Pirater försenar Endwar till dator

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av PaLL3:

Poängen är ju att anledningarna som Ubi kommer med bara är dåliga bortförklaringar.

Bortförklaringar? Nu får du allt förklara dig. Vilket företag skulle ha bortförklaringar till att tjäna pengar? Vilken anledning i världen skulle finnas att bortförklara en förlorad inkomst?

Naturligtvis är det sant med piratkopiering. Det existerar i hög grad. Det förstör för deras inkomster. Klart att de inte vill släppa spelet utan att tjäna något på det.

Vad exakt skulle bortförklaringen bestå av menar du?

För att hålla diskussionen OT så handlar detta om att pirater försenar Endwar;
Ubi skyller på PC-piratandet för försening/skita i att utveckla till PC.
Tittar du på mina tidigare inlägg så kan du kanske se varför det är en dålig bortförklaring istället för en bra ursäkt?!
För att du ska slippa "leta" citerar jag mig själv:

Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Margy:

Ett annat konstigt argument är är de som alltid kommer och hävdar att det minsann går att ladda hem spel till vissa konsoller också. Bara för att det är möjligt betyder inte att det är lika utbrett som på PC!

Och du är förstås en expert på den frågan?!

Vill du ha lite info kan du kolla på; -Länk-

OBS!! Det går inte att tanka hem från sidan och det hänvisar inte till någonstans att tanka hem det heller.

Skrivet av PaLL3:

En annan sak angående piratkopiering osv på konsoll:
-Länk-

För er som ogillar länkar, kort och gott, fallout3 är ute på xbox360 innan det finns i affären...

Jag är emot piratkopiering, men jag tycker att ursäkten UBI kommer med är totalt värdelös.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

...jag tycker att ursäkten UBI kommer med är totalt värdelös.

/thread


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så lösningen är nu att inte bara släppa drm infekterade produkter för pc användarna utan också senare. Det kommer säkert resultera i fler sålda spel till pc.. eller inte.
Men det är väl kanske inte huvudsyftet med detta, utan fokus ligger väl på den teoretiska möjligheten att sälja fler konsolspel.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av MaXMC:

Problemet är att de inte nöjer sig med att tjäna pengar, de måste tjäna MASSOR med pengar också för de är Aktiebolag...
Spel kostar så mycket att göra idag att jag kan förstå att de vill få så många som möjligt att köpa spelen. Men istället för att faktiskt lägga spelen på en nivå där folk faktiskt kan spela dem (Systemkravsmässigt) så måste man köpa dyra grafikkort och processorer för att kunna spela på snyggaste läget.
Å där kom det, snyggaste läget... Ingen verkar bry sig om storyn längre. Funcom har slutat göra äventyrsspel? LucasArts är en skugga av sitt forna jag. Telltale försöker men jag tycker inte de är alls lika roliga som förut.
Call of Duty 4 var det senaste spelet som hade en Ok story (som jag spelat), Innan det var det HL2:Episode 2 som var riktigt grymt, men jag oroar mig för att jag inte kommer kunna spela Episode 3 pga hårdvarukrav.

Vilket antagligen leder till att jag provar det först och köper det sedan. Detta har jag gjort med många spel, å då ser jag till att köpa det via en kanal där utvecklarna får pengar, inte ur någon begagnat låda.

Det är fel av dig att jämföra hårdvarukostnader med spelen. Man ska alltid göra rätt för sig. Det är som att köpa en ny BMW för att sedan stjäla bensin från Statoil varje gång man tankar.

Och även om du (säkerligen) går och köper spelet efter att du "testat", gör de flesta nog så att de INTE går och köper spelet.

Jag har inte körkort
Varför är det fel att jämföra hårdvarukostnader för?

Att ha en PC är som att köpa en BMW men för att kunna få köra i 300 på autobahn så måste du skaffa nya däck och ny motor var 9:e månad.

Det är ungefär samma hårdvarukostnad för en 360/PS3 och en ny dator idag.
För att kunna spela PS3 och 360 spelen som det var menat MÅSTE du ha en TV i HD upplösning. För att spela Crysis (eller Oblivion etc.) som det var menat MÅSTE du ha ett Geforce 8XXX + resten av CPU och ram.
Om du inte redan har TV:n så är kostnaden för en ny dator och TV+konsol ungefär den samma.

