Abortkritiskt nätverk funderar på att starta nytt parti

Medlem

Sen om det inte är gud som dödar barnen vid missfall så kan ja ju knappast vara allvetande och allsmäktig? Dvs redan där har bibeln och andra liknande böcker fel, och kan därför antas ha fel i allt annat med.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Avstängd
Skrivet av Tarden:

verkar som du hoppat över mer än evolutions teorin under biologi letktionerna, de flesta missfall sker utan att kvinnan vet om att hon är gravid därför inte alla går runt och gråter att dom fått missfall.

Det kände jag till, men jag visste inte att det räknades som missfall. Då var det än helt annan sak.

Citat:

Den vanligaste anledningen till missfall är att fostret är nån sorts fel på kromosomerna, och stöts då bort från modern, så då kan man dra slutsatsen(om man nu tror på gud vilket jag inte gör) att modern är en mördare, eller att gud inte anser att fostren är en levande varelse ännu och att det är bättre att låta det tas bort än att det får fortsätta växa bara för att dö.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara på det. Men låt oss beskriva människan som ett spel. Gud skapade version 1.0 men han har inte patchat spelet. Därför kan det komma fram buggar eftersom och olika sjukdomar och allt. Sedan har vi ju syndafallet också, då synden kom in i världen och vissa saker ändrades och lades till; som till exempel ogräs och att det gör ont att föda barn.

Medlem

Har några frågot till Elias.

Om du har en tjej och hon blir våldtagen. Vill du ha barnet då?
Sen det här att gud älskar alla å så. Varför gillar inte krista bögar för då? Alla är väll lika värda?
Om nu gud skapa allt så varför gjorde han så människan mördar, våldtar, misshandlar ?

Medlem

Bögar är ju inte naturliga, det är en styggelse av naturen.
Såklart han måste ta barnet, det är ju mord annars -.-
Han gav oss fri vilja, människan är ond och är helt sinnesstörd

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av Tarden:

verkar som du hoppat över mer än evolutions teorin under biologi letktionerna, de flesta missfall sker utan att kvinnan vet om att hon är gravid därför inte alla går runt och gråter att dom fått missfall.

Det kände jag till, men jag visste inte att det räknades som missfall. Då var det än helt annan sak.

Citat:

Den vanligaste anledningen till missfall är att fostret är nån sorts fel på kromosomerna, och stöts då bort från modern, så då kan man dra slutsatsen(om man nu tror på gud vilket jag inte gör) att modern är en mördare, eller att gud inte anser att fostren är en levande varelse ännu och att det är bättre att låta det tas bort än att det får fortsätta växa bara för att dö.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska svara på det. Men låt oss beskriva människan som ett spel. Gud skapade version 1.0 men han har inte patchat spelet. Därför kan det komma fram buggar eftersom och olika sjukdomar och allt. Sedan har vi ju syndafallet också, då synden kom in i världen och vissa saker ändrades och lades till; som till exempel ogräs och att det gör ont att föda barn.

Skulle inte gud vara ofelbar? Hur kan han då skapa en 'buggig' varelse?

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Usch.. som många andra blir jag mörkrädd när sånna här åsikter kommer fram. Att vissa människor verkligen följer en gammal bok får dom väl göra då, okej. Men att en del sen försöker själviskt styra andra efter sin egen jävla tro blir jag förbannad över. Följ den själv och skit i andra, idioti.

Medlem

Jag bryr mig oftast inte så värst mycket om religion, då de oftast inte gör mig något. Men jag kan iaf säga detta: INGEN borde lyssna när kristendomen säger "abort är fel". Vilken rätt har de, vars religion har dödat flest i hela världen, att bestämma om man vill "döda" sitt ofödda barn eller ej?

Medlem
Skrivet av EliasN:

Eftersom jag inte är i den situationen och troligen kommer att vara där på ett tag så finner jag ingen anledning i att spekulera i frågan.

Det är ju ganska festligt att du då kan spekulera i aborter. Det är en situation du GARANTERAT aldrig kommer att behöva ta ställning till. Ändå ska du ha en åsikt..?

Medlem

Pingstkyrkan suger!

signatur

Butt!

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Nu är du bara dum. Det är inte så att jag har gått och plockat på mig en massa moraliskt skräp för att inskränka mitt liv, eller att någon annan har gjort det åt mig.
Eftersom att jag tror på Gud och älskar Gud vill jag leva på ett sätt som behagar Gud. Enkelt! Det medför inga inskränkningar av mina självklara rättigheter. (Vad är det för rättigheter du menar förresten? Rätten till ett hem och mat? Eller rätten till strösex eller något i den stilen?) Jag har själv valt att ta avstånd av sådant jag inte anser är bra.

Jag strunar väl i dig (hårt sagt, men jag menar liksom inte så ), nu handlar det återigen om kvinnor och homosexuella, vars rättigheter du vill inskränka. Nu pratar jag om rättigheten att alla ska få andas & leva på samma villkor och inget annat.

Skrivet av EliasN:

Sverigedemokraterna har en del bra punkter, men de väger inte upp nackdelarna.

Vill du vara lite mer specifik vilka punkter som gäller SD resp. KD?

Skrivet av EliasN:

Suck. Nu är du bara dum, igen. Är det inte det politiker gör dagligen - bestämmer över folk? Jag låter henne bestämma över SITT EGET liv, men att låta henne fritt, och dessutom uppmuntra till, att mörda sitt eget barn är sjukt.

Men om Gud vill nu så gärna vill att varje individ ska få födas, varför har den otroligt stora Herren skapat ett så urbota korkat fortplantningssystem som går ut på att miljoner potentiella individer får sätta livet till för att en ska få se dagens ljus?
Politiker bestämmer över folk korrekt - men politikerna har hittills inte gått så långt så att de bestämmer över folkets kroppar.

Skrivet av EliasN:

Då kan vi lika gärna säga att förbud mot mord är slaveri mot människan. Om kvinnan hade blivit tvingad att föda ett barn hade det varit en annan sak (även om jag inte då heller hade tyckt att abort var ett bra alternativ), men nu är hon inte det. Att hon har blivit havande beror på att hon har legat med en man och inte tänkt på följderna. Hon har bara sig själv att skylla. Förresten så har abortförbud inget med arbete att göra.

Du förstår inte. Abort är inte mord. Säger du att abort på outvecklat liv är mord så måste du också säga att alla orgasmer och skyddat sex är mord, eftersom det innehåller samma outvecklade liv.

Sen, hur tror du att detta löser sig praktiskt? Om du får din vilja igenom och aborter illegaliseras för någon skum moralisk uppfattning, vad tror du då kommer att hända? Honungen flyter i floderna och svälten försvinner? Nejdu, förbjuder du abroter kommer dessa fortfarande att genomföras, dock på ett betydligt mer osäkert sätt, där kvinnans liv riskeras och där staten inte har insyn i hur många aborter som genomförs.

signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Du förstår inte. Abort är inte mord. Säger du att abort på outvecklat liv är mord så måste du också säga att alla orgasmer och skyddat sex är mord, eftersom det innehåller samma outvecklade liv.

Nja det där med outvecklat liv är en gråzon och är något som definieras olika från person till person. Vad menar du med ett outvecklat liv?

Medlem

SkarZnik exakt. Många aborter kommer ske endå, och då med en klähängare i en källare nånstans. Brilliant.

Religösa freaks får tro på vafan dem vill MEN det ska ALDRIG någonsin bestämma över någon anan eller påtvinga någon annan sina skruvade lagar och uppfattningar. Så visst EliasN du får aldrig göra en abort men du ska fan inte komma och bestämma att din flickvän, syster, mor, random tjej på stan inte för göra det om dem vill. Det har du inget med att göra, tror dem på samma sak som du så vill de ju såklart inte göra abort, gör de inte det kan du ta och stoppa din bibel i näsan och vara tyst.

