Datorn som besegrar crysis systemkrav

Medlem
Datorn som besegrar crysis systemkrav

Jag undrar vilken som är absolut sämsta datorn man kan få crysis att fungera på.
Jag ska testa själv på min p4 2,4 ghz, 758 (eller vad det blir) i minne och ett geforce 6600. Dator jäveln kommer förmodligen brinna upp men det ska bli kul att se vilka olika sorters error medelanden jag får.

Så frågan, är det någon som fått spelet att funka på en riktigt shitty-maskin?

Om det är värt att spela ett "grafikspel" på en sån dålig dator är inte intressant.

Och ja, jag tycker verkligen denna tråd hör hemma i hårdvara...

Inaktiv

Har en P4 2,53GHz men kan inte testa med den längre eftersom den agerar Linux-server. Testade dock Quake 4 med olika P4:or och där var minimum 2,53GHz 533 FSB AGP * 4. Vet inte hur stor skillnad det blir i Crysis men tycker inte att Crysis drar speciellt mycket datakraft heller egentligen. Har testat Crysis med C2D och ett X1950Pro men det är ju avsevärd skillnad mot en "normal" P4. Problemet kan väl också vara att ett äldre grafikkort inte har tillräckligt stöd så att det inte går att starta spelet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

tror 6600 är precis på gränsen.. posta screens sen!


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem

Hade en polares polare som fick doom 3 att glida fint på en 400mhz :are

Som Gunde Svan säger " Ingenting är omöjligt"

Medlem

Bästa möjliga 8800GT.
6600GT? Det har min bror


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar