FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!

Inaktiv
Skrivet av Excerion:

Det gick VÄLDIGT trögt för mig där ett tag precis när jag nått 700, trodde jag var cappad eller något först, men det gick till sig efter några minuter.

Grattis till en 40", ps3 och ett DS.

Rätt tråkigt att ni ÄNDRAR regler och skit mitt i. MOODBREAKER.

im off


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Excerion:

Det gick VÄLDIGT trögt för mig där ett tag precis när jag nått 700, trodde jag var cappad eller något först, men det gick till sig efter några minuter.

Grattis till en 40", ps3 och ett DS.

Rätt tråkigt att ni ÄNDRAR regler och skit mitt i. MOODBREAKER.

im off

Inte nödvändigtvis, vet aldrig vad FZ har i bakfickan, jag tänker inte ta ut något i förskott

vore bra om FZ kunde säga om dom tänker lägga ut poäng mitt i natten eller inte så man vet om man kan såva eller inte, dygnetrunt gör en snurrig i huvudet vanligtvis =D

Inaktiv
Skrivet av Excerion:
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Excerion:

Det gick VÄLDIGT trögt för mig där ett tag precis när jag nått 700, trodde jag var cappad eller något först, men det gick till sig efter några minuter.

Grattis till en 40", ps3 och ett DS.

Rätt tråkigt att ni ÄNDRAR regler och skit mitt i. MOODBREAKER.

im off

Inte nödvändigtvis, vet aldrig vad FZ har i bakfickan, jag tänker inte ta ut något i förskott

vore bra om FZ kunde säga om dom tänker lägga ut poäng mitt i natten eller inte så man vet om man kan såva eller inte, dygnetrunt gör en snurrig i huvudet vanligtvis =D

Typ...

Som att ändra frågorna när man svarat i de vanliga "tävlingarna" aka lotterierna på fz.

Grattis igen.

Skicka gärna ett pm om hur du lyckades komma ca 60 poäng före mig de 3 minuterna jag var offline.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Hur fan kan man få över 700 poäng som? WTF helt otroligt enligt mig då det kanske kommer 200 nya skatter omgången och dom tar slut på ca 2 min hur fan kan då någon ha över 700 poäng denna tävling suger känns omöjligt att ens komma nära ett pris


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Hur fan kan man få över 700 poäng som? WTF helt otroligt enligt mig då det kanske kommer 200 nya skatter omgången och dom tar slut på ca 2 min hur fan kan då någon ha över 700 poäng denna tävling suger känns omöjligt att ens komma nära ett pris

I morse släpptes över 10000 poäng löst på en och samma gång och folk inklusive mig själv klickade frenetiskt. Därför fick vissa ett försprång.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Är det meningen att det bara skall finnas ca fem frågor som man skall svara på hundratals gånger?

Medlem
Skrivet av Grorgdon:

Är det meningen att det bara skall finnas ca fem frågor som man skall svara på hundratals gånger?

Jag antar att de mest är kontrollfrågor för att förhindra eventuella botar osv..

Medlem
Skrivet av Grorgdon:

Är det meningen att det bara skall finnas ca fem frågor som man skall svara på hundratals gånger?

Elva frågor har jag fått det till, men dom är ju barnsligt enkla de flesta av dem.

/ LordDaimos

Medlem

Riktigt lam & tråkig tävling. Allt handlar ju om hur mycket "No-lifer" man är av sig... Kolla på snubben som ligger 1a bara, han måste ha suttit och no-lifat (klickat ) i minst 5 timmar, eller om han varit smart nog och scriptat ett macro som helt enkelt sköter jobbet åt honom... Oh Jebus!

Mitt bud är att stoppa tävlingen och köra en ny där alla har lika stor chans. I sånna här fall lönar ju det sig att vara socialfall och klicka länkar 24/7, något som jag stör mig oerhört mycket på.

Medlem
Skrivet av Xay0r:

Riktigt lam & tråkig tävling. Allt handlar ju om hur mycket "No-lifer" man är av sig... Kolla på snubben som ligger 1a bara, han måste ha suttit och no-lifat (klickat ) i minst 5 timmar, eller om han varit smart snog och scriptat ett macro som helt enkelt sköter jobbet åt honom... Oh Jebus!

Mitt bud är att stoppa tävlingen och köra en ny där alla har stor chans. I sånna här fall lönar ju det sig att vara socialfall och klicka länkar 24/7, något som jag stör mig oerhört mycket på.

Reglerna var annorlunda i början därifrån vi fick alla poäng, vad hjälper det o gnälla som en liten skitunge bara för att folk vill vinna?

Syns ju att du är löjligt avundsjuk på han som leder.

Har vart med på en och annan tävling genom åren och aldrig vunnit , råkade surfa in idag precis när tävlingen började så jag sa : Nu jävlar ska jag ge det en chans..

Inaktiv
Skrivet av Xay0r:

Riktigt lam & tråkig tävling. Allt handlar ju om hur mycket "No-lifer" man är av sig... Kolla på snubben som ligger 1a bara, han måste ha suttit och no-lifat (klickat ) i minst 5 timmar, eller om han varit smart nog och scriptat ett macro som helt enkelt sköter jobbet åt honom... Oh Jebus!

Mitt bud är att stoppa tävlingen och köra en ny där alla har lika stor chans. I sånna här fall lönar ju det sig att vara socialfall och klicka länkar 24/7, något som jag stör mig oerhört mycket på.

tog mig 2 timmar att nå 518 och då hade han 600+ så 5 timmar är det nog inte.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Riktigt dålig tävling, dock genererar det dock säkerligen 20.000kr till FZ.

Ingen värdig tävling.. den som svarar flest gånger på 6 enkla frågor. och med massa buggar och F5 i högsta hugg.. inte kul alls..

Inaktiv

haha helt sorglig tävling enligt min mening. Han som svarade på mitt tidigare inlägg att det inte var helt chanslöst ännu att vara med att vinna? Hoppas du skojjar. Jag har inte fått något på 2 timmar, ändå klickar överallt på hela sidan.

Sen får man inte vara ett socialfall som någon sa innan utan man måste nöta nöta nöta för att ens vara med bland de vinnande.

Medlem

Har bara fått 14 poäng på hela dagen. Synd att man har ett social liv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har bara fått 14 poäng på hela dagen. Synd att man har ett social liv.

mm tog 2 timmar o skrapa ihop dem..
Ånej världen går under och ja samhället faller i bitar om man råkade sitta den tiden framför datorn.... lal

iq befriarnn

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Night Hawk:

Har bara fått 14 poäng på hela dagen. Synd att man har ett social liv.

mm tog 2 timmar o skrapa ihop dem..
Ånej världen går under och ja samhället faller i bitar om man råkade sitta den tiden framför datorn.... lal

iq befriarnn

Det går garanterat snabbare att panta tomburkar för 500 kr istället för att sitta här och klicka timma efter timma i flera dagar.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av Night Hawk:

Har bara fått 14 poäng på hela dagen. Synd att man har ett social liv.

mm tog 2 timmar o skrapa ihop dem..
Ånej världen går under och ja samhället faller i bitar om man råkade sitta den tiden framför datorn.... lal

iq befriarnn

Ja, tog två timmar när det inte fanns någon tidsbegränsning ja. Hur är det nu? På två timmar skulle det aldrig gå.

Medlem

Vad folk är bittra. Om det hade varit en mus istället för priser i den högre skalan så hade folk inte varit så gnälliga. Folk är för giriga. Däremot tycker jag att man kan släppa skatterna vid förutbestämda tider, gärna när dom flest användarna är online. Släppa skatter på både natten och på dagen ger ju bara upphov till dålig dygnsrytmen för dom som verkligen ger sig i kast med tävlingen. Känns som fz stressade fram denna tävling, vilket är uppenbart.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Reglerna var annorlunda i början därifrån vi fick alla poäng

Precis! Att ändra reglerna mitt i en tävling är ju verkligen ett smart drag.

Skrivet av zauii89:

liten skitunge

Påhopp, ja tack!

Skrivet av zauii89:

Syns ju att du är löjligt avundsjuk på han som leder.

Är inte direkt avundsjuk på han som leder, är snarare avundsjuk på hur pass mycket tid han har att lägga ner på att klicka runder.

Skrivet av darknshy:

tog mig 2 timmar att nå 518 och då hade han 600+ så 5 timmar är det nog inte.

Du har säkerligen rätt, men när han hade 600+ poäng hade de ändrat tiden man var tvungen att vänta mellan varje poäng man samlade. Den låg på 60s innan, och nu ligger den på 20. Om vi nu säger att han samlat in 3poäng / skattefynd, enbart för tillfällighetens skull, så har han då alltså gjort 600/3 = 200 insamlingar. Och om det nu var 60s delay mellan varje insamling så betyder det att han har lagt ner minst (60*200)/(60*60) = 3h & 20min?

Medlem

Sämsta tävlingen någonsin i FZs historia. Tävlingen är inte schyst mot såna som faktiskt har ett liv och jobbar eller studerar.

Och vad fan tänkte FZ på när dom gjorde en tävling som kräver att läsarna fokuserar allt på skattkistor istället för nyheterna dom skriver? Hade varit mycket bättre om ALLA fick en chans att hitta samtliga skatter på hemsidan, att dom är inbakade i källkoden istället för att vara genererade slumpmässigt, något i samma stuk som "Where's Waldo?"

Stor FAIL-stämpel på denna ogenomtänkta tävling.

Hur som helst, lycka till ni som faktiskt orkar och kan tävla.

Medlem

Eftersom reglerna redan ändrats flera gånger, varför inte ändra dom en gång till?
Gör om tävlingen till ett lotteri där poängen motsvarar lotteri-biljetter. Fler poäng = större chans att vinna och alla har ändå en chans även om den är liten.

Exempel:
Säg att det finns 25 000 poäng och alla blir utdelade.
Om du har 100 poäng vid slutet är chansen att vinna 0,4%
Om du har 1000 poäng vid slutet är chansen att vinna 4%
(hoppas jag räknade rätt. Jag är inte så asbra på matte )

Jag tror att det mesta av gnället skulle försvinna då.

Skrivet av Knasterband2:

Eftersom reglerna redan ändrats flera gånger, varför inte ändra dom en gång till?
Gör om tävlingen till ett lotteri där poängen motsvarar lotteri-biljetter. Fler poäng = större chans att vinna och alla har ändå en chans även om den är liten.

Exempel:
Säg att det finns 25 000 poäng och alla blir utdelade.
Om du har 100 poäng vid slutet är chansen att vinna 0,4%
Om du har 1000 poäng vid slutet är chansen att vinna 4%
(hoppas jag räknade rätt. Jag är inte så asbra på matte )

Jag tror att det mesta av gnället skulle försvinna då.

Mest rättvisa förslaget just nu faktiskt. Att ändra tiden efter ett tag är ju bara irriterande och ger negativ feedback.
Ringer sin polare Pelle: "Du vi kör igång tävlingen om 10 minuter utan tidsbegränsning som vi sätter lite senare så kör på nu för fan."
Pelle loggar in och mörshar på och sen när tidsbegränsningen kommer igång så kan Pelle slappa.
Nu tror jag faktiskt inte att FZ kör med såna här metoder, och FZ är nog den enda tävlingsutdelaren som jag själv litar på. Dock så vet jag andra företag som skiter i alla bidrag som skickas in, bara för att ge den utlottade stereon till sin polare.
Men bittert är det om man ändrar reglerna från stereoidregler till handikappsregler utan att alla får samma chans.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Sämsta tävlingen någonsin i FZs historia. Tävlingen är inte schyst mot såna som faktiskt har ett liv och jobbar eller studerar.

Och vad fan tänkte FZ på när dom gjorde en tävling som kräver att läsarna fokuserar allt på skattkistor istället för nyheterna dom skriver? Hade varit mycket bättre om ALLA fick en chans att hitta samtliga skatter på hemsidan, att dom är inbakade i källkoden istället för att vara genererade slumpmässigt, något i samma stuk som "Where's Waldo?"

Stor FAIL-stämpel på denna ogenomtänkta tävling.

Hur som helst, lycka till ni som faktiskt orkar och kan tävla.

Ledsen FZ och alla som lagt ner mycket tid på att skapa den här tävlingen, men jag håller med honom.

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av Mahone:

Sämsta tävlingen någonsin i FZs historia. Tävlingen är inte schyst mot såna som faktiskt har ett liv och jobbar eller studerar.

Och vad fan tänkte FZ på när dom gjorde en tävling som kräver att läsarna fokuserar allt på skattkistor istället för nyheterna dom skriver? Hade varit mycket bättre om ALLA fick en chans att hitta samtliga skatter på hemsidan, att dom är inbakade i källkoden istället för att vara genererade slumpmässigt, något i samma stuk som "Where's Waldo?"

Stor FAIL-stämpel på denna ogenomtänkta tävling.

Hur som helst, lycka till ni som faktiskt orkar och kan tävla.

Ledsen FZ och alla som lagt ner mycket tid på att skapa den här tävlingen, men jag håller med honom.

Japp, den här tävlingen var inte kul på något sätt. Undrar hur många timmar som går åt i onödan...

Missförstå mig inte. Jag uppskattar tävlingar, även om jag inte vinner.

Medlem

Kul att se hur folk har så lätt för att döma men svårt för att älska precis som det alltid varit. Lite sorgligt att se hur många av er beter er här med ironin och sarkasmen angående hur mycket tid man lägger på detta...

Typ att har man mycket poäng nu har man inget liv osv, seriöst lägg ner för fan.. själv ligger jag top 3 och ja jag tycker tävlingen är dåligt utformad men det är väl bara att acceptera.

Tycker faktiskt synd om såna som måste se ner på andra för att må bättre själva, det är tamefan sorgligt, snacka om att döma folk utan att veta ett skit om dem.