Fakta
Av de (10) jag känner som äger en konsol (Wii, PS3 och 360) så har 9/10 chippat sin 360 och laddar hem piratspel. Mindre än hälften har chippat sin Wii (3/9) och ingen har chipat sin PS3 (då detta inte är möjligt ännu), av de som har både PS3 och Xbox så har ingen mer än ett eller två spel till PS3:an för att de piratar alla spel som kommer på båda konsolerna till 360:n istället och använder PS3:an för Blue-Ray spelaren.
Motiveringen är ofta:
1. Det är billigare (spel som kostar 700kr och sedan visar sig vara skräp är inte värda att chansa å köpa), vilket jag kan hålla med om.
2. Det är lättare att få tag på spelen online.
3. De är snåla som fan.
7 av dessa 9 jobbar som konsulter och tjänar 2-4000 mer i månaden mer än vad jag gör.

299-399 kronor tycker jag är ett skäligt pris för ett nytt spel. kanske 499 om det är väldigt stort/påkostat eller kommer med något extra.
799 är helt enkelt för mycket.

*rant*
Det är en massa snack om att marknaden bestämmer och att man ska rösta med att köpa det man gillar. Det är ju det vi gör, ingen köper spelen för att de är för dåliga och eller dyra, men sjunker priserna för det? Nä. De börjar istället behandla de som faktiskt köper spelen/filmerna som brottslingar.

Medlem

MaxMC

du inser att du och dina 9/10 vänner är en minoritet va?

kan säga hos mig är det tvärt om 1/10 jag känner har valt att chippa... vet du varför? de ÄLSKAR Xbox Live... och vill inte riskera att bli bannade... samt inser att visst man kan ladda hem var enda jäkla spel, men spelar det då bara halvhjärtat, enligt dem iaf, medans om de köper de titlar de VERKLIGEN vill ha så blir upplevelsen så mycket bättre när de väl spelar det helhjärtat hehe

hur som helst... så majoriteten som har konsoler chippar dem inte, det behöver man inte ens statistik som backar upp, så är det bara. däremot visar statistiken att konsolspel säljer SOM FAN! alltså är det mer attraktiv marknad. punkt slut.

så ge upp det där att "man kan kopiera till konsol också" för det förekommer bara så mycket mindre än på pc, faktiskt... släpp det nu.

Medlem

Du spekulerar, vilket inte kan räknas som empiriska fakta.
Varför skulle din vänskapskrets räknas som betydelsefullare men MaXMCs som minoritet?
Bara för att du inte känner en bunte som chippar och tankar hem spel till xbox så förekommer det med största sannolikhet till mer än vad du vill påskina.
Dessutom så får du väl räkna till den globala marknaden och inte bara i ditt kvarter där du bor...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Skulle vara kul att se statistik på antal sålda PS2 över hela världen och sen se hur många av dom konsolerna som är chippade.
Jag gissar på att det är en ytterst liten procentuell del som är chippade.

I ett inlägg sa någon nått i stuk med "UBI är elaka", eller "UBI har alltid varit elaka".
Varför ska folk ha så innehelvete svårt att fatta att man driver ett företag för att gå med maximal vinst.
Verkar som om gamers är ett ytterst gnälligt folkslag som alla verkar vifta med röda flaggor och vråla ut sina vänstersympatier (inget illa om vänster alls!). För dom hatar alla dom som gör spel som dom vill roa sig med, och fan ta dom om dom nu skulle råka tjäna pengar på spelen.
Då ska vi jävlar inte handla mer spel av dom för då är dom elaka kapitalister.
Jag vet att jag överdriver det hela rätt grovt. Men jag är bara så jävla trött på alla som ska hitta små fräsiga kryphål som berättigar dom till att tanka hem spel och annat tjafs.
Visst fasen tankar jag hem jag också. Men jag har inte tankat ett ändå spel till pc´n sedans wow kom. Det spelet räcker för mig på datorn. Resten av dom spel jag lirar köper jag till min PS3, då jag personligen tycker att spel gör sig så mycket bättre på konsol.

Summan av allt detta är att klart som fan att UBI med flera förlorar grova pengar varje år på pirater.
Sen kan deras sätt att minska sina förluster vara lite skumma.
Men dom som sitter i ett styrelserum har väldigt svårt att se (bryr sig inte heller) vad vi gamers tycker.
Sen är den skara som sitter på forum världen runt och skriver för döva öron en sån liten pissdel av gamervärlden att vi inte lyckas skapa speceillt stora ringar på vattnet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jo jag kan se varför du blir upprörd över att någon tycker att UBI är elaka, speciellt då du föredrar spel på konsoll. Och att du tycker att wow är ett bra spel...
WoW är inte mer än ett glorifierat, visuellt chattrum.
Sen för att inte gå för långt ifrån topic, UBI skyller på pirater för att rättfärdiga sena releaser eller halvhjärtat utvecklade spel, som portningar osv.
Istället för att kanske se till minskade försäljningssiffror pga spelen har fått sämre betyg än sina konkurrenter och att spelen kanske helt enkelt inte är lika bra som sina konkurrenters.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Skriv svar