ArmA 2 - Ryssland spänner musklerna

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Ljudet är ju helt laggigt

Eller så -> http://www.arma2.com/russian-armed-forces_en.html

Medlem

Luftscenerna ser grymma ut, resten lite...skräpigt.

Skrivet av pileofnuts:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av HinduTimes:

Rutten marknadsföring, jag förstår fortfarande inte vad spelet går ut på. Och då har jag ändå följt det ett tag.

Låter som att du inte har någon koll alls eller vill du bara flamma?

Grejen är att de inte tycks lägga något krut på att få folk som inte känner till spelet sedan innan intresserade, vilket man förslagsvis gör genom att faktiskt berätta vad man gör i spelet. Det går såklart att säga att om någon inte vet vad spelet går ut på så får de kolla upp det själva. Men en marknadsföringskampanj som vilar på att folk själva letar upp grundläggande information om produkten har jag väldigt svårt att kalla bra.

Så var det ju för mig för en jäkla massa år sen när OFP "hypades". Fick leta saker själv ändå sålde de bra.


signatur
S_Z
Medlem
Skrivet av Mack:

Hade hoppats dom skulle fixa till ljuden till arma 2.. Går ju alltid att fixa med packs men tycker dom borde ha förstått att om alla byter ut orginal ljuden så är det nått fel.

Slött av dom..

De har ju lagt ner massor med jobb på skriva om ljudmotorn helt och hållet. De fordonsljud vi hört hittills är fantastiskt bra. Men jag hoppas också att de även byter ut vapen och explosionsljuden.

Skrivet av matte89:

Lite trött blir man, ser ut som man kollar på gamla Arma 1 trailers såhär när man inte vet ett skvatt vad som händer? Dom borde anlita Massive för att göra deras trailers.

Veta vad som händer? Det är mest en uppvisning av de olika sidornas vapen och fordon, inte någon handling i dom direkt.

Skrivet av The Vulture:

Luftscenerna ser grymma ut, resten lite...skräpigt.

Smaken är som baken. Det jag har gillat mest av de klipp som visats hittills är stridsvagns delarna. Speciellt i förra klippet.

Personligen tycker jag Arma2 ser väldigt intressant ut. De har verkligen fått till en visuellt realistisk miljö. Hoppas de delar som man inte direkt sett så mycket av, som AI och fysik har fått sig en förbättring också.

Medlem

Undrar om dom fixar så man ser chockvågorna som sprids från en pansarvagn som skjuter. Det ska se ut som om marken reser sig pga allt damm som flyger i luften.
Och står man i närheten ska det kännas, tror t.om BF2 har så (står man nära en pansarvagn som skjuter så blir bilden helt suddig och man blir lite omtöcknad).

Medlem

ARMA II eller OFP2... Jag säger ARMA II codemasters har ju bara "snott" namnet.
Jag tror stenhårt på ARMA II och det är ett definitivt köp.

Skrivet av whitez74:

Jo du HinduTimes det handlar om Vm i simmhopps orientering.

haha! XD

Tänk om bara modd-verktygen kunde släppas samtidigt som spelet också, kanske det gör också?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Fuckat ljud. Fixa!

Medlem

Man kan ju bara hoppas på att det inte blir lika stelt och buggigt som ettan , men det är väl oundvikligt, dessutom att dem bryr sig lite mer om MP den här gången, sist var det förjävligt.

Medlem

Vore riktigt fett om det gick att göra fullständiga moddar till det här och inte bara enskilda plugins och addons som i gamla OFP och ArmA. Vad nice det vore med typ en command & conquer-mod med mammoth tanks, orcas, obelisker och allt det där

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av pileofnuts:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av HinduTimes:

Rutten marknadsföring, jag förstår fortfarande inte vad spelet går ut på. Och då har jag ändå följt det ett tag.

Låter som att du inte har någon koll alls eller vill du bara flamma?

Grejen är att de inte tycks lägga något krut på att få folk som inte känner till spelet sedan innan intresserade, vilket man förslagsvis gör genom att faktiskt berätta vad man gör i spelet. Det går såklart att säga att om någon inte vet vad spelet går ut på så får de kolla upp det själva. Men en marknadsföringskampanj som vilar på att folk själva letar upp grundläggande information om produkten har jag väldigt svårt att kalla bra.

Så var det ju för mig för en jäkla massa år sen när OFP "hypades". Fick leta saker själv ändå sålde de bra.

Men ett spel som idag bara visar tattiga animationer och massa vapen på film ger ju inte en tydlig bild av spelets mål och mekanik. Jag fattar att det är något krig på gång, men hur fan ska jag kunna vara intresserad av det när de medvetet verkar hålla icke insatta spelare utanför.

