Datorbutiken i konkurs

Medlem

lol första o enda gången jag handlade där i år, så tog det ca 1 månad för mig o få ett nätagg och för min poalre o få sina dator delar fan hade de vari webhallen så hade delarna kommit efter 1 vecka max

Inaktiv

Va fan? Jag som brukade handla en del saker där ifrån


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Och jag som nästan tänkte köpa min Cowon D2 där.

Medlem

har alla jme butikerna också gått i konkurs?

Medlem

bleh, beställde en komplett (!) pc därifrån för ca 3 veckor sen och det förklarar ju varför jag inte fått den än. får väl kolla runt igen då

Medlem

haha synd det:/ jag handlade aldrig därifrån seg leverans webhallen och komplett bästa som finns:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hehe, va de nån annan som fick nyhetsbrev om veckans klipp idag?

Medlem

Alltid köpt från Komplett och kommer alltid göra. Kommer inte sakna denna butik.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

jahapp där rök den garantin


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

jaha synd tänkte juy handla där idag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Tycker såklart inte att supporten på detta ställe är nå bra. På Webhallen och Komplett flyter det på. Allt går iaf att lösa hos dom. Mitt modekort var trasigt när jag fick datorn. Tog 10 min att vi en kod som skulle stå på paketet och komplett bjöd på frakten

Datorbutiken har väl inte varit en sån "känd" internetbutik hos folket.

Medlem

http://hd.se/ekonomi/2008/11/17/datorbutik-staengd-efter-konk...

"JME Data med butiker på Väla, Halmstad och Kristianstad, samt huvudkontor i Malmö, har stängt tills vidare efter att ägaren försatts i konkurs."

Medlem

Det va riktigt tråkig nyhet. Nu kanske man måste handla från dyra komplett.se


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Jijkes, jag la en order på ny dator där i lördags, Så OTROLIGT tacksam att jag valde postförskott! PUH!

Avstängd

Tråkigt.

Nu blir det väl Komplett i framtiden. Nu hann jag ju förresten inte utnyttja mina bonuspoäng på Datorbutiken. :/

Medlem

Jag har en retur på ett moderkort som dom skickat fel till mig, dom svinen är skyldiga mig 700:-.

Det står att jag ska kontakta konkursförvaltaren men hur gör jag det, jag vill ha mina pengar nu!


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem

Är en Komplett kund, men jag måste säga att jag kommer sakna JME Data.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Oj, det var oväntat. Tur att man handlar från Komplett, Webhallen och Inet då.

Medlem

Blev mycket förvånad över detta. Datorbutiken har ju varit en av de stora aktörerna. Från början vad det dock en märklig historia med krångliga köpvillkor som skrämde bort mig i alla fall. På senare tid verkade de betydligt bättre. Men nu tog det alltså slut!

Komplett har för övrigt varit favoriten i många år men har blivit lite dyra på sistone och därför är det Dustinhome som gäller mer och mer för mig.

Inaktiv

Komplett är inte dyra. De håller priser så de kan överleva.
Handla billigt och man får räkna med att skiten konkar och man sitter där utan garanti.

Jag kör bara komplett eller webhallen om jag ska handla online, annars går jag helst till en fysisk butik

Medlem

Inte så konstigt att deras försäljning avtagit då dom nästan aldrig har något i lager :S men annars är dom bra på att pressa priser så det är ju synd att dom gått i konkurs :/

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Sjukt. Datorbutiken var ju kung förr i tiden när man höll på med datorer som mest. Nuförtiden blir det dock mest Komplett och Webhallen för min del. Får nästan lite ångest nu för att man inte handlat mer hos Datorbutiken de senaste åren

haha känner igen mig
DB var ju "det ennda" altenativet "förr"
känns konstigt att dom nu är borta.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Tråkiga nyheter. :/ Jag har bland annat köpt min skärm där.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Datorbutiken har väl inte varit en sån "känd" internetbutik hos folket.

ser att du är rätt ung.
Jo då DB var typ det ennda som fanns "förr"
allt köpte man därifrån, dom var billiga, bra, snabba.
första med mycket.

och nu poff borta, skit konstigt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hoppas inte att Komplett höjer priserna nu bara när deras största konkurrent försvinner...

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Hoppas inte att Komplett höjer priserna nu bara när deras största konkurrent försvinner...

Kan informera dig om att Komplett sprang förbi datorbutiken redan efter ca 1-2 år då de lanserat sig själva i sverige. Sedan fanns bara en konkurrent kvar och det vart och är väl än idag Dustin.

Inet är om inte annat en liten uppstickare med skakigt förflutet bakom sig, så som att det kursat och återuppstått.

Men Datorbutiken kommer tyvärr inte bli saknad utav mig. De körde helt enkelt fel taktik och koncept senaste åren vilket enbart lett till förluster för dem medans de två riktigt stora bara fortsatt växa.

Själv om och när jag väl handlar komponenter så sker det nog hos komplett eller Dustin.

PS: glöm inte att även Media Markt säljer lite på komponent-nivå. Iaf grafikkort, vilket de bör ha bra priser på, iaf enligt sitt koncept.

Medlem
Skrivet av ace84:

lol första o enda gången jag handlade där i år, så tog det ca 1 månad för mig o få ett nätagg och för min poalre o få sina dator delar fan hade de vari webhallen så hade delarna kommit efter 1 vecka max

Shit happens to anyone. Tro inte att komplett/webhallen/etc har 100% garanti att skicka varor i tid varje gång. Man kanske aldrig stöter på det men det händer alltid nån.

Synd DB, dock inte handlat där på länge.

Är någon här som verkligen handlar mindre pga krisen? Är inte en massa varor billigare eller på REA just pga krisen? Sitter man hemma o syr in lapparna i madressen ?

Medlem

varorna är inte billigare på grund av krisen...

om det är något som styr priserna i detta land är det dollarkursan. går den ner så går priserna ner, går den upp går priserna upp. kanske inte alltid märks på slutpriset men på inköpspriserna märks det iaf...

Medlem

Helt otroligt, har köpt hela min dator där, förutom grafikkortet. Bye garantin!

Redaktör

Tillverkarens garanti lär gälla även om butiken som säljer hårdvaran går i konkurs. Eller?


signatur
123
Skriv svar