besviken på xbox360
var sugen på xbox360, men hur jag än gör känns det som att de har satt lite för tunga spel för consollen?
kört lite i affärer, alla spel jag har testat där får stora framedrops som är extremt störande.
var igår hoss polaren som köpt nått fottobolls spel, stora drops när han gjorde mål och de zommade in på han som gjorde det, såg ut som man körde med high graffik på ett kort som ligger efter med en generation.
ska det vara så här?
är alla spel så här? de jag har testat är så iallafall
R.I.P The_maxx
Nej. Inga spel är så (förutom det du spelade). Har inte sett några _stora_ framdrops i spel, förutom i Saints Row när man spränger 500 bilar. Typ.
Nu har ju jag inte testat speciellt många spel, har nämligen bara 6st, men jag har aldrig upplevt några framdrops i något spel som jag har spelat. Jag har #Hitman: Blood Money, #The Elder Scrolls IV: Oblivion, #Fight Night Round 3, #Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter, #Saints Row och #Splinter Cell: Double Agent. Har självklart testat ett antal andra spel också och jag har inte upplevt några problem med dem heller.
Jag tycker det klagas en jäkla massa på framraten på 360-spel men jag har aldrig upplevt något problem med det. Någon som skulle ge ett exempel på ett spel som har tydliga framerateproblem?
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
Har provat ett 20-tal spel hittills, och de flesta har problem med dalande framerate till och från. Saints Row är väldigt märkbart när det väl händer, och i övrigt kan jag hålla med om att en del spel verkar vara dåligt optimerade.
Det hela är ju väldigt subjektivt. Det jag upplever som dalande framerate kanske andra inte märker alls. Till exempel, alla spel som mr.bear räknar upp (förutom Fight Night Round 3) har jag upplevt problem med framerate i.
Kanske är min 360 som är ett måndagsex.
upplevde i NHL 07 lite framdrops när jag spelade med en kompis,
Framedrops kan ju bero på fler grejer, behöver inte alltid vara ooptimerad kod. Som jag har hört lider en del xbox360 av värme problem, det kan ju vara orsaken till att fps'en dyker. För om vissa får framedrops och andra inte lär det väl inte bero på ett ooptimerat spel utan kanske, som Kyraal säger, ett måndagexemplar.
<3
Tvivlar dock på att det handlar om felaktig hårdvara, utan mer om folk som uppfattar saker olika. IceMan är ju en inbiten PC-spelare som lirat mycket UT i sina dagar, och jag kan tänka mig att han justerat inställningarna så att han alltid har perfekt framerate. Då blir upplevelsen lite annorlunda när man kommer till en 360.
På samma sätt har jag en vän som säger att allt flyter perfekt på sin PC med alltid över 60 frames på alla spel, men när jag och mina vänner är hos honom och spelar så påpekar vi att det är 30 frames på sin höjd, och fullt med drops.
Vi uppfattar saker och ting olika helt enkelt. Men ska in till stan imorgon på lite ärenden, så ska passa på och se om andra 360-enheter i montrar på Webhallen och lite andra butiker beter sig annorlunda än min låda.