Inaktiv
tips om speldator

hej nu hare blivit dags att köpa ny dator och undrar om nån vet nån prisvärd dator att spela nyare spel på

från circa 4-6 tusen..
har tänkt på denna men undrar om vista 64x bit är värt?
Specifikation:
Processor: AMD X2 5200+ eller Intel C2D 2,6GHz
Minne: 4GB DDR2 800MHz
Hårddisk: 500GB S-ATA
Grafikkort: 9600GT 512MB
Optisk: DVD+-RW 20X
Övrigt: Inbyggt 5.1-ljud och nätverk

Pris AMD: 4995kr
Pris Intel: 5495kr

P.S vad är bäst AMD elr INTEL?

Medlem

Spelmässigt så rekommenderar jag Intel framför Amd.
Satsa på Intel så vinner du du i längden!!!

Medlem

Skulle rekommendera ett paket på:

CPU: Intel C2D E8400
MoBo: Asus P5Q
RAM: 4GB Corsair/Geil/Kingston/Patriot minne
GFX: ATi Radeon HD4850
HDD: Samsung SpinPoint F1 320 eller 640GB
Case/PSU: Antec Sonata III(kommer med en riktigt, riktigt bra PSU)

Kommer landa på ca: 6000kr precis, och du har en dator som räcker länge. Skulle personligen inte köpa ett ljudkort/nätverks kort iochmed att det som följer med på nyare moderkort är riktigt, riktigt bra.

Oavsett vad du bestämmer dig för dock så skulle jag garanterat gå efter ett HD4850 istället för 9600GT, det presterar väldigt mycket bättre för väldigt lite extra.

Inaktiv

men följer ljud kort/nätverk med i moderkortet och var kan jag hitta det där paketet?

Medlem

Det är något du får plocka ihop själv.

Här är en länk till alla delarna jag använde för paketet:
http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=2x125078,264795,306278,...

Ljudkort/nätverks kort följer med i alla moderkort sen typ 2002 eller något sånt, och kvaliteten på dom har ökat ordentligt, det är nästan ingen idé alls längre att köpa ett ordentligt ljudkort - en vanlig gamer kommer inte märka mycket skillnad.

Inaktiv

mjoo det såg väl bra ut men sen äre ju att bygga skiten... så finns det nån guide hur man monterar ihop en dator ?

Inaktiv

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Så länge du läser guider och manualer noga och tar din tid så är chansen extremt liten att något går fel, i övrigt så finns det rätt många "guider" på youtube också om du är osäker på hur något ska sättas dit.

Måste även nämna att det är en extremt skön känsla att höra datorn gå igång första gången, man blir riktigt stolt över sig själv.

Medlem

Du kanske känner någon som kan hjälpa dig?

signatur

Googla först , fråga sen

1
Skriv svar