En 3 dagars tävling är väl inget jämt emot folk som sitter och snickrar wow hela dagarna och dissar skolan / arbetet / vänner, där har man allvarligare fall.

Att vilja vinna en sån här tävling är väl inget onormalt direkt.

Anledningen till att jag personligen gör det var för att jag ville ge det ett försök , orkar nog inte men det hade varit den perfekta julklappen värd över 10k och visst fan sitter man uppe 2 dagar för det..

(Ska in i lumpen så jag har tid)

gl hf till alla iaf ,
nighty nighty

Medlem
Skrivet av Knasterband2:

Eftersom reglerna redan ändrats flera gånger, varför inte ändra dom en gång till?
Gör om tävlingen till ett lotteri där poängen motsvarar lotteri-biljetter. Fler poäng = större chans att vinna och alla har ändå en chans även om den är liten.

Exempel:
Säg att det finns 25 000 poäng och alla blir utdelade.
Om du har 100 poäng vid slutet är chansen att vinna 0,4%
Om du har 1000 poäng vid slutet är chansen att vinna 4%
(hoppas jag räknade rätt. Jag är inte så asbra på matte )

Jag tror att det mesta av gnället skulle försvinna då.

Jag har missat hur reglerna har ändrats. Det mesta av gnället/kritiken försvinner väl men vad är de då för mening med att tävla om reglerna hela tiden ändras:P Tycker man ska hålla i reglerna tills iaf första tävlingen är slut, oavsätt hur orättvis den nu är.


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Skrivet av zauii89:

Kul att se hur folk har så lätt för att döma men svårt för att älska precis som det alltid varit. Lite sorgligt att se hur många av er beter er här med ironin och sarkasmen angående hur mycket tid man lägger på detta...

Typ att har man mycket poäng nu har man inget liv osv, seriöst lägg ner för fan.. själv ligger jag top 3 och ja jag tycker tävlingen är dåligt utformad men det är väl bara att acceptera.

Tycker faktiskt synd om såna som måste se ner på andra för att må bättre själva, det är tamefan sorgligt, snacka om att döma folk utan att veta ett skit om dem.

En 3 dagars tävling är väl inget jämt emot folk som sitter och snickrar wow hela dagarna och dissar skolan / arbetet / vänner, där har man allvarligare fall.

Att vilja vinna en sån här tävling är väl inget onormalt direkt.

Anledningen till att jag personligen gör det var för att jag ville ge det ett försök , orkar nog inte men det hade varit den perfekta julklappen värd över 10k och visst fan sitter man uppe 2 dagar för det..

(Ska in i lumpen så jag har tid)

gl hf till alla iaf ,
nighty nighty

Jag tycker inte själva tävlingen är ett problem. Problemet är att reglerna ändras mitt under tävlimgsmomentet. Godmode först, sen CrashToDesktop-mode för dom andra.

Inaktiv

Tycker att Fz gör ett bra jobb. Vi ska vara glada att vi änns får tävlingar. Visst kan tävlingen kännas jobbig men kan inte nån ge mig ett bättre förslag isåfall?

Nu slipper ju alla tjata för alla har exakt lika stor chans att vinna.

P.S tack fz för min razer Skit bra.. jag gjorde ace första laddern D.s

Medlem

Lycka till alla som kan vara med och grymt jobbat till er som leder!
Och till fz.se, riktigt tuff tävling och innovativ. Bra jobbat!

Tvungen att skriva något, för mycket negativa folk här... (Ni vet vilka ni är! )


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker att Fz gör ett bra jobb. Vi ska vara glada att vi änns får tävlingar. Visst kan tävlingen kännas jobbig men kan inte nån ge mig ett bättre förslag isåfall?

Nu slipper ju alla tjata för alla har exakt lika stor chans att vinna.

P.S tack fz för min razer Skit bra.. jag gjorde ace första laddern D.s

Folk har ju redan givit bättre förslag... Det hade du märkt om du läst igenom tråden ;D. Själv kom jag hem från jobbet och såg tävlingen, tittade på highscore listan och suckade inombords. Hade gärna velat vara med själv och tävlat men det känns väldigt meningslöst så här pass sent.

Vet inte om reglerna ändrats så det kan jag inte uttala mig om men utformningen på tävlingen blev nog tyvärr inte så som FZ.se hade förutspått, för jag hoppas verkligen att deras intentioner var att alla skulle få tävla på lika villkor. Som det är nu är det tyvärr redan kört från dag 1.

Jag antar att jag skulle kunna slänga in en kommentar om att den som vinner förtjänar det. (För på något sett har ju den personen spenderat väldigt mycket tid på tävlingen).

Skriv svar