Lord British går tillbaka till fantasy?

Robot
Medlem
Lord British går tillbaka till fantasy?

Nytt spel? Låter coolt. Får se hur det går för han

Medlem

Beslutsångest? 40 års-kris? :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Efter Ultima Online så måste man ha respekt för killen ett nytt Fantasy mmo låter inte helt fel kanske något som kan utmana kungen WOW?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kan ju hoppas på en värdig uppföljare till Ultima Online.

Medlem

UO2 vore en dröm.. med lite socker på!


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

UO2 utan carebear love. Fan va nice. Kötta miners, det e livet!


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Richard Garriott, Peter Molyneux och Will Wright är så otroligt överskattade. Inte mycket de har gjort de senaste åren har varit värt att höja på ögonbrynen för.

Medlem
Skrivet av dalle:

Richard Garriott, Peter Molyneux och Will Wright är så otroligt överskattade. Inte mycket de har gjort de senaste åren har varit värt att höja på ögonbrynen för.

Kan bara hålla med.


signatur
KoP
Medlem

Medeltida fantasy.. så originellt. :0

Medlem

inte för att garriot har släppts så mycket de senaste åren. men när han var i sin prime, alltså när han släppte ultima online och de tidigare ultima spelen, då var han riktigt bra. får se vad han lyckas åstadkomma nu.

Inaktiv

yay! rackans va roligt det skulle vara att sätta tänderna i ett nytt ultima. och så var det prat om ett nytt syndicate, hoppas det blir något av båda!

Medlem

Desmin, var hörde du talas om ett nytt syndicate? Låter otroligt intressant!

Medlem

Jag drömmer om ett nytt UO i äkta 90-tals-stuk innan allt förstördes med neon-rustningar, säkerhetszoner och annat mesigt tjafs. Inte för att det någonsin lär hända då WoW har slagit denna ruttna mmorpg-mall i sten för länge sen och ett spel som försöker gå ifrån denna mall är dömt att misslyckats.

Medlem

Ultima Online, så ska ett MMO vara, stora valmöjligheter. Va krigare, magiker, skogsman, eller skräddare! Hus ohhh hus, gillar hus! so coolt. Man kunde göra något med pengar, och pengar var fräckt. Hur coolt är det i WOW om man har mycket cash?.. inte alls. Synd att UXO lades ner.

Medlem

UO2 skulle bli en stor hit enligt mig med tanke på hur många människor som satt och lirade första spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

UO2 skulle bli en stor hit enligt mig med tanke på hur många människor som satt och lirade första spelet.

Rättelse: sitter och lirar Förvånansvärt många, faktiskt.

Medlem

Blir man bränd på bål om man både gillar WoW och UO?

Medlem
Skrivet av toern:

Blir man bränd på bål om man både gillar WoW och UO?

A pillow could help you go to sleep... FOREVER!!!

Skämt åsido, WoW är HELT OKEJ, ser själv inte vad som är så kul med det, men 9+miljoner människor kan väl inte ha fel.. Eller?

Medlem

Ultima Online 2.. Kan ju inte misslyckas. Dock verkar Darkfall ligga steget före, alla features i det spelet påminner ganska mycket om UO.

Medlem
Skrivet av Famest:

Skämt åsido, WoW är HELT OKEJ, ser själv inte vad som är så kul med det, men 9+miljoner människor kan väl inte ha fel.. Eller?

Miljontals människor KAN ha fel.

[http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=30319]

Inaktiv

Av alla MMO jag lirat, och det är dom flesta, så är det UO man gillade mest, så det saknar man mest.

Inaktiv

Vet inte riktigt vad jag ska säga men jag föredrar medeltids rollspel framför newage. Har traumatiska bilder för livet efter Hellgate London. EverQuest var min favorit back in the days. Jag tycker om man ska lyckas med ett nytt medeltida fantasyspel så måste man lägga till något nytt som tex nya raser. Brownies, Pixies, råttfolk och ogres. Raki i Vanguard och Winged Elves i Perfect World är två coola raser tycker jag.

Medlem

Jag tycker att alla som går och suktar efter uo ska kolla in www.uodemise.com. Mitt liv har fått ny mening igen:)

1
Skriv svar