Och nej det gäller inte alla saker, vissa lagar har vi i Sverige för att skydda andra medborgare samt medborgarna själva. T.ex. lagar mot knark och dylikt. Samt att vi har lagar om aborter för att förhindra missbruk av det. Men jag kan hålla med om att vi gör för många aborter i Sverige, inte för att jag tycker vi ska föda mer barn utan för att vi inte brukar preventivmedel tillräckligt. Kondom är t.ex. en myckat bra sak att använda, då vi dessutom har klamydia epedemi bland unga.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av EliasN:
Skrivet av dosman:

25% är inte överdrivet, källor för mitt påstående:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubm...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubm...

Varför är det absurdt att beskylla Gud? Förnekar du att det är din Gud som skapat människan till sin avbild? Är det inte din Gud som skapat människan? Är han inte ansvarig för sin skapelse?

Av alla jag känner har jag bara hört talas om två familjer där de har fått missfall. Det är inte direkt 25 %. Visserligen så är det inte alla som basunerar ut det, så det är säkert fler, men jag kan bara inte ta till mig den siffran.

Jo, men det är inte Gud som dödar barnen.

Notera att inte alla märker att de får missfall heller. Varför kan du inte ta dig till den siffran? Om Gud inte ansvarig för de döda barnen vem är det då? Ingen? Är man inte ansvarig för sin skapelse speciellt om det är ett levande ting?

Skrivet av EliasN:
Skrivet av dosman:

skapa en varelse som omedvetet dödar var hundrade barn innan det ens fötts.

Det är inte människan som dödar barnet.

Vem är då ansvarig för barnets död? Gud?

Medlem

eftersom att gud är allsmäkitg och är överallt hela tiden osv...
så måste det vara gud som dödar barnet, har det ofödda barnet syndad?

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

eftersom att gud är allsmäkitg och är överallt hela tiden osv...
så måste det vara gud som dödar barnet, har det ofödda barnet syndad?

Du har inte fattat hur religion funkar... om det är bra - tacka gud, om det är dåligt, skyll dig själv.;)

Det är pinsamt att vara troende 2007. Man kan fantisera om gud, jesus osv hur mycket man vill, man kan adoptera livsstilen och leva i enlighet med bibeln och så där - det är helt ok. Men så fort man börjar tycka till kring vad andra skall göra då blir jag vansinnig - tycker du abort är så fel så se till att inte göra det själv, när din tjej blivit våldtagen, behåll våldtäktsmannens barn, om de upptäcker en genetisk defekt på barnet - ägna resten av ditt liv åt att ta hand om ett barn som inte ens kommer att veta vad hon heter... jag menar, det är helt ok om man vill vara så, om man vill göra så men när man försöker tvinga på sina värderingar på någon annan på dennes bekostnad... Nej, så får det inte vara.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Politiker bestämmer över folk korrekt - men politikerna har hittills inte gått så långt så att de bestämmer över folkets kroppar.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1110845,00...

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av SkarZnik:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1110845,00...

Amen va fan. Ja nordkorea är ju helt jävla sjuka i huvet.

Medlem

Vill inte verka petig, men politikerna bestämmer visst över folkets kroppar, det finns en mängd saker man inte får göra med sin kropp, t.ex. narkotika och andra grejor, det är väl olagligt att begå självmord.. eller?

signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

begå självmord är väl inte olagligt vad jag vet under förutsättning att man inte orsakar att man skadar någon annamen däremot får du inte hjälpa någon att ta självmord.

Detta förutsätter att man misslyckas med att ta självmord lite svårt o döma en död person.

Har för mig det är så.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

signatur

Inaktiv

Ni får ursäkta mig, men den enda egentliga debatten som borde has är just om gränsen för abort ska flyttas fram eller bak (med tanke på att vi kan klara vissa foster i kuvös).

Abort ska enligt mig INTE förbjudas, och alla ni kristna idioter som hävdar att det är mord? Tycker ni ska titta på eran egen kära gud som ni ser som perfekt, var det inte han som dödade farao's förstfödde son bara för att farao inte släppte iväg moses och hans folk? Står det inte i bibeln att vi ska straffa barn med slag om de säger emot sina föräldrar?

