Jag kör medic
Timmarna i #Bad Company 2:s multiplayerläge visar att jag faller tillbak i samma spelmönster som när jag lirade #Battlefield 2 som mest. Nittio procent av tiden föredrar jag att springa runt som medic, hiva läkande paket till höger och vänster samt göra heroiska utfall med mina akimbo-strykjärn i kortslutningsläge. Jag älskar verkligen att jag slipper beväpna mig med en ärtbössa bara för att jag gillar ryggsäckar med korstecken på och den enda gången jag byter klass är när en ettrig tank behöver få en raket i röven.
[eos_image="100731;w440"]Läkare utan gränser får en ny betydelse[/eos_image]
Jo, mortars är ju riktigt tunga, nästan värt att köra recon och hagelbrakare.
Engineer är nog den klassen som tilltalar mig mest. Raketer är awesome och att ta en tank med en är så extremt underhållande (mycket tack vare till Dice's motor). Men samtidigt är inte ingenjörens huvudvapen fy skam heller utan dessa blypepprare är också ett nöje att använda.
Finns inte direkt några support klasser längre då alla har mest offensiva vapen. T.ex. engineer har bazookas och smg och medic light machinegun. Samt att behovet av medics är inte speciellt stort iomed autoregen på hälsa. Dock är ju revive alltid välkommet, samt Assaults ammolåder är fan guld. Tycker alltid jag har ont om ammo annars
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Jag håller på levlar igenom varje klass nu. Har medic avklarad och cirka 800 poäng kvar på engineer.
Men man märker att man kan få oförtjänt mycket poäng som medic så länge man har en klunga på 4-6 människor runtomkring sig. Var inte ovanligt att man blev bästa spelare som medic med skyhög poäng och en K/D på 0.33.
Medic eller Engineer är spelklasserna som gäller. Som några har sagt här så kan man få sjukt höga poäng som medic genom att bara återuppliva och heala ens medspelare.
Men en välplacerad raket i baken på en stor tank så¨att den exploderar i ett vackert eldklot och se poängen trilla in slår heller aldrig fel.
Rock n Roll
Wardancer, från mina erfarenheter hittills så gör en medic eller två dedikerade till att ta hand om sina medspelare omkring dem skillnaden mellan Victory och Defeat när man försvarar eller anfaller M-COM punkterna. Ett trevåningshus med ett tak som är åtkomligt med både A samt B i samma byggnad till exempel. Har du 2 medics där som har hand om 2 våningsplan var som endast springer runt och ser till att hotspotsen har medkits och återupplivar döda kamrater är det bra mycket svårare att inta skiten. Men det är vad jag upplever.
[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]
Ska man bara panga är ju Assault given, har dock kört lite mer engineer sedan jag låste upp defibben för medic. Vill ha tracer darts!