Asus Commando + fyrkärnig processor

Medlem
Asus Commando + fyrkärnig processor

Tänkte höra om det är någon som använder Asus Commando + någon av Intels fyrkärniga processorer?
Är nyfiken om dem går ihop utan att behöva eventuellt uppdatera bios mm eller i värsta fall köpa nytt moderkort!?

Hoppas någon vet!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

nj
Medlem

Besök Asus CPU support-sida och leta reda på ditt moderkort så ser du vilka processorer som stöds och vilken biosversion som krävs för det.

Medlem

Hur kollar jag på ett enkelt sätt vilken bios-version jag har?


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

nj
Medlem
Skrivet av MobbDeep:

Hur kollar jag på ett enkelt sätt vilken bios-version jag har?

Det brukar synas vid POST eller när du är i bios och rotar runt.
Se det här inlägget hos Asus support.

Medlem

Tackar för inläggen... jag vet nu vilken bios-version jag har i varje fall o det stod, precis som du sa, på Asus hemsida vilken bios-version man behöver för dem olika processorerna.

En sak jag inte riktigt fattar, varför behöver man uppdatera bios för en ny processor? OM jag skulle köpt ett av dem nya moderkorten, skulle jag behöva uppdatera bios då också eventuellt?


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Medlem

Det måste man för att det ska finnas stöd för den nya prollen.
Bios hanterar ju en massa saker och måste känna igen dom saker (hårdvara) du har installerat.
Visst kan du behöva uppdatera bios även om moderkortet är nytt men det är ju hur enkelt som helst genom asus update som är ett program som gör allt i windows XP eller Vista.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

asus autoupdate är guld värt om du inte har en floppy drive för disketer som alla inte har >_<

1
Skriv svar