Väldigt älskvärd den där typen. Så ni har INGENTING att komma med.

Medlem

Vi kanske också ska snika in att det har aldrig dödat så mycket som i guds namn.

Avstängd
Skrivet av ZereCool:

Har några frågot till Elias.

Om du har en tjej och hon blir våldtagen. Vill du ha barnet då?
Sen det här att gud älskar alla å så. Varför gillar inte krista bögar för då? Alla är väll lika värda?
Om nu gud skapa allt så varför gjorde han så människan mördar, våldtar, misshandlar ?

Om jag hade en tjej och hon blev våldtagen och blev gravid skulle jag ta barnet, ja.

Det handlar inte om att kristna inte gillar homosexuella. Homosexualitet är en synd och en ganska grov sådan, men egentlign kan man inte mäta synd på det viset. Att alla får för sig att kristna hatar homosexuella beror på att många hetersexuella personer (även jag) tycker att det är äckligt och att vi hatar homosexualitet. Vi hatar homosexualiteten men inte de homosexuella som utövar det. Det är stor skillnad.

Det är inte Gud som gjort så att människor mördar, våldtar och misshandlar. Det har de själva valt.

Skrivet av Rissan:

Läs mitt inlägg igen och begrunda.

Skrivet av Cedric:

Usch.. som många andra blir jag mörkrädd när sånna här åsikter kommer fram. Att vissa människor verkligen följer en gammal bok får dom väl göra då, okej. Men att en del sen försöker själviskt styra andra efter sin egen jävla tro blir jag förbannad över. Följ den själv och skit i andra, idioti.

Något som gör mig mörkrädd är hur bra folk är på att missuppfatta och misstolka allt vad jag säger.
Jag försöker inte styra andra. Jag försöker övertyga andra. Det är själviskt om något att skita i att berätta för andra när man har räddningen. Dessutom står det i Bibeln.

Skrivet av diffuze:

Det är ju ganska festligt att du då kan spekulera i aborter. Det är en situation du GARANTERAT aldrig kommer att behöva ta ställning till. Ändå ska du ha en åsikt..?

Jag kommer aldrig att hamna i den situationen - det har du rätt i - men abort är fortfarande mord och du behöver inte bli mördad för att förstå att mord är fel. Dessutom påverkar det vårat land. Minst en miljon svenskar har blivit mördade genom abort under de 30 år som abort har varit fritt.

Skrivet av SkarZnik:

Jag strunar väl i dig (hårt sagt, men jag menar liksom inte så ), nu handlar det återigen om kvinnor och homosexuella, vars rättigheter du vill inskränka. Nu pratar jag om rättigheten att alla ska få andas & leva på samma villkor och inget annat.

Hur vill jag inskränka deras rättighet att få andas ch leva på samma villkor, om jag får fråga?

Citat:

Vill du vara lite mer specifik vilka punkter som gäller SD resp. KD?

Det du citerade gällde SD.

Citat:

Men om Gud vill nu så gärna vill att varje individ ska få födas, varför har den otroligt stora Herren skapat ett så urbota korkat fortplantningssystem som går ut på att miljoner potentiella individer får sätta livet till för att en ska få se dagens ljus?

Skillnad på potentiella individer och individer. Jag vet faktiskt inte varför Gud gjorde som han gjorde, men jag antar att det var det bästa alternativet.

Citat:

Inkorrekt. Du får inte göra vad som helst med din kropp i Sverige. För att ta ett exempel så är prostitution olagligt. Fy vilket hemskt land vi lever i.

Citat:

Livet kommer till vid befruktningen.

Citat:

Sen, hur tror du att detta löser sig praktiskt? Om du får din vilja igenom och aborter illegaliseras för någon skum moralisk uppfattning, vad tror du då kommer att hända? Honungen flyter i floderna och svälten försvinner? Nejdu, förbjuder du abroter kommer dessa fortfarande att genomföras, dock på ett betydligt mer osäkert sätt, där kvinnans liv riskeras och där staten inte har insyn i hur många aborter som genomförs.

