Kan nån ordna tack! SC:BW

Inaktiv
Kan nån ordna tack! SC:BW

Jag och en polare har ett problem... Vi vill lira Big Game Hunters och alltid börja på samma ställen, längst upp till vänster och längst upp i mitten då de knyter samman rätt fint för ett samarbete.

Om nån tänkt gnälla på att vi är n00bs så dö, bara dö.

Kan nån fixa så att player 1 och 2 alltid börjar på de två givna positionerna? Jag lyckas aldrig få det att fungera.

Om nån kan, så får han eller hon gärna ordna det och maila den till mig eller nått...

Vore dödsnice.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

du lägger väll ut start locations för player1 och player2 där du vill ha dom, sen kör du use map settings när du skapar servern och tar dig och din polare som player1 och 2

Inaktiv

Funkar typ inte :S. Start locations är som de ska tror jag. Men det cpar typ.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

kolla even triggers, finns olika conditions..dom borde vara mellee inställda med tanke på att banan är gjord för det.
typ:
Om en spelare förlorar alla sina hus: så förlorar den spelaren
I början av matchen: alla spelare får 50mineraler

när du kör med UMS (use map settings) så behöver du även sätta ut byggnader från början för alla spelare.
det vill säga, command center för terran spelarna +4 SCV. och så vidare för alla dom spelare som ska vara med, annars kommer dom ju inte ha några byggnader, och då trigga victor condition som gör att nån vinner..den med byggnader....eller draw på nått vänster

Inaktiv

Fattar fan inte. Vill ju köra den som Melee, men ha bestämda startpositioner.

Testade sätta ut commandcenter/hatchery/nexus med tillhörande scv osv, men då stod alla bara still :S. Dessutom funkade det bara om man delade in humans och computers i olika Forces, vilket gör det hela jobbigare.

Vill alltså spela Melee men med fasta startpositioner. Det är säkert lätt fixat, men hur? Nån?

EDIT: Eller free for all eller vad fan som helst där man får bestämma antal datorer och vilken ras. Tack.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Den gode F3D löste problemet. Tack och hej


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar