Bärbär dator + extern skärm

Inaktiv
Bärbär dator + extern skärm

Hejsan alla.

En bärbar dator av märket Dell har börjat krånglat för mig. Den har ett inbyggt grafikkort (intel) och skärmen har varit extrem flimmrig på sistonde. Så pass mycket att den varit oanvändbar. Nu bestämde sig min farsa för att köpa en extern skärm (en 19" widescreen LG) som ska fungera enligt Plug and Play principen.

Dock så verkar det som att man måste installera drivrutiner till skärmen. Jag har kopplat en sån här skärmsladd från den externa skärmen till den bärbara.

Den bärbara verkar dock inte få kontakt med den externa och jag kan inte installera drivrutinerna med skivan som medföljer, det står bara att de nyaste drivrutinerna redan är installerade.

Jag kan inte heller välja den externa skärmen från bildskärms alternativen(av vad jag har settt, inte 100%).

Är det någon som har svar på vad det beror på och vad jag kan göra åt det?

Tacksam för snabbt svar!

Med vänliga hälsningar

Gustav Holmström

Medlem

På Dells bärbara datorer väljer man sin externa monitor genom att helt enkelt trycka på en funktionstangent + F#. På min Dell XPS M1530 är det visst Fn+F8 som gäller (på min F8-tangent står det i blått "CRT/LCD"). Kolla vilken tangent som gäller för dig och tryck den kombinationen.

Inaktiv

Det där funkade utmärkt.

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

Med vänliga hälsningar

Gustav Holmström

1
Skriv svar