Ja. Det finns alltid idioter. Det minsta vi kan göra är att hindra de normala människorna från att begå samma dumheter som idioterna.

Skrivet av Wardancer:

Religösa freaks får tro på vafan dem vill MEN det ska ALDRIG någonsin bestämma över någon anan eller påtvinga någon annan sina skruvade lagar och uppfattningar. Så visst EliasN du får aldrig göra en abort men du ska fan inte komma och bestämma att din flickvän, syster, mor, random tjej på stan inte för göra det om dem vill. Det har du inget med att göra, tror dem på samma sak som du så vill de ju såklart inte göra abort, gör de inte det kan du ta och stoppa din bibel i näsan och vara tyst.

Jag skulle inte kunna göra så mycket för att påverka deras val, det har du rätt i. Jag vill inte personligen förbjuda folk att göra abort. Jag vill ta bort lagen för fri abort.

Citat:

Och nej det gäller inte alla saker, vissa lagar har vi i Sverige för att skydda andra medborgare samt medborgarna själva. T.ex. lagar mot knark och dylikt. Samt att vi har lagar om aborter för att förhindra missbruk av det. Men jag kan hålla med om att vi gör för många aborter i Sverige, inte för att jag tycker vi ska föda mer barn utan för att vi inte brukar preventivmedel tillräckligt. Kondom är t.ex. en myckat bra sak att använda, då vi dessutom har klamydia epedemi bland unga.

Tror du, allvarligt talat, att Socialdemokraterna på 70-talet införde fri abort för att skydda folk från olagliga aborter?
Om vi ska använda den metoden - att spä ut det på lagligt och mer säkert vis - så kan vi ju lika gärna göra regelrätt mord lagligt! Då slipper folk riskera hälsan. Perfekt!

Skrivet av CastorFiber:

om de upptäcker en genetisk defekt på barnet - ägna resten av ditt liv åt att ta hand om ett barn som inte ens kommer att veta vad hon heter...

Nu går du över gränsen. Det där gör inte mig särskilt mycket men jag tänker inte låta dig stå och propagera mot handikappade. Vad är det för fel på dem? Det där är bara dumma fördomar och hat.

Skrivet av Vextor:

var det inte han som dödade farao's förstfödde son bara för att farao inte släppte iväg moses och hans folk? Står det inte i bibeln att vi ska straffa barn med slag om de säger emot sina föräldrar?

Farao drog olycka över sig själv och sitt land.
Jag tycker att det är rätt att aga - i extrema fall. Alltså om inget annat hjälper.

Inaktiv

det var synd att sån stor del av denna diskussionen blev om kristendomen, var roligare när den handlade om abort (eller kristendomens syn på abort) :/

i mina ögon är spermien ett levande liv, precis som en bakterie, elefant, bläckfisk och pissmyra.
när en kvinnas ägg blir befruktat och kvinnan ej önskar ett barn, så ser man till att det slutar växa och dör.
din bild av att abort är en dammsugare man stoppar upp mellan benen å suger ut är lite skev..
att du ens yttrar dig om sexualbiologi är ganska komiskt då du aldrig ens haft sex med en kvinna, och knappast vart med och stöttat någon som gjort abort. beroende på hur många veckor osv, så räcker det ofta med ett piller som ser till att se till att ägget slutar utvecklas, sen kommer det ut på naturligt vis.

man släcker ett bakteriellt utvecklat liv för allas bästa, det är ingen som far illa av det (förutom bakterien). beklagligt, eller nåt. men så är det. man dödar ett grodyngel. precis som när du råkar döda en myra när du går ute i skogen, men då fäller du inga tårar, då är det inte mord (dråp? ).

om man tycker detta är ett fascistiskt synsätt så är det dags att ta livet av sig själv så man slutar mörda så mkt annat runtomkring sig, alternativt softcore monk style - börja gå runt med en kvast framför sig så man inte trampar på organismer stora nog att se (och kvasta bort).
varför dom är mer värda än de ännu mindre man dödar är ju ganska konstigt, och förklaringen lär tangera med förklaringen varför folk gärna käkar tillagat kött från en gris, men tycker det är barbariskt och sjukt att äta katt/hund-kött. "ååå men dom är ju så söööööta...."

fast hela den här argumentationen faller väl pladask när man inför människans "speciella" kristna värde i guds förbannelse/skapelse som vi kallar jorden. men det måste du ju vara galen för att tro på, vilket lyckligtvis bara gäller en person här.

signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

jag frågar igen EliasN:

Eftersom att gud är allsmäkitg och är överallt hela tiden osv...
så måste det vara gud som dödar barnet, har det ofödda barnet syndad? (ang missfall/olyka vid födslen)

signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

det ofödda barnet har ju inte bett gud om hjälp, och det är ju ett krav. tänk efter före, iceman.

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

EliasN måste vara ett forumtroll... Orkar inte bemöta de här galenskaperna längre. Helt ofattbart förvridet.

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av Vextor:

var det inte han som dödade farao's förstfödde son bara för att farao inte släppte iväg moses och hans folk? Står det inte i bibeln att vi ska straffa barn med slag om de säger emot sina föräldrar?

Farao drog olycka över sig själv och sitt land.
Jag tycker att det är rätt att aga - i extrema fall. Alltså om inget annat hjälper.

Det låter som om det är regelrätt att bestraffa länder och dess folk helt beroende på vad ledarna har gjort, rätta mig om jag har fel.
Så du tycker att NK förtjänar att brinna i helvetet tusen gånger om?
Bara ett exempel, man kan såklart dra in massa andra länder men med tanke på att du säger "i extrema fall".
Det är inte någon nyhet att folket i det landet har fått lida allt för länge, dags att börja beskjuta med kärnvapen så att man får slut på galenskapen?
Ditt prat låter verkligen som det islamiska extremister skulle kunna tänkas säga för att tända hat mot oliktänkande.

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av CastorFiber:

om de upptäcker en genetisk defekt på barnet - ägna resten av ditt liv åt att ta hand om ett barn som inte ens kommer att veta vad hon heter...

Nu går du över gränsen. Det där gör inte mig särskilt mycket men jag tänker inte låta dig stå och propagera mot handikappade. Vad är det för fel på dem? Det där är bara dumma fördomar och hat.

Haha - jag glömde hur du har total oförmåga att tolka en skriven text rätt... hela din person vittnar om detta. Som du sade:

Skrivet av EliasN:

När jag säger handikapp så menar jag inte att man behöver tandställning - det finns sjukdomar som är riktigt fruktansvärda för den person som har den. Du kan aldrig något fysiskt, du kommer aldrig lära dig mer än smärta, kan inte äta, inte prata och det enda du kan vara säker på är att "barnet" kommer att dö, även om det kan ta flera år. Jag kan prata "praktiskt" om detta eftersom det har träffat mig nära själv och när du påstår att jag sprider hat mot handikappade blir jag stum av din dumhet, åter igen är du helt fel ute.

Det är du som sprider dumma fördomar, det är du som hatar och kallar det något annat, det är du som propagerar. Inte jag.

Förstår du inte att folk pratar med dig av vänlighet, de vill att du skall förstå bättre - jag tror aldrig jag har sett en person luta åt ditt håll i någon fråga.

signatur

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av Rissan:

Skrivet av EliasN:

Men låt oss beskriva människan som ett spel. Gud skapade version 1.0 men han har inte patchat spelet. Därför kan det komma fram buggar eftersom och olika sjukdomar och allt.

Har begrundat det så det knakar men likförbannat får jag det till att du säger att människan är en buggig varelse som inte fått nån patch än.

Så jag frågar igen hur en "ofelbar" gud kunnat skapa en buggig varelse? Om han verkligen finns och är ofelbar, borde ha inte kunnat skapa en perfekt varelse då? Det skulle ju vara bättra för alla.

Fast om man tänker på bibeln så är ju gud iofs lite av en sadist som tycker om att se oss lida (oskyldiga inkluderade).

signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skriv svar