_;

Det är inte uppdateringarna i sig som är ett minus, utan att de läggs ut på det sätt de gör. Hellre en större uppdatering någon gång då och då än en liten vid varje inloggning. Det kanske är en smaksak.

Skrivet av Segas:

Att det inte alls nämns i recensionen är väldigt dåligt.

Detta hade jag ingen aning om. Hade jag fått veta det någonstans i gameplay hade jag självklart nämnt det.

Medlem

alltså, det är ju ingen nackdel att spelet uppdateras hela tiden om det skapar balans och buggfix nu nör spelet är nysläppt. bara för att man är van vid blizzard och deras rts som faktiskt har funkat bra så får man inte dra alla andra över en kam

Medlem

körde betan, skit tråkigt efter en stund.

Medlem

Körde också beta, var grymt kul! Gillar verkligen denna idé men inget som jag skulle orka med att bli bra på. Grymma kort är det verkligen...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker detta spelet är helt fantastiskt kul!
Alla som gillar någon typ av RTS bör pröva på detta spel, eftersom det ej finns någon anledning att inte göra det då spelet är GRATIS att ladda hem från deras hemsida

1
Skriv svar