Det kallas dålig marknadsföring. Visa lite gameplay, gör lite intervjuer, vad som helst.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Nu blev jag sugen på detta spelet, på riktigt sjukt snyggt ingame material, (förutom karaktärernas animationer, dom sprang som robotar ju, typ som den japanska Asmino )

men annars mumsigt mumsigt

S_Z
Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Men ett spel som idag bara visar tattiga animationer och massa vapen på film ger ju inte en tydlig bild av spelets mål och mekanik. Jag fattar att det är något krig på gång, men hur fan ska jag kunna vara intresserad av det när de medvetet verkar hålla icke insatta spelare utanför.

Det kallas dålig marknadsföring. Visa lite gameplay, gör lite intervjuer, vad som helst.

De har redan gjort massor med intervjuer på spelmässor som lagts upp på diverse sidor. Dessa klipp är teasers som avslutas med tydlig information om var man vill gå om man blev intresserad av det man såg.

Vad gäller de senaste i raden av dessa teasers är det ju också rätt tydligt att de var riktat lite extra åt gamla OFP spelare då de återanvänder musik från orginalet och det fungerar väldigt bra kan jag säga!

Som sagt man det minsta intresserad av soldatsimulatorer och mot förmodan inte vet vad OFP/Arma är så är jag rätt övertygad om att man blir tillräckligt sugen för att åtminstone gå in på länken för att få sig mer info efter att ha sett teasers som denna.

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Tänk om bara modd-verktygen kunde släppas samtidigt som spelet också, kanske det gör också?

Modverktygen är redan släppta
Kanske att det kommer någon ny version av O2 i och för sig, men skulle tro att den gamla fungerar bra i alla fall.

Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av NordicStormtrooper:

Tänk om bara modd-verktygen kunde släppas samtidigt som spelet också, kanske det gör också?

Modverktygen är redan släppta
Kanske att det kommer någon ny version av O2 i och för sig, men skulle tro att den gamla fungerar bra i alla fall.

Aha jamen det e ju helt jävla underbart i såna fall.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Hoppas bottarna iaf kan vrida på ratten i uppföljaren.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av frunk:

mi-24, Ka-50 *drool*

.... Ka-52 =p

Medlem
Skrivet av Wartex:

Vore riktigt fett om det gick att göra fullständiga moddar till det här och inte bara enskilda plugins och addons som i gamla OFP och ArmA. Vad nice det vore med typ en command & conquer-mod med mammoth tanks, orcas, obelisker och allt det där

Så.... vad kallas detta då?

Star Wars: http://www.youtube.com/watch?v=wMZQrH38dTY

StarGate: http://www.youtube.com/watch?v=ZCbjXZGhUlM

Warhammer: http://www.youtube.com/watch?v=QPQJ1qHCqc4

Airwolf: http://www.youtube.com/watch?v=WoTVqocHjeQ

Jurassic Park: http://www.youtube.com/watch?v=JuvbouwWDEg

http://ofp.gamepark.cz/index.php?special=articles/mods.html

http://operationflashpoint.filefront.com/news/Command_Conquer...

Medlem

grafikmässigt ser jag nästan inga förändingar jämför med arma1

hoppas bohemia har lyssnat på sina fans och släpper en stabilare release iaf

Medlem

Jahaja, mer vapen i bild. Vet någon hur kommandon ges till sina trupper? Inte som i OFP?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

det finns videoklipp o så från games convention 2008 som släpptes i höstas där man får en sneak på hur det ser ut.
på länken nere finns en massa material samlat från arma 2.
http://www.armaholic.com/index.php?c=news_arma_2&d=60

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

grafikmässigt ser jag nästan inga förändingar jämför med arma1

hoppas bohemia har lyssnat på sina fans och släpper en stabilare release iaf

Man måste vara blind för att inte se att det är enorm skillnad mellan ArmA och ArmA2.

ArmA2 har helt ny ljussättning som är mer realistiskt, förbättrad HDR, skuggor nya effekter och användning av motion blur. Helt nya modeller och texturer, bättre animationer, allt har bättre "flyt" i sig.

I den här filmen visar Marek hur ljussättningen mm påverkar fordon. http://www.youtube.com/watch?v=gO3HdVwRBTk

Skrivet av Tybalt:

Jahaja, mer vapen i bild. Vet någon hur kommandon ges till sina trupper? Inte som i OFP?

Det kommer bli lättare än i OFP och Arma detta visas lite av i denna video(4:30)
http://www.youtube.com/watch?v=FQbk0Mex0Ag

Här visas även ett nytt system som kallas "High Command"
http://www.youtube.com/watch?v=ZPviguWivU4

Medlem
Skrivet av Plommon:

är det bara jag eller står gräset spiktrakt upp efter att en pansarvagn precis kört över det?

Inget spel har så realistisk fysik, inte ens esset crysis...

OT; omfg nice, graffen och miljöerna är tipp-topp.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av MaLiBu:

grafikmässigt ser jag nästan inga förändingar jämför med arma1

hoppas bohemia har lyssnat på sina fans och släpper en stabilare release iaf

Man måste vara blind för att inte se att det är enorm skillnad mellan ArmA och ArmA2.

