Program att spela in ljud med, tex från radio

Inaktiv
Program att spela in ljud med, tex från radio

Är ute efter ett bra program som kan spela in den musik jag lyssnar på via radio. Någon som har några tipps på något sådannt program.

Kan ju vara bra om det går att kapa och greja i materialet man spelar in oxå så man inte får en enda lång snutt på x timmar.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

tror det finns en annan tråd om just detta?

men iaf jag kör med WM recorder, och du menar "internet radio" va?

Inaktiv

Ooops sorry missat den tråden isf.

Japps självklart är det internetradio, dom kör via winamp, realplayer och mediaspelaren.

Ska ta och prova detta program så får vi se
tack för svaret


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Enkel inspelning av ljud:

Visseligen har jag engelskt språk på mitt windows men jag tror ni hittar ändå..

Gå till inställningarna i volymhanteraren. (Options>Properties), där inne trycker du på Inspelning, så kommer en massa nytt trams där nere. Om du ser "What U Hear" där nere, kryssa i den så den kommer att synas, har du inte "What U Hear" så ska du leta efter "Wave/MP3" och bocka i den. Tryck OK. Nu ser du inställningarna för ljudinspelning, bocka i "What U Hear" eller "Wave/MP3", beroende på vad du har.

Starta winamp, lyssna på radio.
Ta upp ljudinspelaren och börja spela in, nu spelar den in allt ljud som spelas upp i Windows, detta inkluderar givetvis MSN ljud m.m. så se till att bara lyssnar på radio så inget annat trams kommer med!

Visserligen kan man inte direkt klippa ordentligt och sådant i ljudinspelaren men det finns ju andra program som Soundforge och Cool Edit som gör jobbet enkelt, bara att spela in där också och klippa lite ;).


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv

audacity.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

streamripper kanske?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar