Star Wars-MMO från Bioware bekräftat

Medlem
Star Wars-MMO från Bioware bekräftat

kewl=)

Inaktiv

Yupp, detta längtar man till big time :).

Medlem

Ser lite cartoonigt ut... påminner om nått annat MMORPG... nått som heter nått med... hm... vad var det nu igen?... warcraft?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Det känns dock lite som att marknaden borde vara mätt på MMORPGs för ett tag framåt.

Medlem

Alltså... ändra grafikstilen. Annars blir jag ledsen i ögat. :/

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Ser lite cartoonigt ut... påminner om nått annat MMORPG... nått som heter nått med... hm... vad var det nu igen?... warcraft?

Vilket är helt i linje med vad George Lucas producerar idag.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Varför ska alla MMO sikta sikta sig mot tecknat? Och nej tack, vill inte ha ett Star Wars MMO där alla är jedi/sith.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

^- Vilket inte är rätt spår om man sett serierna eller filmen

Medlem

Trevligt

Man får väl hålla ett öga på det här.

Medlem

Härligt! Star wars nördarnas julafton )

Medlem
Skrivet av Haisty:

Härligt! Star wars nördarnas julafton )

lätt ^^

jag har typ knappt sett Filmerna - då det inte är något som intresserar mig 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Lite film: http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarstheoldrepublic/video/6...

Edit:
Skulle tippa på att dom kör en cartoony stil är för att om du vill ha "realistisk" stil så krävs det mer polygoner/shaders för att det inte ska ut som skit.

Medlem

Är ju ingen Biowareälskare direkt men måste säga att jag blev imponerad över den grafiska stilen, jävligt snyggt faktiskt. Kul att dom hittat en hyffsat originell stil, färgerna är ju helt underbara.


signatur
Inaktiv

Star Wars känsla = Noll

Blhä

Medlem

star wars online?
men.. De har ju redan gjort ett sånt onlinespel.. Och det sög.
Nå, hoppas de lyckas bättre den här gången då.

Vila i frid
Skrivet av DonGrif:

Ser lite cartoonigt ut... påminner om nått annat MMORPG... nått som heter nått med... hm... vad var det nu igen?... warcraft?

Nja, om du noga observerar bilderna så ser karaktärerna inte ut att vara uppbygda av gigantiska legoklossar - till skillnad från Wow, såklart.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Enorma löften och tveksamma bilder... Får väl se vad det blir av det här.

Inaktiv

okie.... sätter en slant att alla komer lira sith jedi's till slut.

Medlem

Ehh ja ... Om de inte hade förstört star wars an empire divided så hade de inte behövt göra detta! Åhh jag kommer ha mardrömmar inatt

Skribent

Jag är så förbannad trött på alla MMO:s, och nu kommer ett till! Resultatet av det här sammanbetet kan antingen sluta i total katastrof eller dundersuccé. Det mesta som Bioware rör i blir till guld och allt som LucasArts gjort under de senaste åren har ju varit rejäla besvikelser. Kanske tar de ut varandra och resultatet blir en rejäl jävla härdsmälta.

Jag hoppas vi får se ett framtida KOTOR 3.

Medlem

Det är lite WoW/Diablo 3 över grafiken, kan dom inte släppa det nån gång och börja lära sig göra snygg modern grafik?

Medlem

KotOR III hade varit mer upphetsande än ett MMO. Jag har inte tid att spela såna spel och det känns surt att gå miste om en av mina favoritspelserier. =/

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Det är lite WoW/Diablo 3 över grafiken, kan dom inte släppa det nån gång och börja lära sig göra snygg modern grafik?

Maximera vinst genom att få så många som möjligt att kunna spela det men ändå se någorlunda bra ut.

Skrivet av TMO_KOTOR:

KotOR III hade varit mer upphetsande än ett MMO.

Håller med om det


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Medlem

Jag är väldigt besviken på den grafiska stilen och framförallt att det verkar inrikta sig på Jedi och Sith. Jag skulle hellre velat ha sett ett MMO i stil med SWG, där det var mer fokus på den övriga världen, de olika klasserna (yrkena) och den spelarstyrda ekonomin a la pre-CU. Har nog inte spelat ett MMO efter SWG (före allt kladd) som har känts så pass levande som det gjorde.

Nej... Även om jag älskar det mesta Bioware har gjort så ställer jag mig relativt skeptiskt till det här projektet. Det enda MMO som i dagsläget verkar någorlunda intressant är #Earthrise, som faktiskt verkar ha plockat ut en del av de element som gjorde SWG så bra, samtidigt som de har lagt till mycket annat.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Detta blir ju lite tveksamt, älskar dock Star Wars.
Men tyvärr så lär de väl krylla av Jedis/Sith. Vill ha mer a la SWG innan de dök upp Jedis/Sith i spelet.
Grafiken ser löjligt barnslig ut dock.

Earthrise såg jäkligt intressant ut du!

Medlem

Ptja, efter att ha sett intervjun så tycker jag att det finns potential i spelet. Det verkar inte heller som om det någonsin kommer komma fler kotor spel då detta skulle ersätta kotor 3, 4, 5 etc.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Star Wars goes Marvel. Grafiken känns sådär men Bioware brukar ju leverera. Så länge de håller SOEs giriga fingrar från kakburken kan det nog bli häftigt trots den tråkiga grafiken. Kommer definitivt hålla ögonen på det.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Om det är meningen att det här ska ersätta ett till KotOR-spel så blir jag verkligen ledsen. De hade ju inte behövt förstöra en av de bästa spelserierna någonsin, imho. Visst kan de få göra ett till MMO i ett försök att lyckas där SWG inte gjorde det, men varför måste de blanda in KotOR? Varför... VARFÖR?!
*tar en tablett Vicodin mot smärtan*

Jag har väldigt svårt att tro att det här kan bli något bra. Deras löften om mer story-drivet innehåll låter ju iofs bra men i slutändan brukar det oftast inte bli som man tänkt sig. Jag hoppas att jag har fel...

123
Skriv svar