ArmA2 har helt ny ljussättning som är mer realistiskt, förbättrad HDR, skuggor nya effekter och användning av motion blur. Helt nya modeller och texturer, bättre animationer, allt har bättre "flyt" i sig.

I den här filmen visar Marek hur ljussättningen mm påverkar fordon. http://www.youtube.com/watch?v=gO3HdVwRBTk

Skrivet av Tybalt:

Jahaja, mer vapen i bild. Vet någon hur kommandon ges till sina trupper? Inte som i OFP?

Det kommer bli lättare än i OFP och Arma detta visas lite av i denna video(4:30)
http://www.youtube.com/watch?v=FQbk0Mex0Ag

Här visas även ett nytt system som kallas "High Command"
http://www.youtube.com/watch?v=ZPviguWivU4

då måste jag vara blind eller kanske för att jag har slutat lyssna på spelutvecklarnas babbel om hur skuggor ser mer realistiska ut, hur ljuset reflekterar på soldatens hjälm osv...
jag förlitar mig på min syn och den ser en smått uppfräschad ArmA1

anywho jag avvaktar med att hoppa på denna ArmA2 bandwagon tills jag har faktiskt testat spelet, förhoppningsvis blir jag inte besviken annars kanske OFP2 gör det bättre krigssimulatorn (hoppas jag inte blir flamed för jag kallar den simulator)

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

då måste jag vara blind eller kanske för att jag har slutat lyssna på spelutvecklarnas babbel om hur skuggor ser mer realistiska ut, hur ljuset reflekterar på soldatens hjälm osv...
jag förlitar mig på min syn och den ser en smått uppfräschad ArmA1

Babbel? Du kan ju se med egna ögon att ljus effekterna, texuterna och modellerna ser mycket bättre ut i den lågupplösta videon än i ArmA1, man behöver ju inte ens ha på ljudet för att förstå. Men jag skulle nog gissa på att du inte ens tog dig tid och kollade på den videon.

Medlem

man kan väll helt omöjligt tycka att det här ser ut som ARMA 1 och dessutom så handlar det i det här fallet fortfarande inte ett skit om grafik, visst det är ett plus, men fortfarande så är ju faktiskt realismen i en millitär SIMULATOR viktigast. enligt mig iaf

Inaktiv
Skrivet av Boulund:
Skrivet av frunk:

mi-24, Ka-50 *drool*

.... Ka-52 =p

oooh! ännu bättre

Medlem

Nu brukar jag sällan kommentera grafiken i spel, med det som är så skönt med OFP/ArmA osv är att man strävar efter grafik som ser _balanserad_ och verklig ut.

Inte nån glödande jävla söderhavsö och skit. Träden ser ut som träd. Ljuset är pålagt med måtta och allt badar inte i radioaktivt HDR-gegg. Inga skruvade paletter. En helhetsbild över terrängen från t.ex. en bergstopp har den balans i nyanser och konturer man skulle kunna tänka sig att ett foto har. Av den anledningen har jag tyckt att OFP som är 8 år gammalt har sett mer realistiskt ut än många av dagens spel, trots lågpoly osv. Just på grund av den balanserade helhetsbilden.

Verkligheten ser inte alltid så fantastiskt "häftig" ut. Det är så man tror att många spelutvecklare aldrig har varit utomhus.

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av Plommon:

är det bara jag eller står gräset spiktrakt upp efter att en pansarvagn precis kört över det?

Inget spel har så realistisk fysik, inte ens esset crysis...

OT; omfg nice, graffen och miljöerna är tipp-topp.

Dude! WiC har, gräset ligger i alla fall ner efter att en T-80 har speedat igenom, fan, för att verligen klaga: Var är jorden som sprutar upp ifrån larvfötterna? När man står bredvid en pansarvagn som avfyrar så ska det skaka, draget ifrån en helikopter skall få löv och inte bara gräs att böjas.

Annars ser jag faktiskt fram emot spelet, diggade skarpt första.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Nu brukar jag sällan kommentera grafiken i spel, med det som är så skönt med OFP/ArmA osv är att man strävar efter grafik som ser _balanserad_ och verklig ut.

Inte nån glödande jävla söderhavsö och skit. Träden ser ut som träd. Ljuset är pålagt med måtta och allt badar inte i radioaktivt HDR-gegg. Inga skruvade paletter. En helhetsbild över terrängen från t.ex. en bergstopp har den balans i nyanser och konturer man skulle kunna tänka sig att ett foto har. Av den anledningen har jag tyckt att OFP som är 8 år gammalt har sett mer realistiskt ut än många av dagens spel, trots lågpoly osv. Just på grund av den balanserade helhetsbilden.

Verkligheten ser inte alltid så fantastiskt "häftig" ut. Det är så man tror att många spelutvecklare aldrig har varit utomhus.

Haha du kanske haer naet pa sparet daer

123
Skriv svar