Inaktiv
Skrivet av Zamuz:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Nielsen:

Jisses, för det priset får man en iPod Touch eller ett Xbox 360 eller ett Wii. Måste vara grymt bra ljud i dom för det priset

Kan man verkligen skriva ett xbox och ett wii? Är det inte en konsol eller en "låda" om man väljer att t.ex. översätta ordet "box".

eftersom xbox är ett "engelskt" ord så funkar både ett och en.

Mig veterligen är det inte alls oviktigt vid låneord. Lyssnar du kanske på ett radio, ser på ett TV och internetsurfar på ditt PC med en modem samtidigt som du dricker ett coca-cola?

Medlem

De ser då rappliga ut. :/


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Lustigt att FZ tyckte de var sköna, när PC Gamer påstod det motsatta i senaste numret. Antar att det är en smaksak. Men seriöst, 3000 för ett headset? Känns som att man kan hitta ett par för en tredjedel som duger lika bra.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Redaktör
Skrivet av Zamuz:
Skrivet av blesserad:

Kan man verkligen skriva ett xbox och ett wii? Är det inte en konsol eller en "låda" om man väljer att t.ex. översätta ordet "box".

eftersom xbox är ett "engelskt" ord så funkar både ett och en.

Vilket språk ordet kommer ifrån är oväsentligt, det handlar om vilket ord "den"/"det" syftar på. I det här fallet torde "konsolen" (den) vara vanligast men man kan ju även mena t.ex. "tv-spelet" (det).

</adjunkt-wannabe>


signatur
Medlem

pc gamer tycker att detta headset e jätte obekvämt men med ett super ljud för både musik och spel.

Medlem

Då ljuger FZ eftersom att alla huvuden är likadana :'(
Fy er!

EDIT: Glömde ett "a"

3000 pix för hörlurar? Jösses det är ju 2 månadshyror. De kan inte mena allvar!:down:


signatur
Inaktiv

För de pengarna går jag och köper ett par AKG lurar och en bordsmic ist. Mina 8år gamla Philips lurar som kostade 1500kr äger allt jag har provat tills jag testade ett par AKG, pinsamt att få reda på att de kostade lika mycket, bara det att de var 5 år äldre :P.

En sak måste de lära sig, gamers sitter inte inne på hur mycket pengar som helst! Spelar ingen roll hur bra ljudet är när man får samma kvalité från t.e.x Senhizer för halva priset.

Medlem
Skrivet av Zamuz:

eftersom xbox är ett "engelskt" ord så funkar både ett och en.

alledes för dyra.

Tveksamt att någon som skriver 'alldes' ska ge gramattiska råd. Självklart har du fel.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

om det inte vore för att jag förbrukar ca 3 lurar per år så skulle jag kunna tänka mig köpa ett par

Vad är det för hörlurar som du har sönder? Beyerdynamic (eller Qpad som de har döpt den här till) gör VÄLDIGT hållbara lurar. Har haft två och jag vet faktiskt inte hur man ska lyckas ha sönder de genom en olycka. Visst, tappar man dem på golvet jämt så lär de till slut inte fungera, men det ska VÄLDIGT mycket till.

Skrivet av KrejzY:

Naej, Siberia är så sjukt värd pengarna (500kr) och oslagbart ljud.
Dock är min trasig

Se min ovanstående kommentar. Efter tre fyra trasiga billigare hörlurar så börjar man närma sig Beyerdynamic DT770 (vilket den här Qpad-modellen troligen bygger på/är).

Redaktör
Skrivet av gryzor:

Tveksamt att någon som skriver 'alldes' ska ge gramattiska råd. Självklart har du fel.

Skott mot öppet mål, men... det stavas "grammatiska".


signatur
Medlem

jag är inte den bästa på grammatik precis..

Jag tycker FZ ska dra igång en tävling om just dessa, jag är inte så sugen på att ge 3000 för en mic, då jag väntar alledes för många spel ^^

Medlem

Skulle ju vara trevligt med en jämförelse om det nu fanns nästan lika bra för halva priset?

Medlem

Recensionen säger att man kan kanske kan hitta lurar med lika bra ljud för runt halva priset och visst kan man det! Vad sägs om EXAKT SAMMA lurar Beyerdynamic 770 för 1700kr? Visserligen får man ingen mic eller ljudkort, men de låter riktigt bra.

Jag tror att många underskattar hur bra lurar kan låta. Själv kör jag med Akg 701 som kostar just runt 3000kr och de låter helt otroligt bra. Tro det eller ej, men lurar för 3000kr låter faktiskt mycket bättre än lurar för 2000kr precis som lurar för 2000 låter bättre än de för 1000kr osv. Det gäller bara att köpa rätt lurar och för 3000kr är de här Qpad lurarna alldeles för dyra. För runt 2000kr vore de väl ok.

Medlem
Skrivet av Manko:

Recensionen säger att man kan kanske kan hitta lurar med lika bra ljud för runt halva priset och visst kan man det! Vad sägs om EXAKT SAMMA lurar Beyerdynamic 770 för 1700kr? Visserligen får man ingen mic eller ljudkort, men de låter riktigt bra.

har själv på ett par Beyer dt770 som jag köpte ifrån Tyskland för 1700:- för snart 2 år sen.
Sitter och låter kanonbra. Qpad modellen verkar bygga på exakt samma lurar.

Medlem

Shit, jag kör på mina 2 år gamla Icemat lurar, funkar finfint för mig. Dock är man ingen audiofil heller, även om man börjat pilla på ljud nu i skolan. För mig är bilden mer intressant ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv

jäklar vad dyra dem är:S undra hur dem tänker när de sätter priset så pass högt. Tror nästan ingen sitter på dem pengarna direkt, iaf inte de lite yngre

Medlem

Dessa lurar är ABSOLUT inte värda 3000Kr.
Ja själv tycker att mina Sennheizer PC350 ger emr ljudupplevelse än vad dessa gör.
Den enda fördelen med dessa är att de sitter aningen bättre på huvvet en vad PC350 gör men det är också allt...

Det som antagligen gör lurarna så dyra är för att de har licensierat eller köppt in komponenter från beyerdynamic.

/Homer

Medlem

Jag köpte Skullcandy T.I. Blev helnöjd, kostade iofs 750 spänn på Webhallen men det var det värt. Någon mer som gillar Skullcandy?

12
Skriv svar