Världens äckligaste/mest skrämmande skräckfilmer ?

Medlem
Inaktiv

Hellraiser 2 är rätt så äcklig,
speciellt scenen med snubben som sitter och skär sig själv överallt med rakkniv.

Medlem

Måste ju dissa Blair Witch Project lite. Jag såg den på bio när den hade premiär och led genom hela filmen. Har folk inte ens den minsat idé om hur man bär sig åt ute i en skog? Låt mig vara sarkastisk med lite repliker som jag minns dem:
- Vi är vid floden och vilse, vad ska vi göra?!?!!?!
- Vi springer in i den läskiga skogen med alla små figurer och stenhögar!
Några timmar senare.
- Fan vi har tappat karta och kompass av nån outgrundlig anledning, och sen har vi gått vilse och kommit till floden igen, vad ska vi göra?!!?!
- Vi springer in i skogen igen!!!!

Ridå. Behöver jag utveckla detta ytterliggare så blir jag rädd för vad som kommer hända när dagens ungdom går ut och plockar svamp.

Medlem

Tack för alla tipsen, ikväll blir det krök + Halloween, förhoppningsvis blir jag och mina vänner rädda. Många säger ju att det är en av de läskigaste filmerna ever!

Medlem

Cube filmerna är lite "störiga" också, utan att vara direkt skräckfilmer.

Medlem

Inget jag brukar titta på men children of the corn Underbar film

Medlem

Den nya 1408 var riktigt bra.


signatur
Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Ring, japanska versionen tyckte jag var riktigt störande. Dels förstod man inte vad dom sa, kunde inte läsa stämningar osv, dels så var nästan alla klassiska västerländska filmskräckskapargrepp frånvarande. Musiken t ex var väldigt frånvarande så man fick inga hints om att det skulle bli läskigt.

Sen var den inte alls läskig. Somnade efter halva Oo

Medlem

nu lär jag mycket säkerligen bli totaltdissad, men måste ju nämna och stå för min åsikt endå

1) jag diggar inte skräckfilmer i allmänhet, sömnpiller, orealitiska och karaktärerna är allt som oftast korkade människor som gör fel saker hehe

2) Thirteen Ghosts... enda skräckfilmen jag gillar - riktigt schyssta monster, riktigt härligt att man (och människorna i filmen) bara ibland kan se dom, ibland inte.
men även solen har sina fläckar. en viss del av filmen känns för orealistisk, håller knappt inom sitt egna universum liksom (men det brukar ofta vara en brist i skräckfilmer så...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Skvatt ett fåtal gånger när jag såg "Them"

Stay Alive vågade jag inte ens ha fötterna nere på golvet
kan berott på stämningen runtomkring mig + en kompis som skriker rätt ut när det ska hända nåt med syfte att skrämma livet ur en gör det inte bättre


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Jag undrar när människorna i skräckfilmer ska lära sig att bara för att han ligger ner ska du inte sluta hugga med yxan... Separera huvudet från kroppen och bränn det. Nej skräckspel gäller för mig, för i film så överlever alltid huvudpersonen. I spel så är jag helt utelämnad åt mina egna skills.

Inaktiv

Brukar inte kolla så värst mycket på skräckfilm men.

Räknas SAW filmerna som skräck? eller Hostel?

När jag tänker efter så vette fan om jag sett någon riktigt äcklig skräckis.. Skulle väl va Hellraiser då kanske.


signatur

ZtorM^

Medlem

Amerikanska versioner av Japanska filmer brukar vara ok om än lite av samma stuk på alla (långhåriga/svarthåriga flickor med crazy dance movez).

Japanska versionerna brukar enligt mig bli otroligt utdragna, de har en bra idé men den psykologiska biten blir så dryyyg så det är därför jag gillar amerikanska versionerna bättre.

Enda filmen jag blivit riktigt skrämd av är Excorsisten. Blair Witch Project var också lite läskig i kanten.


signatur
Inaktiv

Har aldrig direkt blivit äcklad/skrämd av en skräckfilm..
Men Cannibal Holocaust kändes vidrig pga. att djuren var riktiga (dom typ dödade sköldpaddor, högg huvuden av apor osv). Så den ligger överst på min äckel lista.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Mitt tips är att ni ska börja kolla in Discovery Channels "a haunting" Det är riktiga spökhistorier som oftast inte löser sig. När man ligger framför tvn runt 23.00-24.00 snåret och ser dom avsnittet om demoner och skit så får man en ganska stark lust att tända en lampa eller två.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

12
Skriv svar