Mail från Blizzard. Fundersam.

Medlem
Mail från Blizzard. Fundersam.

Fick idag två mail från Blizzard.
I det första stog det:
Thank you for your interest in World of Warcraft. We are writing to inform you that there has been some recent payment attempts on your account which have caused some concern in regards to the integrity of your account.

Väldigt konstigt för jag har inte försökt att aktivera mitt konto. Spelade senast tidigt i våras.
Spelet är inte ens installerat på datorn.

I det andra mailet stog det att dom har tagit bort mitt konto så jag inte kan spela nått mer med det.
Orsak va:Involvement in online trading activities.

Har köpt guld för länge sen och hade en liten powerleveling i början av December förra året.
Känns väldigt konstigt att dom kollar upp saker på ett konto som inte ens är aktiverat.

Eller är detta normalt att dom gör såhär?

Inaktiv

Och du är 100% säker att det var från blizzard? Det stod inte typ: support@blizzard.NET, gamemaster@blizzard.SE eller support@blizzard.co.uk, va?


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem

Kolla var länken leder. Jag fick ett som bad mig logga in på account management och ändra mitt pass då de misstänkte att nån försökte sälja mitt konto. Dock så va länken till www.worldofwarcraft.com som är US länken och jag själv är ägare av EU konto.


signatur
Medlem

Är dessa mailadresser mailen kom från:
WoWAccountReviewEU@blizzard.com
WoWpaymentsupportEU@blizzard.com

Gick in och kolla på mitt konto och såg att senast jag va inloggad va 31 Oktober, igår alltså.

Om dom nu misstänker att nån köpt guld eller köpt powerleveling så loggar dom väll inte in på spelet?
Plus att dom lär väll inte bry sig om konton som inte är aktiva.

Har iaf svarat på ett mail och frågat vad som hänt och att jag inte försökt att aktivera mitt konto och så.
Får jag inget svar så blir det att ringa.
Kan lite planer på att börja med wow igen nu när expn kommer.

Inaktiv

Gå in på [www.wow-europe.com], klicka dig sedan vidare in till forumet och fråga om dom där adresserna verkligen inte är falska. Jag tror att dom är fet falska, har aldrig hört talas om dom där adersserna, men vad vet jag..? Fråga på Forumet, du får svar inom en timme!


signatur

Tack för att du läste detta meddelande.
Jewel, the response to WoW and Wii

Medlem

Ska skicka iväg en ticket att kontot är Compromised.

Får se sen vad dom säger.

Medlem

Blizzard frågar aldrig efter ditt lösenord eller användarnamn. Om det står att dom vill ha det så är det falskt.

Men du kan maila deras support och fråga angående mail adressen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Stog inget om att dom ville ha lösenord och användarnamn.
Plus att kontot är closed nu. Kan inte göra en ny subsciption.

Måste blivit hackat på nått konstigt sätt.

Medlem

Skicka mail till support.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Har köpt guld för länge sen och hade en liten powerleveling i början av December förra året.

Har du bytt lösenord efter den där powerlevlingen?

Kan ju va så att tjänstutövarna har sparat din karaktär i nån friendlist och sett att du inte varit inne på jättelänge och försökt stjäla den

Medlem

"friendlist och sett att du inte varit inne på jättelänge"

ehm, går det att se på friendslist?

Medlem

Finns säkert addons som trackar activity.


signatur
Inaktiv

mja fast om han köpte powerleveling så är det ju någon som sitter där 24/7 och då ser han / hon ju hans aktivitet ändå

Medlem

Kommer faktigst inte ihåg om jag bytte lösenord eller inte.

Fast då har dom ju själva försökt aktivera mitt konto.
Har varit fryst sen i mars ungefär.

Får jag inget svar på mailet jag svara på så skickar jag en ticket om Compromised.

Tack för att ni tar er tid att svara.

Medlem

Har du köpt guld och betalat för att någon sida ska levla din gubbe så har du ju brutit mot blizzards regler. Helt rätt att dom sätter dit dig.

ENOUGH WITH THE CHEATING!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Har du köpt guld och betalat för att någon sida ska levla din gubbe så har du ju brutit mot blizzards regler. Helt rätt att dom sätter dit dig.

ENOUGH WITH THE CHEATING!

Det må så vara.

Det jag är mest fundersam över är om dom lägger ner tid på konton som är frysta.
Någon har ju loggat in på spelet också. Inte va det jag iaf.
Fast du kanske inte orka läsa allt jag skrev.

Inaktiv

du kanske hamnade i någon "utredning" när du fuskade men först nu slår hammaren till

Medlem

Jag tycker det är bra att dom visar att det inte är okey.
De har ju blivit hårdare på senare tid när WAR har varit så bestämda mot guldfarmare osv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

mm, WAR har ju ett team som är anställda enbart för att ta hand om sånt skräp-folk som inte har någon hjärna och kallas för Gold spammers

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Har du köpt guld och betalat för att någon sida ska levla din gubbe så har du ju brutit mot blizzards regler. Helt rätt att dom sätter dit dig.

ENOUGH WITH THE CHEATING!

Helt rätt. Om du fyller i deras rättigheter när du installerar/startar spelet får man faktist skylla sig själv om man blir avstängd som bjosarn säger.

Samma sak om man blir bannad på Steam.

" Oj jag har bara cheatat en gång :/ Vad dåligt av Steam. "

Medlem
Skrivet av Aresz:

du kanske hamnade i någon "utredning" när du fuskade men först nu slår hammaren till

Om det skulle va fallet så kan dom inte ha mycke att göra.
Lär va mer att göra med konton som är aktiva än bry sig om ett konto som varit fryst sen mars.

Incidenten va 31 Okt. Såg att det va den dagen jag varit sist online.

Men ni som bara ska gnälla behöver inte skriva nått mer.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Men ni som bara ska gnälla behöver inte skriva nått mer.

Alltså ursäkta.
1. Du var fundersam. Vi svarade med "Varför det när du klart och tydligt erkänner att du brutit mot Blizzards regler, vilket ger dom rätt att radera ditt konto.
2. Det är du som "gnäller". "De verkar inte ha nåt vettigt att göra när de stänger av fuskare!" Låter väldigt mycket mer som gnäll än "Rätt att de sätter dit fuskare!"

Ok, bra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

soi
Medlem

Köper inte alla pengar?

Gen
Medlem

Varför köpa pengar när det är så lätt att få tag på det ingame?

Medlem
Skrivet av vina:

Köper inte alla pengar?

Nej.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

de borde lägga till något till mer när man höger klickar på ett namn

finns ju "report spam"

skull vilja ha "report goldspammer"

så att de direkt bli bannade, kan ju i och förs sig bli fel använt av personer som är arga på varann men det borde ju gå att utveckla något system

Inaktiv

Om du inte får tillbaks accet bara och köpa nytt och fixa RAF så är du 70 på 4 dagar

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

de borde lägga till något till mer när man höger klickar på ett namn

finns ju "report spam"

skull vilja ha "report goldspammer"

så att de direkt bli bannade, kan ju i och förs sig bli fel använt av personer som är arga på varann men det borde ju gå att utveckla något system

Bra att du lyckades prata dig ur det förslaget själv!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

jaja trodde inte dom stängde av dom som köper guld det har ju många gjort men powerlvl kanske är värre.
Tycker dom i första hand ska ge sig på dom som säljer g.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

12
Skriv svar