Nvidia släpper Forceware till bärbara datorer

Medlem

hehe det roliga är att det är ingen skillnad mellan Nvidias drivrutiner. Om man vill så kan man installera den senaste drivrutinen från Nvidia som är "menad" till stationära datorer på sin laptop. Man behöver bara ändra i INF filen
Detta blir bara officiellt stöd..

vet inte om detta är tillåtet. men gå in på www.laptopvideo2go.com så kan ni ladda ner de senaste drivrutinerna till laptops som är "menade" till desktops..

Medlem
Skrivet av RenderMonkey:

Faktum är att de flesta av nvidias drivrutinerna stödjer grafikkorten till laptopsen, fast man måste låsa upp stödet. Då jag är lite osäker på vad det är för regler som gäller så lämnar jag ingen url, men ni som verkligen är intresserade kan lätt hitta det på google!

Gå till http://www.driverheaven.net/nvmodtool.php och hämta hem gratisprogrammet Nvmodtool

Kan inte finnas en moderator i hela världen som har något emot att folk kan lägga in de senaste drivarna i sina datorer när nu tillverkarna är så floppy.

Och med Version: 179.28 för Laptops driver ju inte GTA 4. Man får ingen textur i spelet = ospelbart. Nej hämta senaste BETAN för Desktop och använd Nvmodtool.


signatur

Det var detta...

Medlem

Den driver alldeles utmärkt GTA4, jag sitter själv och kör det och texturerna finns där.

Inte för att det kanske gör någon skillnad men det är ju ett nyare datum på drivrutinerna till laptop än desktop. Kan ju vara att de har olika versionsträd för desktop och laptop. Det är ren gissning från min sida.

Många edit: Ska hem och prova ikväll efter jobbet när ungarna är i säng...Det kanske rullar på ännu bättre.

12
Skriv svar