Vilka Strategispel ligger varmt om hjärtat?

Medlem
Medlem

Jag vet att det är två olika, men vilken av dem fick bli tvåan var frågan? Ja, jag blev ju fundersam, kommer en trea helt plötsligt, va? Finns ju ingen tvåa. Konstigt.

Medlem

Först har du första Command and Conquer, sen har du Tiberian sun, och nu Command and Conquer 3 Red alert serien har än så länge 2 delar.

signatur

Videomupp

Medlem

Ja, jag vet. Läste att den första hette Tiberian Dawn. Får be om ursäkt, då.

Medlem

Mina favoriter är helt klart Outpost 2, StarCraft, Empire Earth serien och Age of empires spelen, det var i stort sett SC som fick mig att börja gilla rts på allvar...

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Age of Empires 2 och Hearts of Iron 2 DD:A

signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

RA och C&C universumet hänger ihop på det vis att Kane var Stalins rådgivare.

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Uhm, Wuuut? O_O Tror du blandar ihop Kane med Yuri där.

signatur

Videomupp

Medlem

Titta själv på andra bilden.

edit: .

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Haha, det var som fan ^_^ trodde jag skulle komma ihåg det, but memory slips i presume

signatur

Videomupp

Inaktiv

Age of Empires
Red Arelt
Command and Conquer

Inaktiv

Bara StarCraft/Broodwar!

(och lite Heroes of Might and Magic 3)

signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

spelar Dawn of War (Dark Crusade)
Startade precis Armies of Exigo campaign också.
Lirar även Starcraft ibland.

Medlem
Medlem

The Strategist spelar jag ofta med mina polare, riktigt kul faktiskt. Riktig strategi, inga tramsiga slump-slag med heller. Har du en licens kan dina vänner spela gratis i dina multiplayer-sessioner dessutom...

signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv

Jag vet inte riktigt. Men Empire Eart II och Medieval II : Total War ligge rvarmt om hjärtat

signatur

I'm walking on sunshine woohooo :D

Medlem

hela Commmand & Conquer serien

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

The Strategist spelar jag ofta med mina polare, riktigt kul faktiskt. Riktig strategi, inga tramsiga slump-slag med heller. Har du en licens kan dina vänner spela gratis i dina multiplayer-sessioner dessutom...

Som dessutom är svenskutvecklat!

Medlem

Själv älskar jag den gamla typen av strategispel så som Age of Empires 1/2, C&C, Rise of Nations. Alla dom ligger nära mitt hjärta. Det senaste jag la till i min samling var C&C3, skulle dock aldrig få för mig lägga till dom där nya strategispelen i min fina samling, så som Total War och allt vad dom heter. Men anyhoo, dom som ligger högst upp på min lista är; Age of Empires (1) och C&C Red Alert (1).
Riktiga klassiker som aldrig dör.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Rome : Total War och Supreme Commander.

Inaktiv

Age of empires
Red Alert

signatur

(V)Ò_ô(V)

Medlem

Warcracft 3 är jag svag för, sedan givetvis Starcraft och C&Cspelen men framförallt Warcraft 3

signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

Warcraft 3 + Exp.
Age of Empires 2 + Exp.

Lite efter:
Company of Hereos
Age of Empires 3 + Exp.

signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag fick Cossacks demot när jag va...2002 tror jag det va...=P Jag äger Ettan och dess alla expansionpacks och även Tvåan men inte dess expasionpack...vet inte var man kan få tag i det...

signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv

C&C och första Red Alert var också en höjdare när det kom, westwood online FTW Efter att ha spelat CoH så tvivlar jag på att det kommer komma något bättre RTS.

Medlem

just nu blir det mest supreme commander och DoW Dark Crusade. även Disciples 2 ligger varmt om hjärtat. fast ett av dom absolut skönaste lir jag kört måste nog vara Total Annihilation. Klockrent som tusan!

signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Command & Conquer-serien, främst Red Alert 2
Warcraft 3
Age of Empires-serien

Finns inte mycket som slår dessa spel

Medlem

jag spelar allt (nästan iallafall).t.ex
Grand Teft Auto San Andreas
The sims 2
Quake 1,2,3 ska nog köpa 4
Forza motorsport
wwe raw 2
och många flera!!!!!!!!

signatur

You can't win the game...

Medlem

Dune 2 på Amiga ligger mig varmt om hjärtat. Inget strategispel har hållt mig sysselsatt längre (det laggade som fan:) ). Jo Civilization det första också det på Amiga, är bra.

Men nu är det C&C The First Decade som härskar för mig. Till hösten köper jag C&C 3 så får vi se vad jag tycker om det.

signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Total War serien = helt oslagbart
WiC = löjligt beroendeframkallande
CoH = pang på röbetan!
AoE3 = Gammal goding

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skriv svar