Tipsa om musik

Medlem
Skrivet av Zymac:

Dragonforce, Engelskt Powermetalband. Spelar Tightare än ett par ålskinnsbraller och snabbt som fasen, mycket dubbelkaggar (hela tiden? ) och sköna gitarrsolon.

Spelar förövrigt på arenan den 27:e

Är de inte från japan, eller har jag blandat ihop nått?

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

ba för att dom lagt sina mp3s så lättillgängligt så..
Neurosis ([http://www.neurosis.com/])
Burn (senaste albumet)
To Crawl Under One's Skin (ett äldre album)

hmm.. behöver Neurosis en introduktion? en enorm influens för många hårda band idag/igår såsom Breach, Cult of Luna, Isis... dom kör lite sin egna stil om man säger så
tillhör allmänbildning, så tanka

edit:
när det gäller andra genrer så vill jag tipsa om Venetian Snares.. enda elektroniska musiken jag tycker om
Szerencsetlen

gemene man har nog knappast nånsin hört nåt liknande
helt klart värt ett klick för folk från alla "håll"

signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Crowbar

Känner nog några igen, sludge metal:

http://www.myspace.com/crowbar

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

www.pandora.com

skriv in vilken artist ni gillar, och pandora fixar nya artister som passar er smak. man kan styra in så att det tunas in på exakt det ni gillar.

Medlem
Skrivet av Klfh:
Skrivet av Zymac:

Dragonforce, Engelskt Powermetalband. Spelar Tightare än ett par ålskinnsbraller och snabbt som fasen, mycket dubbelkaggar (hela tiden? ) och sköna gitarrsolon.

Spelar förövrigt på arenan den 27:e

Är de inte från japan, eller har jag blandat ihop nått?

En av medlemmarna har asiatiskt påbrå, men dom e från england, så ja, du har blandat ihop dom med nått annat

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Band Of Horses - The Funeral

Jäkligt bra låt, med ett band jag inte har hört så mycket
ifrån, tror bara att jag har hört någon till låt, men gaah
vad bra ovanstående är!

signatur

FZ rehab

Medlem

Sikth är ruskigt bra, fick tipset från någon här på forumet, glömt vem det var. Bland Street Bloom finns att lyssna på deras sida, dock är nog Part of the friction den bästa.
[http://www.sikth.com/]

Tänkte tipsa om Jean Baudin också, men då det inte är metal eller techno...

Inaktiv

asså tanken med tråden var att tipsa om _ALLT_, bara det var lite annorlunda
absoluuuuut inte låst till genrer
mitt första tips var t ex folkinspirerad punk (mischief brew), och jag tipsade även om ett alternativpop/rock-band (mountain goats)..
våga nu

edit: men försök snälllllaaa att länka mp3s, det var hela poängen med tråden egentligen
man orkar ofta inte kolla upp nåt band som nån slumpmässig person på ett forum tipsar om lite halvdant, om man inte konkret får musik.
myspace är second best. (de flesta banden har en)

signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Element of Suprise
Nerlagt band, men en del bra låtar.
Identity Crisis
Anger Vs. Envy
My Indulgence

Medlem

För variationens skull så slänger jag nu in lite tips på enbart elektronisk musik. Håll till godo eller håll för öronen.

Börjar med lite soft progressive trance av Fitalic. Killen har en rad influenser ifrån house, breaks, techno och trance vlket får hans sound att kännas som en ganska frisk fläkt i all monotont "blipp-blopp".

Fortsätter sedan med lite "hårdare" och med fartfylld Psytrance av S.U.N Project. Blandar metal-riffs med urflippade effekter á psytrance och jag måste faktistk säga det att det är en blandning som funkar riktigt bra, förutsatt att man gillar elektronisk musik.

Och så avslutar jag med en salig blandning utav ambient, chillout och psytrance av igen mindre än Simon Posford och Raja Ram och deras kollaboration Shpongle. Helt unik och orginellt sound sedan deras start, går inte att ge någon direkt definition av deras stil.

Medlem

Måste tipsa om:

Bleeding Through - Kill to Believe
Det mesta med Raised Fist
Allt med Mudvayne och Soil, värt att kolla upp dem

Medlem

Glömde Drowning Pool, extremt bra band. Bodies är riktigt skön, blev dessvärre bannad från amerikansk radio efter World Trade Center...

Medlem
Skrivet av Anton.z:

Glömde Drowning Pool, extremt bra band. Bodies är riktigt skön, blev dessvärre bannad från amerikansk radio efter World Trade Center...

Instämmer, den låten är riktigt skön.

Annars rekommenderar jag valfri Red Hot Chili Peppers.

123
Skriv svar